L1n1ta Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Hei! Jeg har i følge mange andre, vært heldig og fått en figur som tilsvarer det omtalte timeglasset. Og ja, burde kanskje vært glad for det (noe jeg til tider kan være), men fy søren hvor vanskelig det kan være å kle meg opp uten å se ut som en ballong. For det første, så syns jeg armene mine er lubne ( de er like uansett om jeg går opp eller ned 10 kg, har faktisk målt dem), så visse snitt på singleter/kjoler ser dumt ut, som denne kjolen: http://www.zalando.no/closet-sommerkjole-bla-cl921c02o-k00.html For det andre, så prøver jeg å lese på diverse nettsider hvordan man kan kle opp en timeglassfigur, og uansett hvor jeg leser er det:"Vis frem kurvene dine!!" Men nå har det seg sånn at jeg ikke alltid vil vise frem alt jeg har. Jeg vil også ha mulighet til å gå i litt mer baggy klær (boyfriend-jeans kan jeg bare glemme), og kjoler som ikke er tettsittende fra topp til tå. Har prøvd kjoler som dette: http://www.zalando.no/dorothy-perkins-metallic-sommerkjole-solv-dp521c07g-d11.html men midjen på kjolen blir for høyt opp og passer bedre til de med store pupper og mindre bein (tror jeg i hvert fall). Vil også gå i kjoler som ikke stopper midt på låret, men heller rett over knærne. Syns det er utrolig vanskelig å kle kroppen min når det kommer til litt mer baggy klær. Føler jeg alltid må gå i high-waist og tettsittende for å ikke se rar ut, noe jeg ikke alltid syns er like komfotabelt. Er det noen som har noen gode råd om hvordan man kle opp en med timeglassfigur UTEN å vise alt? 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Samme her, og det jeg kler er ettersittende klær, ellers ser jeg stor ut. Eventuelt smale bukser, høye hæler og en større overdel. Trekvartlange ermer pleier å se bra ut. Halterneck. V-hals. Rund hals blir krise, men om den er veldig dyp, kan det funke. Elsket når belte i livet-trenden var.. Anonymous poster hash: d8531...957
L1n1ta Skrevet 19. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2014 Det er akkurat det, tettsittende eller smal bukse med større overdel, men overdelen kan selvfølgelig ikke kutte midt på hoftene. Enten må det være under rumpa, eller stappet oppi en høytlivsbukse. Syns også stroppløst er fint, da jeg er fornøyd med skulderpartiet mitt, men blir ikke så mye av det da stroppløse bh'er presser alt av fett nedover og jeg får to sånne stygge pølser under bh`en. Er enig med det i alt av det du sier, problemet er vel mer det når man liker litt andre stiler.
mijaa Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 (endret) Først; den første kjolen du linket til var jo nyydelig! Hva med å bruke en åpen eller cropped cardigan til, for å skjule armene? Jeg har også tilnærmet timeglassfigur (tror jeg), og det er den type snitt jeg går for hvertfall! A-line, skater- og full circle-skjørt er også vinnere Hvis det er dager jeg ikke føler for å strut my stuff kombinerer jeg et full circle-skjørt med en halvveis baggy topp, da skjuler jeg det meste, men får samtidig fasong ved at midja blir fremheva Edit: men jeg bruker kun skjørt og kjoler da, har ikke hatt på meg ei bukse på tre år. Kommer jo an på hvordan du kler til deg vanlig og hva du anser som pynta og ikke Endret 19. november 2014 av mijaa
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #5 Skrevet 20. november 2014 Lurer på det samme, sliter veldig mrd å finne gensere. Anonymous poster hash: a215f...841
