AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Går nå på dagpenger i påvente av jobb.Var uheldig og ødela foten,og blir sykemeldt noen uker.Hva skjer da når sykemeldingsperioden er over?Må jeg søkte om dagpenger på nytt?Anonymous poster hash: d5286...6b8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Noen?Anonymous poster hash: d5286...6b8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 Jeg var nettop i samme situasjon. Ble innlagt på sykehus og hasteoperert. Det du må gjøre er å sende del D av sykemeldingen ferdig utfyldt til NAV. På meldekorte må du krysse av for syk. Da forsvinner dagpengene i den perioden, men du får sykepenger i stedet, men der er de litt trege, så det kan fort gå en mnd eller så får du får sykepenger. I mitt tilfelle tok de dagpengene for 2 uker, selv om jeg bare var sykemeldt og krysset syk 1 uke.... Så stålsett deg for en økonomisk "krise". Men du har krav på sykepenger som er like mye som dagpengene dine. Anonymous poster hash: a8dbd...b36
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 Du må levere sykemeldinger til NAV. Du sykemeldes fra dagpenger og friskmelder til dagpenger. Dette skriver legen din på sykemeldingn. Det beste er, om du har mulighet, til å levere sykemeldingen personlig på ditt NAV-kontor, da får du også svar på eventuelle spørsmål du har :-) God bedring med foten :-)) Anonymous poster hash: d3341...265
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #5 Skrevet 20. november 2014 Sykepenger blir utbetalt en g i mnd. Du må søke gjenopptak av dagpenger etterpå. Husk å fylle ut skjema for arbeidsøker også. Anonymous poster hash: c2b1b...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå