followURdreams Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Jeg har ikke så mye krydder, annet enn piffi, kyllingkrydder, kjøtt og grill osv... Er det noen som har oppskrift hvor det ikke brukes så mange slag krydder?
Mafalda Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Jeg pleier bare å steke store mengder rødløk, ha oppi litt rødvinseddik og hvitløk, og smøre dette på toppen av focacciaen og lade "hull" med fingrene. Når den er ferdigstekt får den en dæsj olivenolje og havsalt, og vips: kjempegod focaccia! Ikke sikkert du har rødvinseddik tilgjengelig heller, da... men som et tips til en annen gang, kanskje?
cassio Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 Trines matblogg har en eltefri foccacia som fint kan lages uten urter.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 Du kan bruke oliven eller cherrytomater + olivenolje. Anonymous poster hash: fa52c...ce9
veraa94 Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Olje, tomater (ferske, soltørkede eller begge deler) og salt (gjerne grovkvernet). Du trenger ikke mer, det blir rågodt!
Belima Skrevet 19. november 2014 #6 Skrevet 19. november 2014 Ofte bruker jeg bare grovt salt når jeg baker mine. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #7 Skrevet 19. november 2014 Jeg har ikke så mye krydder, annet enn piffi, kyllingkrydder, kjøtt og grill osv... Er det noen som har oppskrift hvor det ikke brukes så mange slag krydder? Krydder i focaccia? Rosmarin, fersk hvitløk, salt og god olivenolje er alt du trenger. Har du ikke rosmarin så kan du godt droppe den og gå for olje, hvitløk og salt. Eller salt og olje. De to er alt som er et "must" i focaccia. (Og husk at om oppskriften ikke inneholder 1-2 ss olivenolje i deigen så er det kanskje et godt brød (om tørt) men det er ikke focaccia, samme hva bloggeren påstår.) Anonymous poster hash: d52ee...20e
followURdreams Skrevet 19. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2014 Jeg har rosmarin!! 😃 Takk for alle tips!
Gjest Løvemunn Skrevet 19. november 2014 #9 Skrevet 19. november 2014 Jeg pleier å bruke finhakket soltørket tomat og/eller svarte oliven. Og heller olje over før den går inn i ovnen og drysser ganske mye havsalt over før steking. Bruker bare urter om jeg har det stående. Kjempegodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå