AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #1 Skrevet 20. november 2014 Enkelt spørsmål. ved opphør av leieforholdet så sender man inn krav til leietaker med kopi til nav om krav av skyldig husleie( leier har navgaranti) noen som har vært borti dette og hvor lang tid tar det før man får tilbakebetalt ? Anonymous poster hash: 3cf67...a07
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #2 Skrevet 20. november 2014 Vi venter fortsatt på et oppgjør fra Nav på skyldig husleie hvor det har blitt gitt garanti fra derifra og det kravet er datert 1/10-13 og vi har selvfølgelig purret, men får bare til svar at de jobber med saken. Kravet er 24 000,- + renter. Og nå fikk vi nylig en forespørsel fra samme Nav-kontor om å leie ut til en av deres klienter. Nav skulle selvfølgelig garantere for husleien. Jeg trenger vel ikke å si hva vi svarte.....?Anonymous poster hash: f445e...4ec 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #3 Skrevet 20. november 2014 Vet du ikke hvordan man bruker google? Vårt resultatmål er at 80 prosent av sakene skal behandles innen to måneder. https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Permittering+og+omstilling/Lonnsgaranti#chapter-8 Anonymous poster hash: ee366...bac
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #4 Skrevet 20. november 2014 Vet du ikke hvordan man bruker google? Vårt resultatmål er at 80 prosent av sakene skal behandles innen to måneder. https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Permittering+og+omstilling/Lonnsgaranti#chapter-8 Anonymous poster hash: ee366...bac Jeg trodde ikke spørsmålet dreide seg om lønnsgaranti ved konkurs......Anonymous poster hash: f445e...4ec 6
Gjest Skrevet 20. november 2014 #5 Skrevet 20. november 2014 Vet du ikke hvordan man bruker google? Vårt resultatmål er at 80 prosent av sakene skal behandles innen to måneder. https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Permittering+og+omstilling/Lonnsgaranti#chapter-8 Anonymous poster hash: ee366...bac Hvorfor svarer du så utrolig spydig? Og hvis man skal være spydig tilbake så må jo jeg spørre om du ikke kan lese , TS spurte ikke om lønnsgaranti. Hun spurte om når Nav har gitt garanti for husleie ved utleie, hvis jeg forstod spørsmålet riktig. 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #6 Skrevet 20. november 2014 ts her har søkt på google, men svært lite å finne av svar. på nav sine sine kommer det ikke opp på søkemonitoren eller info om ordningen engang. spydige mennesker skal man ikke bry seg om forresten Anonymous poster hash: 3cf67...a07
Nattrangler Skrevet 20. november 2014 #7 Skrevet 20. november 2014 ts her lol det gjelder navgaranti ja..
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #8 Skrevet 20. november 2014 Til oss brukte NAV nesten to md før garantien ble utbetalt. Det gjalt ikke manglende leie, men at leietaker hadde ødelagt mye i leiligheten som vi måtte pusse opp igjen. Vi måtte gjennom en utkastelsesprosess via namsmannen, og NAV spurte også oss om vi kunne tenke oss å ta inn igjen leietaker... Enkelte hos NAV må jo være helt blåst... Anonymous poster hash: 668b8...6c5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #9 Skrevet 20. november 2014 http://www.help.no/HELP-bloggen/NAV-garanti-i-husleieforholdAnonymous poster hash: a3821...f41
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #10 Skrevet 20. november 2014 ts her leste den artikkelen jeg også ... men ellers er det svært lite info å finne. noen som har noen erfaringer selv ? Anonymous poster hash: 3cf67...a07
GammelKaktus Skrevet 20. november 2014 #11 Skrevet 20. november 2014 Det er nok litt variabelt alt etter hvilken kommune du bor i, hvor stor pågangen er og hvor mye det gjelder. Du får ringe ned til NAV å prate med de. Jo mer du ringer og maser jo fortere kommer pengene på konto Har du pratet med den som leide hos deg, han/hun kan jo og ringe ned å høre, be om fortgang i saken.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #12 Skrevet 21. november 2014 ts her har ringt til nav flere ganger , men det ingen svar å få. har ingen fast behandler av saken å forholde meg til. når jeg har ringt , så har jeg ventet nesten 5 dager på å bli oppringt igjen... Anonymous poster hash: 3cf67...a07
Adhara Skrevet 23. november 2014 #13 Skrevet 23. november 2014 Ryddet for personangrep + svar. Irrlys, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå