AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Jeg skal gjøre dette enkelt. En venn låne et x antal penger fra meg for noen år siden. Jeg gjorde det klart for han at dette var et lån og skrev det i transaksjon i banken også. Nå trenger jeg pengene igjen og han utsetter tilbakebetalingen hele tiden. Han har en god økonomi og at punge ut de pengene er ikke et problem. Hver gang jeg tar kontakt med han forteller han meg at han bare må snakke med noen annen før han kan utbetale. Dette har nå pågått i 3 måneder. Kan jeg gå til søksmål? Anonymous poster hash: 8d487...299
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Du kan først skriftlig be om å få pengene tilbake og i samme skriv informere om at du vil gå til rettslige skritt for å få pengene tilbake om ha ikke betaler til konto x inne y dato. Snakk med stedlig Forliksråd/Namnsmann.Anonymous poster hash: 1f243...bb2 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #3 Skrevet 21. november 2014 Hvis du ikke har gjeldsbrev foreldes kravet etter tre år. Hvis det er mindre enn tre år siden eller du har gjeldsbrev kan du sende begjæring til namsmannen. Det koster litt, og du risikerer å ikke få noe, så kravet blr vel være av en viss størrelse. Anonymous poster hash: 818ae...eda
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 Når du betaler inn penger kan man vel egentlig skrive hva en vil? Om du skrev at det var et lån, har han underskrevet på det? Du kunne like godt skrevet pengene kpmmer fra den norske regjering. Du kan sende skriftlig krav til han Send det rekomandert Svarer han ikke, kan du gå til forliksrådet i første omgang. tror det blir et langt lerret å bleke for deg dette Anonymous poster hash: 14199...a99
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Når du betaler inn penger kan man vel egentlig skrive hva en vil? Om du skrev at det var et lån, har han underskrevet på det? Du kunne like godt skrevet pengene kpmmer fra den norske regjering. Du kan sende skriftlig krav til han Send det rekomandert Svarer han ikke, kan du gå til forliksrådet i første omgang. tror det blir et langt lerret å bleke for deg dette Anonymous poster hash: 14199...a99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå