Gå til innhold

Er dere som jobber på butikk nøye med å se velstelt ut på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre.. for jeg startet i ny jobb i en byggvare-kjede for en måned siden, der man er mer tett innpå kundene enn å bare sitte i kassen med at vi hheller de med enten noe innredning i huset eller maling.

Det som er, jeg er veldig nøye med å se bra ut på jobb, nå har jeg uren hud og "må" ha sminke på uansett, sminker meg naturlig altså.. men i forhold til de andre jentene på jobb så ser jeg ut som en prinsesse :P

Av og til sminker de seg liksom, men for det meste ser de bare ut som trailertrash.

Lurer bare på om det er andre som tenker som meg, når man møter på fremmede gjennom hele dagen så er det jo viktig å se bra ut, er det ikke?

Anonymous poster hash: 1f966...feb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hheller = hjelper..

Skrevet

Uhm, nei. Snodige holdninger. Det er viktig å se ren og velstelt ut, ja (i mange jobber - ikke alle), men det har ingen verdens ting å gjøre med å være sminket og pyntet. På jobb har jeg rene og anstendige klær, er relativt nydusjet, og har håret børstet og flettet bak så det ikke kommer i veien. Sminke er derimot fullstendig irrelevant. Hvis du mener man må sminke seg for å unngå å se ut som trailertrash har du et holdningsproblem.

Anonymous poster hash: 7f60b...024
  • Liker 10
Skrevet

Tror prinsessen trenger å komme seg ned fra pidestallen sin.

Du jobber i en byggevarebutikk, der er det kompetanse og service som gjelder, ikke mengden sminke eller perfekt hår.

Anonymous poster hash: 0dc6b...535
  • Liker 12
Skrevet

Føler meg som en prinsesse i forholdt til de andre jeg jobber med.

Sminke jeg bruker: concealer over urenheter, nude øyenskygge og mascara. :)

retter ut håret da.

Overdrev litt der, høres ut som jeg er ei dokke ;p

Skrevet

Hva legger man i "trailertrash"?

Anonymous poster hash: b72a7...b6f

• Liker 4
Skrevet

Ja, da jeg jobbet i butikk var jeg opptatt av å være velstelt. Jeg liker å sminke meg og å krølle/rette håret. Men det er jeg opptatt av hver dag uansett.

Syns det er litt merkelig å omtale andre som at de se ut som trailer trash fordi de ikke sminker seg? Normal hygiene og ok hår holder i massevis for at jeg skal syns andre er pene.

Skrevet

Så rart. Når jeg ser for meg trailer trash tenker jeg oversminket til tusen.

Uansett. Det er forskjell på å se se velstelt ut og å være det. Selvsagt må man i serviceyrker ha basic hygiene, men alt utover det er ikke nødvendig. Spesielt i den bransjen du er i skulle jeg tro du blir tatt mindre seriøst om du tydelig sminker deg mye. Og det gjelder nok menn som jobber der og :)

Anonymous poster hash: d3686...67c

Skrevet

Hva legger man i "trailertrash"?

For meg.. usminket og fett hår i hestehale.

Alt annet enn velstelt ..

Jeg er mekaniker lærling, butikken er deltid, så må bare få si av den grunn så er jeg ingen oversminket prinsesse, er ikke slik jeg er :P

I hverdagen er jeg også opptatt av å se velstelt ut. Hver dag :)

Som hun som skrev det over her, er vel kanskje bare noen som er sånn og noen ikke da :D

Skrevet

Så rart. Når jeg ser for meg trailer trash tenker jeg oversminket til tusen.

Uansett. Det er forskjell på å se se velstelt ut og å være det. Selvsagt må man i serviceyrker ha basic hygiene, men alt utover det er ikke nødvendig. Spesielt i den bransjen du er i skulle jeg tro du blir tatt mindre seriøst om du tydelig sminker deg mye. Og det gjelder nok menn som jobber der og :)Anonymous poster hash: d3686...67c

Det var det jeg liksom trodde også, men så skjønte jeg at jeg muligens hadde misforstått så derfor måtte jeg spørre. :ler:

Det viktigste er vel uansett å være ren og velstelt uansett yrke. :)

Skrevet

Ærlig talt, når usminket er synonymt med trailertrash for deg, så er det på tide å åpne øynene og utvide perspektivet ditt. Jeg håper du er veldig, veldig ung.

Anonymous poster hash: 7f60b...024
  • Liker 4
Skrevet

Sminke eller ikke har heller ingenting med å være velstelt å gjøre.

Anonymous poster hash: c4601...f31
Skrevet

Nå jobber ikke jeg i butikk da, men jeg er alltid velstellt og sminker meg (diskret) hver dag. Det kommer jeg til å fortsette med uansett hvilken jobb jeg får, det har ingenting med andre mennesker å gjøre, det har med mitt eget velvære å gjøre.

Hvis du trives med det ville jeg fortsatt TS...

• Liker 1
Skrevet

Har jobbet i byggevare selv, har alltid vært opptatt av hår og sminke, så jeg fikk noen små kommentarer på det. Brukte omtrent like mye sminke da som nå som jeg jobber som frisør.

Anonymous poster hash: 23ed1...dbd
Skrevet

Jeg må bare spørre.. for jeg startet i ny jobb i en byggvare-kjede for en måned siden, der man er mer tett innpå kundene enn å bare sitte i kassen med at vi hheller de med enten noe innredning i huset eller maling.

Det som er, jeg er veldig nøye med å se bra ut på jobb, nå har jeg uren hud og "må" ha sminke på uansett, sminker meg naturlig altså.. men i forhold til de andre jentene på jobb så ser jeg ut som en prinsesse :P

Av og til sminker de seg liksom, men for det meste ser de bare ut som trailertrash.

Lurer bare på om det er andre som tenker som meg, når man møter på fremmede gjennom hele dagen så er det jo viktig å se bra ut, er det ikke?

Jeg hadde hengt meg mer opp i om du hadde kjennskap til produktene du selger. Hvis ikke hadde jeg heller spurt trailertrashet om hjelp.

Anonymous poster hash: 6af05...81d

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber i klesbutikk da, så det blir nok litt annerledes. Men jeg drar aldri på jobb uten sminke og fiksing av hår :) I tillegg legger jeg tid i antrekkene mine, men du har vel kanskje uniform? Jeg liker bare å føle meg fint ute blant mennesker, og spesielt mens jeg står på jobb.

Tror egentlig aldri jeg har sett en jenteansatt uten sminke i butikk :fnise:

Anonymous poster hash: 8f832...e33
Skrevet

Jeg er uenig med de fleste som har kommentert her...

Selvfølgelig er det viktig å se bra ut i yrker der man behandler kunder! Det betyr ikke like mye som kompetanse og service, men man bør vise at man bryr seg.

Jeg er 100% enig med deg, TS. I mange land ville man ikke en gang fått jobb om man ikke gjorde en innsats på eget ytre i slike jobber.

• Liker 2
Skrevet

Når du beskriver andre som trailertrash kun fordi de ikke bruker sminke så syns jeg du kanskje bør svelge sminken din for å prøve å bli litt finere på innsiden.

Anonymous poster hash: 0d47e...23a

• Liker 6
Skrevet

Sminke eller ikke har heller ingenting med å være velstelt å gjøre.

Anonymous poster hash: c4601...f31

Jo det har det i aller høyeste grad. Jeg har så blå ringer under øynene og blir så blek i ansiktet om vinteren at jeg ser alt annet enn velstelt ut uten. Jeg ser syk ut.

Ta på litt maskara og kost på litt rouge i ansiktet, det tar 2 minutter så slipper du å se så sliten og utvaska ut.

Skrevet

Jeg jobber ikke i butikk, men mener at de som har med kunder å gjøre bør være velstelte. Dvs. rent hår, ren hud, rene klær, god hygiene (ikke stinke hvitløk, tobakk, snus, dårlig ånde, svette osv).

Når jeg går inn i en byggevarebutikk, så går jeg ikke bort til hun med helsparklet hud, og himler med øynene fordi hun andre ansatte ikke hadde maskara og nude øyenskygge på. Det som er viktig for meg, er at de er imøtekommende, hyggelig, og at de kan hjelpe meg med det jeg lurer på.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...