Gå til innhold

Frekt å spørre om studentrabatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det frekt å spørre andre steder enn de vanlige (frisør, tannlege) om studentrabatt? Ønsker å lære italiensk og et språkkurs koster rundt 20 000, kan jeg spørre om avslag?

Anonymous poster hash: e88ef...0b4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør dette ofte! Utrolig flaut, men jeg liker å spare penger der jeg kan ;) Mange har studentrabatt uten å sette frem skilt / informasjon ang dette.

Så lenge en spør fint og høflig, ikke kravstort og furter hvis en får nei, ser jeg ikke problemet :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør dette ofte! Utrolig flaut, men jeg liker å spare penger der jeg kan ;) Mange har studentrabatt uten å sette frem skilt / informasjon ang dette.

Så lenge en spør fint og høflig, ikke kravstort og furter hvis en får nei, ser jeg ikke problemet :)

Takk for svar :) Hva slags ting har du spurt om? Pleier det å fungere? Hva bør jeg gjøre om de sier nei? Føler at det er litt flaut å si "ok da men da betaler jeg fullpris likevel" :fnise:

Gjest RompeRusk
Skrevet

Bruker bare å spør om de har egne priser for studenter.. 0 stress det :)

Gjest Haaploes
Skrevet

Du ringer/møter opp på kontoret, sier noe sånn som:

"Du, jeg har sett det italiensk-kurset deres, og det er jeg veldig interessert i. Opererer dere tilfeldigvis med studentrabatt på det?"

Begynn med å gi dem en kompliment, vær hyggelig i tonen, og dersom de sier nei, så trenger du ikke svare noe mer komplisert enn "Nei, da, så. Foretrekker dere kort eller kontant?"

Altså - oppfør deg pent, ikke overtenk :-)

Skrevet

Takk for svar :) Hva slags ting har du spurt om? Pleier det å fungere? Hva bør jeg gjøre om de sier nei? Føler at det er litt flaut å si "ok da men da betaler jeg fullpris likevel" :fnise:

Klesbutikker, elektronikk, møbelbutikker :P Jeg prøver meg jeg! Noen sier " ja, vi har 10% studentrabatt", andre sier "nei". Jeg er veldig ydmyk og høflig når jeg spør, så syns ikke det er flaut å få nei.

Da smiler jeg og sier " aja, det var da verdt et forsøk". Som regel spør jeg bare de gangene jeg er forberedt på å betale fullpris, og rabatt er en bonus.

• Liker 1
Skrevet

Jeg stod på en burgerjoint en gang og skulle kjøpe med burgere for en hel gjeng og det ble ganske mye penger. Så jeg humra og sa : "ja, du tar vel ikke studentpris for de her?" der fyren "Er dere studenter? 25% avslag" :P Lykkelig da

• Liker 1
Skrevet

Spør i vei. Jeg ber om bursdagsrabatt hos tannlegen, så da kan du i hvert fall be om studentrabatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...