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #6 Skrevet 20. november 2014 Åh, jeg skulle ønske jeg kunne gå med en stor, varm strikkagenser om vinteren...men da ser jeg ut som jeg veier 20 kilo mer Jeg tror faktisk jeg skal bruke neste år på å lære meg å strikke innsvingede gensere, er komplett umulig å finne noe til timeglassform. Jeg har i tillegg store pupper, så jeg må enten kle meg "va-va-voom" eller se ut som tjukkebolla. Har en kjole jeg kjøpe for 10 år siden som jeg så gjerne skulle ha brukt, men formene mine blir så ekstreme i den at jeg ser ut som en gigantisk show-off. En ting som har fungert for meg er å finne stretchy, korte kjoler og bruke dem som lange topper. Da sitter de pent rundt midja. Har også sluttet å bruke converse, går nå alltid med sko med litt hæl på. Er veldig spent på de andre rådene som kommer her! Anonymous poster hash: f342f...68a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #7 Skrevet 20. november 2014 De som har timeglassfigur passer jo til (tilmærmet) alt. Jeg har det selv, og får høre hele tiden at jeg ser flott ut hva enn jeg har på meg og at jeg av den grunn er så heldig. Anonymous poster hash: a400d...f19
Gjest Tigress Skrevet 20. november 2014 #8 Skrevet 20. november 2014 Utsvingte skjørt er vegen å gå. Dei finn du også i lengre variantar, så det skulle vere fint. Elles vil eg tilrå loppis, faktisk. 60-talet hadde mykje fint for timeglaset! Og så synest eg du skal bruke den ekstreme kjolen din, den er heilt visst rålekker!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #9 Skrevet 20. november 2014 De som har timeglassfigur passer jo til (tilmærmet) alt. Jeg har det selv, og får høre hele tiden at jeg ser flott ut hva enn jeg har på meg og at jeg av den grunn er så heldig. Anonymous poster hash: a400d...f19 Hva er målene dine? Og hva går du helst med? Jeg er lav, store pupper, smal midje og stor rumpe/hofte. Bruker små størrelser(bh 65E, XS overdeler, 24" i bukse), men alle klær ser kjempe stort og posete på meg. Det eneste jeg er fornøyd med er skinnyjeans. Anonymous poster hash: a215f...841
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #10 Skrevet 20. november 2014 De som har timeglassfigur passer jo til (tilmærmet) alt. Jeg har det selv, og får høre hele tiden at jeg ser flott ut hva enn jeg har på meg og at jeg av den grunn er så heldig. Anonymous poster hash: a400d...f19 Kommer litt an på hvor ekstrem timeglassfiguren er...Jeg er 100 cm rundt rumpa, 70 rundt livet og 90 rundt puppene...så her er det virkelig ikke enkelt Anonymous poster hash: f342f...68a 1
Shinigami Skrevet 20. november 2014 #11 Skrevet 20. november 2014 Kommer litt an på hvor ekstrem timeglassfiguren er...Jeg er 100 cm rundt rumpa, 70 rundt livet og 90 rundt puppene...så her er det virkelig ikke enkelt Anonymous poster hash: f342f...68a Jeg har ca samme mål som deg og sliter også ekstremt med å finne klær som ser fint ut eller passer Bukser for eksempel, så må jeg ha noe som er stoft nok til at jeg får det over rumpe og lår, men da blkr buksa altfor stor i midjen og sitter rart
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #12 Skrevet 20. november 2014 Jeg har ca samme mål som deg og sliter også ekstremt med å finne klær som ser fint ut eller passer Bukser for eksempel, så må jeg ha noe som er stoft nok til at jeg får det over rumpe og lår, men da blkr buksa altfor stor i midjen og sitter rart Åh, ja, jeg HATER å kjøpe bukser, gjør det kanskje èn gang i året. De er for store i midjen, men for trange over rumpe og lår. Har da også bare to bukser, men jeg liker best de som har high-waist. Prøver å bli flinkere til å bruke tettsittende skjørt, men da ser jeg ut som en Kim Kardashian-wannabe Anonymous poster hash: f342f...68a
