AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Da tenker jeg ikke på vanlige middagsretter som man ellers spiser året rundt. Har dere noen spesielle retter/tradisjoner som dere spiser hovedsakelig i jula. Tenker på før jul og i romjulen, og ikke de tradisjonelle julemiddagsrettene. Vi har ikke det, derfor spør jeg dere, håper på noen gode tips og inspirasjon Anonymous poster hash: 19dd8...ed4
Shai Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Har dessverre ikke oppskriften, men jeg har noen venner som spiser kylling. Tror det er i en slags gryte, finnes sikkert en haug med oppskrifter på det der ute hvis du er interessert
Tabris Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 Jeg er vokst opp med reinsdyrsteik på julaften. Med waldorfsalat, rødbeter, sylteagurk, tyttebærsyltetøy, viltsaus, grønnsaker og poteter. Utrolig godt! 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 Vi spiser reinsdyr 1. juledag når det er vår tur. Det er sinnsykt godt. Anonymous poster hash: 6cb56...f66
Gjest mainbitch Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Jeg spiser kylling. Chicken à la king heter retten. Det er bare å google så skal du finne opskriften!
Spiremor Skrevet 19. november 2014 #6 Skrevet 19. november 2014 Svigerfamilien lager druesalat (til å ha på brødskiva), pappa spiser masse forskjellige typer sild og jeg koser meg med sildesalat. Syns det er synd at ikke julesildesalaten er i butikken resten av året også! Har ingen oppskrifter å dele, da.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #7 Skrevet 19. november 2014 Vegisterkaker fra veganmisjonen Utrolig godt med tradisjonell julemattilbehør som poteter, brun saus, waldorfsalat, rosenkål, kålrabistappe osv. Anonymous poster hash: ad798...1a7 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #8 Skrevet 19. november 2014 Jeg er vokst opp med reinsdyrsteik på julaften. Med waldorfsalat, rødbeter, sylteagurk, tyttebærsyltetøy, viltsaus, grønnsaker og poteter. Utrolig godt! Å herregud! Vann i munn! Anonymous poster hash: 2b365...515
Mermaid Blues Skrevet 19. november 2014 #9 Skrevet 19. november 2014 Vel, det er ikke tradisjonell norsk julemat, men vi har skotsk julemiddag en av dagene i romjula. Da er det helstekt and eller gås, roast potatoes, rødvinssaus, tranebærsyltetøy, rundstykker, pastinakk bakt i lønnesirup, pigs in blankets og kålrot- og gulrotstappe. I fjor ble det banoffee pie til dessert, og det er stor fare for at det blir det i år også Ellers spiser vi hjortestek første juledag og hvitvinsdampet kveite andre juledag 2
Lalunaa Skrevet 19. november 2014 #10 Skrevet 19. november 2014 Nøttestek og veggiskaker, mmmmm!!! Ungene og resten av familien spiser pinnekjøtt 4
Wonderbitch Skrevet 19. november 2014 #11 Skrevet 19. november 2014 Skal lage and ( eller lutefisk) i år- gleder meg!!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #12 Skrevet 19. november 2014 Skal lage and ( eller lutefisk) i år- gleder meg!! Omg, and er fantastisk godt. Spesielt pekingand. Anonymous poster hash: 6cb56...f66
veraa94 Skrevet 20. november 2014 #14 Skrevet 20. november 2014 Vi bruker bestandig rester av kalkunen på julaften de påfølgende dagene. Da spiser vi feks green curry, bretagnegryte, kalkunsuppe osv Godt med litt lettere mat noen dager i jula!
hundemamma Skrevet 20. november 2014 #15 Skrevet 20. november 2014 Vegisterkaker!! :D http://www.veganmisjonen.com/2011/12/oppskrift-vegansk-julemat-vegetar.html 1
skrue Skrevet 21. november 2014 #16 Skrevet 21. november 2014 Aldri en jul uten and. Det kan bli and både lille julaften og nyttårsaften og om suget er der - veldig godt. Tilbehør er normalt søtpotetmos smaksatt med appelsin, rødkål smaksatt med fikner, spisskummen og mye annet. I tillegg stekte grønnsaker og antagelig den beste rødvinen i året.
Spiremor Skrevet 21. november 2014 #17 Skrevet 21. november 2014 Aldri en jul uten and. Det kan bli and både lille julaften og nyttårsaften og om suget er der - veldig godt. Tilbehør er normalt søtpotetmos smaksatt med appelsin, rødkål smaksatt med fikner, spisskummen og mye annet. I tillegg stekte grønnsaker og antagelig den beste rødvinen i året. Må bare fnise litt av at avataren og navnet ditt er en and og du må ha and hver jul
skrue Skrevet 21. november 2014 #18 Skrevet 21. november 2014 Må bare fnise litt av at avataren og navnet ditt er en and og du må ha and hver jul Ja, det er en forferdelig skikk, men må man så må man.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå