AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Er det frekt å spørre andre steder enn de vanlige (frisør, tannlege) om studentrabatt? Ønsker å lære italiensk og et språkkurs koster rundt 20 000, kan jeg spørre om avslag? Anonymous poster hash: e88ef...0b4
umwar Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Jeg gjør dette ofte! Utrolig flaut, men jeg liker å spare penger der jeg kan Mange har studentrabatt uten å sette frem skilt / informasjon ang dette. Så lenge en spør fint og høflig, ikke kravstort og furter hvis en får nei, ser jeg ikke problemet 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 Jeg gjør dette ofte! Utrolig flaut, men jeg liker å spare penger der jeg kan Mange har studentrabatt uten å sette frem skilt / informasjon ang dette. Så lenge en spør fint og høflig, ikke kravstort og furter hvis en får nei, ser jeg ikke problemet Takk for svar Hva slags ting har du spurt om? Pleier det å fungere? Hva bør jeg gjøre om de sier nei? Føler at det er litt flaut å si "ok da men da betaler jeg fullpris likevel" Anonymous poster hash: e88ef...0b4
Gjest RompeRusk Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Bruker bare å spør om de har egne priser for studenter.. 0 stress det
Gjest Haaploes Skrevet 19. november 2014 #6 Skrevet 19. november 2014 Du ringer/møter opp på kontoret, sier noe sånn som: "Du, jeg har sett det italiensk-kurset deres, og det er jeg veldig interessert i. Opererer dere tilfeldigvis med studentrabatt på det?" Begynn med å gi dem en kompliment, vær hyggelig i tonen, og dersom de sier nei, så trenger du ikke svare noe mer komplisert enn "Nei, da, så. Foretrekker dere kort eller kontant?" Altså - oppfør deg pent, ikke overtenk :-)
umwar Skrevet 19. november 2014 #7 Skrevet 19. november 2014 Takk for svar Hva slags ting har du spurt om? Pleier det å fungere? Hva bør jeg gjøre om de sier nei? Føler at det er litt flaut å si "ok da men da betaler jeg fullpris likevel" Anonymous poster hash: e88ef...0b4 Klesbutikker, elektronikk, møbelbutikker Jeg prøver meg jeg! Noen sier " ja, vi har 10% studentrabatt", andre sier "nei". Jeg er veldig ydmyk og høflig når jeg spør, så syns ikke det er flaut å få nei. Da smiler jeg og sier " aja, det var da verdt et forsøk". Som regel spør jeg bare de gangene jeg er forberedt på å betale fullpris, og rabatt er en bonus. 1
KineAnd Skrevet 19. november 2014 #8 Skrevet 19. november 2014 Jeg stod på en burgerjoint en gang og skulle kjøpe med burgere for en hel gjeng og det ble ganske mye penger. Så jeg humra og sa : "ja, du tar vel ikke studentpris for de her?" der fyren "Er dere studenter? 25% avslag" Lykkelig da 1
The Kitten Skrevet 19. november 2014 #9 Skrevet 19. november 2014 Spør i vei. Jeg ber om bursdagsrabatt hos tannlegen, så da kan du i hvert fall be om studentrabatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå