Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Samboeren min har fått et plagsomt problem. Det siste året har han fått noen slags kviser i hodebunnen (ganske mange). De er små, runde og helt gule. Det kommer ut gult materie når man klemmer på dem (høres ekkelt ut; jeg vet det...). De blir svært fulle, og sambo sier at de dunker, slik at han blir nødt til å tømme dem. Da får han røde merker i steden... :-?

Jeg er usikker på om det er ekte kviser eller om det er hårsekkene som er betente. Han er ikke allergisk mot shampoen han bruker, heller. Noen som vet hva dette kan være og hva som evetuelt kan hjelpe? Eller bør han rett og slett høre med frisør/hudpleier??

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei!

Samboeren min har fått et plagsomt problem. Det siste året har han fått noen slags kviser i hodebunnen (ganske mange). De er små, runde og helt gule. Det kommer ut gult materie når man klemmer på dem (høres ekkelt ut; jeg vet det...). De blir svært fulle, og sambo sier at de dunker, slik at han blir nødt til å tømme dem. Da får han røde merker i steden... :-?

Jeg er usikker på om det er ekte kviser eller om det er hårsekkene som er betente. Han er ikke allergisk mot shampoen han bruker, heller. Noen som vet hva dette kan være og hva som evetuelt kan hjelpe? Eller bør han rett og slett høre med frisør/hudpleier??

Hadde jeg vært deg hadde jeg hørt med frisør eller hudpleier.

Kan jo være at han har fått fet hodebunn og at det danner seg kviser av det?

Jeg er ikke helt sikker, men ta en prat med friøs e.l du :)

Skrevet

Om han bruker hårgele eller andre stylingprodukter kan det jo være at han reagerer på det.

Jeg reagerer ikke på de stylingproduktene jeg vanligvis bruker og kjøper hos min frisør.

Sv diverser årsaker kjøpte jeg et hårskum i vinter på vanlig dagligvare istedet. Etter et par dagers bruk fikk jeg store kviser i nakken og på sidene over ørene opp mot tinningen. Det var VONDT, ekkelt, irriterende og lite pent.

Jeg sluttet med produktene, og det ga seg da heldigvis i løpet av noen dager. Gikk tilbake til mine "vanlig" stylingprodukter og har ikke hatt problemer med dette siden.

Skrevet

Han bruker faktisk ikke stylingprodukter akkurat nå, fordi håret er for kort til at det er noe vits i. Og etter som jeg vet, har han ikke begynt å bruke nye shampoer eller andre ting, heller... Så jeg har virkelig ikke anelse om hvorfor kvisene kommer.

Men jeg har tenkt på at det kan komme av at han har sensitiv hud som ikke tåler så mye. Han fikk en mild utgave av psoriasis for et par år siden, kanskje det kan ha noe med det å gjøre... Jeg skal iallfall høre med firisøren min neste gang jeg er hos henne. Kanskje hun har noen tanker om dette.

Takk for svar iallfall! :)

Gjest Ethereal
Skrevet

Vichy har en shampo for sensitiv hodebunn som skal roe ned og lindre kløe. Fås på apotek til 99,- Sambo bruker den, og er fornøyd. Jeg tror den heter noe med Dercos, og har blå/lilla dekor.

Skrevet

Da skal jeg prøve Vichy! Takk for tips!

Skrevet

Ta en tur til fastlegen og hør om han kan få rekvisisjon til hudlege hvis det ikke gir seg. Kjenner flere gutter/menn som er plaget med store kviser/kuler i hodebunnen og da hjelper det ikke med bare bytte av shampo og stylingprodukter. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...