Gjest Badabing Skrevet 20. november 2014 #13 Skrevet 20. november 2014 (endret) Jeg har ca samme mål som deg og sliter også ekstremt med å finne klær som ser fint ut eller passer Bukser for eksempel, så må jeg ha noe som er stoft nok til at jeg får det over rumpe og lår, men da blkr buksa altfor stor i midjen og sitter rart Omtrent akkurat samme mål jeg også. 95-70-100 (175 høy). Bukser har lett for å bli for trange over rumpa og for slaskete i livet. Kjedelig å gå med ettersittende klær, men har lett for å bli Big Bird ellers. Endret 20. november 2014 av Badabing
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #14 Skrevet 20. november 2014 Kommer litt an på hvor ekstrem timeglassfiguren er...Jeg er 100 cm rundt rumpa, 70 rundt livet og 90 rundt puppene...så her er det virkelig ikke enkelt Anonymous poster hash: f342f...68a Har samme bryst og rumpe/hoftemål som deg, men er 60cm i midjen. Alle gensere ser ut som en søppelsekk på meg, baaah Anonymous poster hash: a215f...841
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #15 Skrevet 20. november 2014 Jeg måler nesten 90 rundt brystet(87 eller noe sånt) 60 rundt midjen og 90 rundt rumpa/hoftene, men likevel ser jeg ut som en rett flis uten former jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Har ganske stor sprettrumpe, så er den som gjør at jeg måler 90, men hoftene mine er veeldig smale, så forfra hjelper ikke det. Har alltid ønsket å ha timeglassfigur på ekte, og ikke bare på målene... Misunner dere! Jeg er 170 høy, så tenker at det kanskje er høyden min som gjør at jeg ikke får noen former Jaja, beklager for avsporing. Men stramme jeans med lavt liv, og trange topper ser jo kjempefint ut på folk med former!! Se på gloria (husker hva skuespilleren heter) i modern family, syntes kroppen hennes er helt perfekt, hun går jo ofte hverdagslig med jeans og topper også bare, som passer hennes former veldig godt Anonymous poster hash: 6995d...5b0
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #16 Skrevet 20. november 2014 Men stramme jeans med lavt liv, og trange topper ser jo kjempefint ut på folk med former!! Se på gloria (husker hva skuespilleren heter) i modern family, syntes kroppen hennes er helt perfekt, hun går jo ofte hverdagslig med jeans og topper også bare, som passer hennes former veldig godt Anonymous poster hash: 6995d...5b0 Hun er faktisk skrekkeksempelet mitt jeg har ikke lyst til å gå rundt som en sexy mama når jeg ser ut som en ungjente i trynet. Synes mye av det hun har på seg i Modern Family er rett og slett vulgært. Anonymous poster hash: f342f...68a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #17 Skrevet 20. november 2014 Hun er faktisk skrekkeksempelet mitt jeg har ikke lyst til å gå rundt som en sexy mama når jeg ser ut som en ungjente i trynet. Synes mye av det hun har på seg i Modern Family er rett og slett vulgært. Anonymous poster hash: f342f...68a Mye er vulgært ja, men tenkte på de gangene hun har på seg jeans og topper som dekker det meste, men likevel sitter fint men ja, om du er veldig ung, eller ser veldig ung ut skjønner jeg at det kan bli litt feil, jeg blir tatt for å være 15 år gammel hele tiden...selv om jeg er 24, så jeg skulle gjerne hatt litt mer former å vise frem Men om du ikke trives i søkke klær hjelper jo ikke det noe uansett så klart! Men ellers så har jeg dessverre ingen tips! Har en venninne som jeg alltid har trodd har vært ganske lubben, men så så jeg henne i undertøy en gang, og hun har kjempesmal og tynn midje, men digre pupper og hofte! Så ser problemet ditt! Hun er i tillegg veldig lav og kler seg bare i store lange topper uten form, og det blir helt feil både etter høyde og kroppfasong.Anonymous poster hash: 6995d...5b0
