Gå til innhold

Veganske snitter. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage et fat med veganske snitter, men har litt dårlig fantasi. Tenkte på linsepostei med avokado og spirer på, men bør kanskje ha et par alternativer til. Andre tips? PS: kanskje dumt med avocado, det blir fort brunt?

Anonymous poster hash: df71d...bfb

Skrevet

Hmm, ikke fiskepålegg går an heller?

Vegans innebærer uten fisk ja. Alle produkter fra dyr.

Skrevet

Jeg har avocado med tomat og krydder, kjempegodt. Hva med grillede grønnsaker som squash og lignende med godt krydder. Lage en form for salat med moste grønnsaker, sopp, linser og krydder. Eller med tofu på, grønnsaksburgere. Ferske bær med melis på.

Anonymous poster hash: 91134...f0f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har avocado med tomat og krydder, kjempegodt. Hva med grillede grønnsaker som squash og lignende med godt krydder. Lage en form for salat med moste grønnsaker, sopp, linser og krydder. Eller med tofu på, grønnsaksburgere. Ferske bær med melis på.

Anonymous poster hash: 91134...f0f

Jeg tenkte litt på grillede grønnsaker, men det blir kanskje ikke så godt kaldt? Takk for tips! :)

Gjest: vegetarianere og veganere spiser ikke fisk.

Skrevet

Jeg tenkte litt på grillede grønnsaker, men det blir kanskje ikke så godt kaldt? Takk for tips! :)

Gjest: vegetarianere og veganere spiser ikke fisk.

Hmm, jeg trodde det var forskjeller her.

Skrevet

Hmm, jeg trodde det var forskjeller her.

Forskjellene på vegan og vegetar er at sistnevnte kan spise/bruke dyreprodukter som ikke er avhenging av at dyret må dø først. Dvs stort sett melkeprodukter, egg, ull osv.

Skrevet

Forskjellene på vegan og vegetar er at sistnevnte kan spise/bruke dyreprodukter som ikke er avhenging av at dyret må dø først. Dvs stort sett melkeprodukter, egg, ull osv.

Jeg forstår.

Skrevet

Press litt sitron over avocadoen så holder den seg lenger :)

Hva med hummus?

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Avokado blir flott, lag avokadomos med litt sitronsaft i, så holder den seg grønn lengre og du slipper den kjipe brunfargen som danner seg så fort. Så kan du kanskje ha cherrytomat og litt gressløk/persille på.

Ellers er bruschettablanding kjempegodt, bare lag en miks av rødløk, hvitløk og tomat og spre på brødet. Godt og veldig enkelt! Lag din egen pesto slik at du er sikker på at den er vegansk.

Vegansk kremost og agurk er godt.

Hummus og ristede paprikastrimler er kjempegodt og lett å lage.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...