AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Hei, har et litt pinlig spørsmål. Jeg har en veldig liten varmtvannstank på badet her jeg nettopp har flytta inn. Den ser ganske gammel ut, og er inne i en slags brun "beholder". På utsiden er det en bryter, mellom 0 og 3 (tror jeg). Hva betyr disse tallene? Akkurat nå står den på én. Har det noe betydning for at jeg kan dusje i MAKS 5-10 min før det blir iskaldt? Kan ingenting om varmtvannsberedere, siden det har vært omtrent ubegrensa med vann der jeg har bodd før, og jeg dusjer sjeldent lengre enn 10-15 min. Anonymous poster hash: b0863...4b5
appelsinjuice Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Sett den på 3 og se om det hjelper. Hvis ikke bør den byttes ut.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Tror bryteren har med hvor varmt vannet blir inni der. Er tanken liten, vil den ikke kunne levere varmt vann lenge nok. Da må den varme opp en ny batch før du kan dusje mer. Anonymous poster hash: da487...334
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 For å forklare dette billedlig, ved 1 bruker du 1/3 av mulighet til å få varmet opp vannet i forhold til om du setter den på 2 eller på max som er 3 - den hurtigst mulige og mest strømtrekkende styrken for den varmtvannstanken. Se på det å ha den på 1 som en mulighet for å spare både strøm og varmt vann, du trenger ikke stå i timesvis i dusjen for å få vasket deg.Anonymous poster hash: 9b0a4...acd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå