Gå til innhold

Gode oppskrifter med gnocchi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget at de har gnocchi på nærbutikken, og det skal jeg for pokker lage til helga! Jeg prøvde å google frem noen oppskrifter, men ser det er mange som foreslår saus av blåmuggost. Det er ikke jeg noe glad i, jeg kunne heller tenkt med noe tomatbasert, kanskje?

Hva er godt å gjøre med gnocchi? Har aldri laget det før, har det noen egenskaper som pasta ikke har som gjør at det passer bedre sammen med det ene eller det andre?

Tenkte dette skulle være skikkelig helgemat, så ser for meg ost (gratinert, kanskje?) og kjøtt og kanskje tomatsaus inne i bildet. Har dere noen digge variasjoner rundt dette som dere har prøvd med hell? Isåfall vil jeg gjerne høre om det :D Jo feitere og rikere, jo bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger, jeg har hatt en pakke liggende i skapet en stund og aner ikke hva jeg skal ha som tilbehør. Har hørt så mye positivt om hvor godt det er.

Skrevet

Jeg ville heller gått for annen ostesaus enn tomatbasert, men det er fordi jeg ikke liker komboen potet-tomat så veldig godt. I ostesauser kan du jo ha en hvilken som helst smaksrik ost som du liker, og så kan du ha kjøtt og salat ved siden av.

Skrevet

Har ikke tips til saus, men det er veldig godt når det er stekt..

Skrevet

Pesto er godt til gnocchi.

Og ellers er klassikeren salviesmør, dvs friske salvieblader som man sprøsteker i smør til det blir litt gyllent. Litt presset sitron i, og revet parmesan over.

Anonymous poster hash: ad29c...ab4
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...