Gå til innhold

Smusstillegg når man jobber i butikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, tuller du med meg? En slik har jeg aldri sett noe som helst til eller hørt noe som helst om. Dette er ikke ok! Jeg vet at ledlesen ikke følger alt lovverket på alle punkt, men jeg trodde ikke det var såå ille.

Det eneste jeg fikk utdelt når jeg begynte der var en liste over hva som ikke skulle gjøres på jobb, type ikke bruke mobil, ha besøk på jobb osv, osv. Så fikk jeg PLU-liste. Har aldri sett noe til hva bedriften forplikter seg til ovenfor de ansatte, men ledelsen er veldig opptatt av at vi ansatte skal gjøre alt prikkfritt...

Anonymous poster hash: fdd66...ecc

Har du tilgang til intranettet til kjeden din? Der kan du nok finne personalhåndboken som gjelder hos dere. Google litt rundt på Internett også å se hva du finner. Handel og kontor kan du også ta en prat med:)

Anonymous poster hash: 7b28b...4c1

Skrevet

Det blir ganske urealistisk å påstå at man må være mer enn en person på jobb.

Det er helt normalt å være en person på jobb hos små dagligvarebutikker og kiosk/bensin. Lønnskostnadene går gjennom taket hvis man skal ha daukjøtt på jobb utover kvelden, så da kan man like gjerne stenge dørene.

Jeg vet om haugevis av mindre dagligvarebutikker som bare har en på jobb til tider. Selv store butikker som omsetter for 50-70 millioner i året har ofte kun 2 på jobb etter kl 20.00.

Flere kjeder har faktisk regler på dette. Her jeg jobber blandt annet. At man kun er to på jobb etter 20.00 er helt ok for da er man to hvis noe skulle skje. Butikker med kun en ansatt på jobb har mye større sjanser for å bli ranet, stjålet fra osv.

Anonymous poster hash: 7b28b...4c1

Skrevet

For noen dager siden opplevde jeg en ubehagelig hendelse på jobb. En gjeng med gutter kom inn i butikken og ønsket å kjøpe snus. Jeg ba om leg fra alle da jeg mistenkte langing og alle så ut som de var under 18, og ihvertfall under 25. En av de kunne ikke fremvise leg og jeg gav beskjed om at jeg desverre ikke kunne selge varen da. Da begynte hele gjengen å kalle med diverse stygge gloser og på vei ut spyttet de i butikken. Jeg var alene på jobb og følte meg noe uttrygg en stund etterde var gått. Kan jeg be om smusstillegg for dette?

Anonymous poster hash: fdd66...ecc

Du bør organisere deg, så kan du sette deg inn i dine rettigheter. Du har misforstått hva smusstilegg er

Anonymous poster hash: 6fdfa...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...