Idapusen :D Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Hei, jeg lurer på om dere har noen gode råd til hvordan sminken kan sitte fint på hele dagen. Før jeg skal gå til bussen vil jeg si sminka ser veldig fin ut, men i løpet av skoledagen når jeg får sett meg i speilet ser sminken helt forferdelig ut.... 😔 T-sonen er helt oljete/blank, vippene har falt litt ned (bruker vippetang og vannfast mascara, men er litt plaget med litt hengere øyelokk på det ene øyet), brynsminken er oljete og dratt ut litt (må sminke de for de er blitt kuttet feil og de vil ikke gro ut igjen, har vært sånn i snart 2 år) i tillegg til at håret blir veldig brusete i løpet av dagen 😢 Har alltid hatt veldig dårlig selvbilde og det hjelper ikke akkurat når jeg ser hvordan jeg ser ut i løpet av en skoledag...+ at jeg aldri har hatt kjæreste (P.S er 16 år) Har sett litt på Urban decay all nighter setting spray, eller hva den nå heter. Noen som har erfaring med denne eller som vet om noe som kan hjelpe meg med problemet mitt? Tusen takk for svar på forhånd :D
masekopp Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Jeg pleier bare å "fylle på" sminken litt utover dagen.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 Hei. Jeg har slitt med samme problem som deg. Sminken ser fort veldig "ødelagt" ut når t-sonen blir blank. Jeg har ordnet problemet med å unngå maskara på de nedre øyenvippene. For da unngår man å se mer "sliten" ut en nødvendig. I tillegg blir jeg ikke svart under øynene. Jeg renser huden min på morgenen, og smører huden min med fuktighetskrem for fet t-sone. Til foundation så bruker jeg Mac pro longwear, som skal holde seg hele dagen. Der etter bruker jeg Glo minerals pressed foundation, som jeg dytter litt rundt på mine verste urenheter. Den funkerer ypperlig, og sminken holder seg på en måte. På slutten av arbeidsdagen så bruker jeg Bahama mama anti shine, som er et pudder for fet/blank hud. Det pudrer jeg litt i pannen, på nesen og på haka. Så får jeg en matt og fin finish. Billig er det også. Du kan jo i tillegg farge øyenbrynene dine, så slipper du det problemet i alle fall. Anonymous poster hash: c7d31...97a 1
Idapusen :D Skrevet 20. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2014 Hei. Jeg har slitt med samme problem som deg. Sminken ser fort veldig "ødelagt" ut når t-sonen blir blank. Jeg har ordnet problemet med å unngå maskara på de nedre øyenvippene. For da unngår man å se mer "sliten" ut en nødvendig. I tillegg blir jeg ikke svart under øynene. Jeg renser huden min på morgenen, og smører huden min med fuktighetskrem for fet t-sone. Til foundation så bruker jeg Mac pro longwear, som skal holde seg hele dagen. Der etter bruker jeg Glo minerals pressed foundation, som jeg dytter litt rundt på mine verste urenheter. Den funkerer ypperlig, og sminken holder seg på en måte.På slutten av arbeidsdagen så bruker jeg Bahama mama anti shine, som er et pudder for fet/blank hud. Det pudrer jeg litt i pannen, på nesen og på haka. Så får jeg en matt og fin finish. Billig er det også. :)Du kan jo i tillegg farge øyenbrynene dine, så slipper du det problemet i alle fall. Anonymous poster hash: c7d31...97a Tusen hjertelig takk for svar ☺ Skal få sjekket ut disse produktene som du foreslo
SRC Skrevet 20. november 2014 #5 Skrevet 20. november 2014 Prøv ut blotting sheets i alle fall, det kan ikke jeg leve uten siden jeg fort blir blank. Liker ikke å pudre ansiktet i løpet av dagen, så det er perfekt om man bare vil ha en mattere look og bli kvitt oljen. Bruker du vannfast mascara? De har voks i seg som holder MYE bedre på bøyen enn en vanlig vil gjøre. Anastasia Dipbrow Pomade til bryn holder gjennom alt, til og med de aller varmeste, svetteste sommerdagene! 1
Idapusen :D Skrevet 20. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2014 Prøv ut blotting sheets i alle fall, det kan ikke jeg leve uten siden jeg fort blir blank. Liker ikke å pudre ansiktet i løpet av dagen, så det er perfekt om man bare vil ha en mattere look og bli kvitt oljen. Bruker du vannfast mascara? De har voks i seg som holder MYE bedre på bøyen enn en vanlig vil gjøre. Anastasia Dipbrow Pomade til bryn holder gjennom alt, til og med de aller varmeste, svetteste sommerdagene! Ja bruker vannfast, må gjøre det for at de nå ikke skal sverte og at vippene skal holde seg bøyde Må sjekke ut denne blotting sheets greiene, og dette til bryna. Tusen takk for svar
Djungelvrål Skrevet 20. november 2014 #7 Skrevet 20. november 2014 Hei. Jeg har slitt med samme problem som deg. Sminken ser fort veldig "ødelagt" ut når t-sonen blir blank. Jeg har ordnet problemet med å unngå maskara på de nedre øyenvippene. For da unngår man å se mer "sliten" ut en nødvendig. I tillegg blir jeg ikke svart under øynene. Jeg renser huden min på morgenen, og smører huden min med fuktighetskrem for fet t-sone. Til foundation så bruker jeg Mac pro longwear, som skal holde seg hele dagen. Der etter bruker jeg Glo minerals pressed foundation, som jeg dytter litt rundt på mine verste urenheter. Den funkerer ypperlig, og sminken holder seg på en måte. På slutten av arbeidsdagen så bruker jeg Bahama mama anti shine, som er et pudder for fet/blank hud. Det pudrer jeg litt i pannen, på nesen og på haka. Så får jeg en matt og fin finish. Billig er det også. Du kan jo i tillegg farge øyenbrynene dine, så slipper du det problemet i alle fall. Anonymous poster hash: c7d31...97a Hvilken fuktighetskrem for fet t-sone bruker du? 1
Jenta. Skrevet 20. november 2014 #8 Skrevet 20. november 2014 Bruker du foundation? Jeg har selv fet hud, bruker Estee Lauder Double Wear, den er oljefri og perfekt for min hud hvertfall. Holder hele dagen. Viktig med sminke uten olje! Også primer uten olje så sitter den enda bedre. Bruker så pudder fra The Balm, Sexy Mama, som passer alle hudtoner Kan ikke leve uten denne kombinasjonen, har prøvd så og si alt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #9 Skrevet 21. november 2014 Spray hårspray i ansiktet når du er ferdig å sminke deg om morgenen :-)Anonymous poster hash: 9275d...c4d 1
Gjest mainbitch Skrevet 21. november 2014 #10 Skrevet 21. november 2014 Bruk primer før du sminker deg! Og jeg bruker et pudder som har ca samme farge som hudfargen min over hele ansiktet for å få foundation, concealer etc til å sitte bedre og lengere. Jeg fyller likevel på sminken hvis jeg har lange dager, men da fyller jeg helst bare på pudder. Vil også anbefale makeupmekka sin mascara, den sitter veldig godt.
Djungelvrål Skrevet 21. november 2014 #11 Skrevet 21. november 2014 Spray hårspray i ansiktet når du er ferdig å sminke deg om morgenen :-)Anonymous poster hash: 9275d...c4d Det høres ut som en veldig dårlig ide. Lim og alkohol skal ikke i ansiktet! 2
Idapusen :D Skrevet 21. november 2014 Forfatter #12 Skrevet 21. november 2014 (endret) Hvilken fuktighetskrem for fet t-sone bruker du? Jeg bruker vel ikke akkurat en krem som er for fet t-sone Jeg bruker til vanlig nivea dagkrem etter at jeg har vasket ansiktet. Endret 22. november 2014 av Idapusen :D
Idapusen :D Skrevet 21. november 2014 Forfatter #13 Skrevet 21. november 2014 (endret) Bruker du foundation? Jeg har selv fet hud, bruker Estee Lauder Double Wear, den er oljefri og perfekt for min hud hvertfall. Holder hele dagen. Viktig med sminke uten olje! Også primer uten olje så sitter den enda bedre. Bruker så pudder fra The Balm, Sexy Mama, som passer alle hudtoner Kan ikke leve uten denne kombinasjonen, har prøvd så og si alt. Kanskje jeg må prøve ut dette :D bruker til vanlig maybelline superstay better skin foundation, deretter legger jeg ett tynt lag med maybelline superstay 24th pudder. Kanskje det er brunkremen som gjør huden så oljete? :-/ Endret 21. november 2014 av Idapusen :D
Idapusen :D Skrevet 21. november 2014 Forfatter #14 Skrevet 21. november 2014 Spray hårspray i ansiktet når du er ferdig å sminke deg om morgenen :-)Anonymous poster hash: 9275d...c4d Har prøvd dette en gang før ,men det kan være jeg ikke brukte en så bra en for jeg følte ansiktet ble veldig stivt på en måte, eller så kan det være jeg sprayet litt for mye haha
Idapusen :D Skrevet 21. november 2014 Forfatter #15 Skrevet 21. november 2014 Bruk primer før du sminker deg! Og jeg bruker et pudder som har ca samme farge som hudfargen min over hele ansiktet for å få foundation, concealer etc til å sitte bedre og lengere. Jeg fyller likevel på sminken hvis jeg har lange dager, men da fyller jeg helst bare på pudder. Vil også anbefale makeupmekka sin mascara, den sitter veldig godt. Skal sjekke ut om jeg finner en primer som er best tilpasset min hud. Takk for forslaget på mascaraen, og det andre også da :D hehe
Lillesiren Skrevet 21. november 2014 #16 Skrevet 21. november 2014 Primer (f.eks. Emergin C sin), Double Wear foundation + Urban Decay sin setting spray og makeupen sitter støpt hele dagen/natten. Har ekstremtestet dette med mange timers dansing i et lokale som etterhvert får luftfuktighet på nivå med en steamdusj. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #17 Skrevet 21. november 2014 Har noen av dere prøvd sånn setting spray? Urban decay skal ha noe gode, tenkte å prøve ettersom jeg har samme problem selv. Anonymous poster hash: 7f772...971 1
smygende_lodde Skrevet 21. november 2014 #18 Skrevet 21. november 2014 Ser du har fått mange gode svar her, men siden jeg sliter med nøyaktig det samme kan jeg jo tipse deg om det jeg også bruker Først er det viktig å rense huden godt, spesielt når man har fet hud. Bruk en rens som er beregnet for fet hud og vask deg godt morgen og kveld. Bruk en fuktighetskrem beregnet til fet hud. Så må man bruke en primer. Jeg er ekstremt fornøyd med Smashbox sin! Prøv også å ikke bruke fete og oljete foundations. Jeg liker best BB creme. Til slutt sprayer jeg alltid med en setting spray (Jeg bruker NYX sin matte finish) I veska pleier jeg alltid å ha med meg blotting papers, pudder og leppestift. Har jeg disse 3 tingene er det lettere å føle seg fresh på 1-2-3 1
Idapusen :D Skrevet 21. november 2014 Forfatter #19 Skrevet 21. november 2014 Har prøvd en primer før, men den ble sånn at den på en måte rullet seg av mens jeg smurte den på.... Kan det være at jeg har tatt for mye eller at den var for gammel? (Er en som har lagt på badet i noen måneder..)
vimsefrøken Skrevet 21. november 2014 #20 Skrevet 21. november 2014 Jeg har veldig god erfaring med Urban Decay de slick setting spray, den er ment å sørge for at sminken holder hele dagen/natten slik som All nighter, men sørger også for at huden ikke blir blank. Trenger jeg noe mer bruker jeg The Balm Sexy mama anti shine transcluent powder. Husk at det kommer veldig an på hva slags foundation du bruker, mange foundationer gjør meg blank uansett hva jeg gjør, men jeg har funnet de som fungerer for meg, og bruker setting spray fra Urban Decay og mattende pudder bra The Balm hvis jeg føler at huden er ekstra fet, eller at jeg trenger at sminken skal holde ekstra lenge 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå