Gå til innhold

Wøyen gård

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

har noen feiret bryllup på Wøyen gård?

Kan dere gi meg litt informasjon om hvordan det foregår der.

Kan de tilbrede mat, hva er priser og kan man ha med egen alkohol?

Tusen takk for hjelpen! :roll:

Gjest Solskinn
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke hatt bryllup der, men det var ett av stedene vi sjekket med. I tillegg har jeg servert der for lenge siden. Det er veldig koselig der.

Det er plass til 55 stk der, det koster 5500 (tror jeg) for leie en kveld (fra kl 11- 02). Man tar med seg alt selv og det er ett veldig stort og fint kjökken der og mange kjöleskap!!

Skrevet

Vi skal dit på lørdag.

Søster'n min gifter seg. Og de må ta med alle drikkevarer selv. De har leid serveringspersonale fra Wøyen, det var best siden de er drevne og vet hvor ting skal være.

Mat har de bestilt fra Jar kjøtt og vilt. Jeg tror de gjorde dette uten å gå gjennom Wøyen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fint om du kan si ifra hvordan det var der på lørdag!

Takk for hjelpen!

Skrevet

Jepp! Men nå er jeg stressa. Skal ordne sangen ferdig, fikse muliti/media showet ferdig, gave får sambo gå ut og kjøpe (Nå er jeg lei av at han ikke får kjøpt det vi bestemmer fordi det er utsolgt!!), og i morgen er det å bake marsipankake.

SUKK! Jeg får ta meg et glass vin i morgen kveld.

Skrevet

Nå er det unnagjort!

Fantastisk dag. Og heldige med været var de også!!!

Brudeparet og mamma pyntet stedet på fredag. Det var E-bord, der brudeparet satt med veggen mot vinduet. De hadde potteplanter på bordet; små roseplanter. Disse sto i potter med gullfarge.

Da det var lyssestaker i messing, hadde bruden valgt gullfargede lys, med burgunderrøde mansjetter. Serviettene var i gull, og det samme var forsiden på sangheftet, som lå under tallerknene. Meget delikat! Så lå det også ranker av eføy utover bordet.

Det var enkle hvite bordkort, med et par hjerter på i gull (ferdigkjøpte kort).

Gavebordet var nede i førsteetasjen. Der ver det også satt ut musserende vin da vi kom. Og det sto store fat med oppskåren frukt. Greit for oss som var litt småsultne!

Da brudeparet kom fra fotografen hadde de fleste rukket å prate litt og sett på gavebordet. Vi tok dem imot med musserende. Så tok vi litt familiebilder på tunet.

Deretter var det middag. Jar fisk og vilt sto for dette. De hadde kokk som tilberedte. Fantastisk god mat. helt perfekt!

Kanskjell i noe chiligreier til forrett (nam!), kalv med "konglepoteter" og div grønnsaker, og frukter med sherrykrem til dessert. Det var fantastisk godt.

(Også mange korte fine taler. Helt topp!)

Etterpå gikk vi ut fo røyk/frisk luft. (DEt hadde vært røyking under desserten).

Så bar det opp igjen til kakekutting og så brudevalsen. Da var jeg så varm at jeg karra til meg en iskald øl!!!

Da var det kaffe og kaker, og de hadde brent inn cd-er. Det var 55 til kaffen og 35 til middag. Det var bryllupskake fra Pascal til 55 (ALTFOR mye!!), og 6 andre kaker. (Ble godt med kake til overs.)

De hadde 3 liter konjakk. Det gikk kun 1 og 1/5. Helt utrolig hvor lite i forhold til hva de hadde beregnet. På grunn av varmen gikk det mye øl. Og det gikk mye isvann!!! (Jeg løp ut og inn på kjøkkenet. Det er lurt at en persom har ansvar for baren utover kvelden, slik at det alltid står rene glass og isvann der!) Folk mikset drinker selv, og kjøkkenet glemte å sette ut lime og sitroner. Men men!

Kl. 01.30 ble musikken skrudd av. :cry: Gaven ble pakket ned, og kjørt hjem. Kl 02.00 skulle alle ut. Det gikk visst greit. Rester av mat og drikkevarer og blomster og sånt, ble hentet dagen etter.

Sevitører var leid fra Wøyen. Dette er å anbefale. De hadde gjort dette før, og kjente stedet godt.

Nei det var et kjempefint bryllup. Så nå er lillesøster gift (FØR meg, sukk!). Og nå er det bare litt over tre måneder til vårt bryllup. Jeg gleder meg. :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for en flott beskrivelse, det hørtes ut som en fantastisk kveld!

Lykke til med eget bryllup!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...