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #18 Skrevet 20. november 2014 Hva er målene dine? Og hva går du helst med? Jeg er lav, store pupper, smal midje og stor rumpe/hofte. Bruker små størrelser(bh 65E, XS overdeler, 24" i bukse), men alle klær ser kjempe stort og posete på meg. Det eneste jeg er fornøyd med er skinnyjeans.Anonymous poster hash: a215f...841 80 rundt brystet, 58 rundt midjen og 85-90 rundt hoftene. Jeg går med nøyaktig det jeg ønsker og synes er pent. Selv har jeg en veldig feminin stil og elsker å gå med kjoler og skjørt, så da går det hovedsakelig i det. Jeg synes høytlivsskjørt er superflott, og det passer jo også ypperlig for å fremheve midjen. Alle skjørtene mine er høytlivsskjørt. Av og til bruker jeg også et tynt, sort belte i midjen, slik at beltet er rett under kanten av skjørtet. Det er mest på grunn av at antrekket ofte blir litt mer gjennomført da. Ellers av kjoler er det veldig variert. Jeg kjøper de jeg synes er pene. Når det kommer til bukser bruker jeg mest skinny jeans og hva jeg har over varierer også veldig. Jeg går med det jeg har lyst til å gå med og det som er pent. Jeg har egentlig aldri tenkt noe særlig over form på klær jeg bør gå etter og det jeg bør unngå, så det er litt vanskelig å si nøyaktig hva jeg går med. Klesskapet mitt er utformet etter smak, ikke kroppsfasongen min, nettopp på grunn av at jeg selv, og andre, mener jeg kan gå i det meste. Hvor høy er du? Jeg er 165. Jeg går (nesten) hele tiden i høye hæler da. På grunn av studiet jeg går kan jeg ikke alltid gjøre det, men man ser jo med en gang høyere (selvsagt), slankere og mer feminin ut, og en får en bedre holdning. Anonymous poster hash: a400d...f19
L1n1ta Skrevet 20. november 2014 Forfatter #19 Skrevet 20. november 2014 Kommer litt an på hvor ekstrem timeglassfiguren er...Jeg er 100 cm rundt rumpa, 70 rundt livet og 90 rundt puppene...så her er det virkelig ikke enkelt Anonymous poster hash: f342f...68a Har omtrent akkurat de samme målene som deg, 103 rundt det tykkeste på rumpa, 69 i midjen og 92 rundt brystet. Og jeg er 1.67.. så burde vel egentlig gå ned noen kg også, selv om jeg er kraftig bygd (kragebeina er fortsatt rimelig synlige, derfor jeg også liker stroppløst). Syns det har kommet mange gode råd, og kanskje jrg bare skal gå for ekstrem-kjolen min likevel. Går jo ann å bruke en cardigan over. Virker som 90% av de med timeglassfasong har de samme problemene som meg. Jeg går faktisk i store strikkegensere på vinteren, føler ikke at jeg ser ballong ut i dem, så lenge de går under rumpa!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #20 Skrevet 20. november 2014 Har omtrent akkurat de samme målene som deg, 103 rundt det tykkeste på rumpa, 69 i midjen og 92 rundt brystet. Og jeg er 1.67.. så burde vel egentlig gå ned noen kg også, selv om jeg er kraftig bygd (kragebeina er fortsatt rimelig synlige, derfor jeg også liker stroppløst). Syns det har kommet mange gode råd, og kanskje jrg bare skal gå for ekstrem-kjolen min likevel. Går jo ann å bruke en cardigan over. Virker som 90% av de med timeglassfasong har de samme problemene som meg. Jeg går faktisk i store strikkegensere på vinteren, føler ikke at jeg ser ballong ut i dem, så lenge de går under rumpa! Jeg er 10 cm lavere enn deg, så jeg ser raskt ut som en oompa-loompa i store gensere Kanskje folk kan legge ut klær som passer dem her? Jeg sverger iallefall til disse buksene: http://www.drdenimjeans.com/world/solitaire.html Anonymous poster hash: f342f...68a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå