Gå til innhold

Skammerens Datter (av Lene Kaaberbøl) blir til film

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå lager de en film om Skammerens Datter (oversatt til nynorsk fra dansk "Skammarens Dotter"). Har noen lest bøkene? Vel, de er FANTASTISKE!

Her er link til trailer og artikkel: http://www.nordiskfilm.dk/Nyheder/Nu-afslores-SKAMMERENS-DATTER/

Men jeg kommer IKKE til å se filmen(e). Jeg syns de har valgt HELT feil skuespillere (i mitt eget hode, altså), og jeg føler at de ødelegger filmen ved å ha språket på dansk. Jeg syns det er litt dumt, for jeg tror filmen hadde gjort seg sinnsykt populær om de hadde engelske skuespillere. Ikke Amerikanske, altså, men engelske. Det hadde nok også gjort helheten litt bedre å overkomme, med tanke på at dansk språk høres halvkvalt ut (sorry om det er noen dansker der ute som leser dette).

Noen tanker rundt dette? Er dere like glad i bokserien som meg? :)

Anonymous poster hash: 33c7f...63d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste de på ungdomsskolen en gang! Husker jeg likte de kjempe godt, men husker ikke hva de handler om... haha

Skrevet

Husker jeg likte godt bøkene, og jeg liker godt dansk. Men har ingen videre formening om det.

• 2 måneder senere...
Gjest Tigress
Skrevet

Men, det er jo ein dansk serie, då er vel superrett at filmen også er dansk?! Eg synest det er heilt supert at det kjem nordiske filmar, det er då verkeleg nok av engelskpråklege filmar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...