AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Besteforeldrene mine feirer 80årsdag snart, og jeg kommer ikke på hva jeg kan gi dem. Blomster er uaktuelt. De har flere pyntegjenstander enn de har plass til. De drikker ikke alkohol. De tenner bare lys når strømmen går. De leser ikke så mye bøker. Jeg kan gi dem konfekt, men det virker som de ikke egentlig spiser så mye konfekt, for de pleier å være veldig ivrige på å sende rundt konfektesken når vi er på besøk, og jeg ser ofte flere uåpnede esker når vi er der i sommerferien. En mulighet er elektriske telys, men jeg har ikke funnet noen fine. Er det noen som kan hjelpe meg med ideer? Anonymous poster hash: 3baf3...239
Rhyth Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 (endret) Hva med et glass med nøtteblanding hvis de liker nøtter? jeg har brukt cashewnøtter, tørket frukt og nonstop Evt andre spiselige gaver som spekepølser/mat, honning, syltetøy osv. kan være et alternativ. Ser du skriver at de ikke leser bøker, men hva med ukeblader? Da kan et abb på blad være koselig Endret 18. november 2014 av Rhyth
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Hva med et glass med nøtteblanding hvis de liker nøtter? jeg har brukt cashewnøtter, tørket frukt og nonstop Evt andre spiselige gaver som spekepølser/mat, honning, syltetøy osv. kan være et alternativ. Ser du skriver at de ikke leser bøker, men hva med ukeblader? Da kan et abb på blad være koselig Bestemor har nøtteallergi, så nøtteblanding går heller ikke så bra. De skal få noen glass moltesyltetøy og blåbærsyltetøy, men jeg synes ikke det blir nok gave. De abonerer allerede på flere blader. Takk for at du prøvde Anonymous poster hash: 3baf3...239
Bondenisse Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 En opplevelse, f.eks spander middag på restaurant (der du er med) eller gå sammen med resten av slekta og kjøp en tur med hurtigruten (om de er i form til det/liker å reise) 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Annen god mat i tillegg til syltetøy? Kake, ost, kjeks, pølser?? Innrammet bilde av barnebarn? Kalender? En god bok? Bok om lokalområdet der de bor eller noe fra der de kom fra? Anonymous poster hash: 4a7e0...124
Rhyth Skrevet 19. november 2014 #6 Skrevet 19. november 2014 Bestemor har nøtteallergi, så nøtteblanding går heller ikke så bra. De skal få noen glass moltesyltetøy og blåbærsyltetøy, men jeg synes ikke det blir nok gave. De abonerer allerede på flere blader. Takk for at du prøvde Anonymous poster hash: 3baf3...239 Bare hyggelig Kan jo droppe nøttene og bruke andre ting i stedet da Du kan jo gi dem en kurv med div spiselige ting i tillegg til syltetøy f.eks Ellers så kan du ta dem med ut å spise evt invitere dem hjem til deg på middag. Album med bilder av familien, få fremkalt gamle bilder på nytt kanskje, eller bare en bildekollasj i ei ramme Har du sjekket om Enklere liv kan ha noe de trenger? http://www.enklereliv.no/?gclid=CjwKEAiAnLGjBRCk_I-y_4iAmB0SJADGjWWzEoBsiDq6n8qP9b1TEIb9ENooYPxKrCys5GKB8bFJOBoCtaLw_wcB
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #8 Skrevet 19. november 2014 Fenalår? Anonymous poster hash: b1322...5ff
Gjest Blomsterert Skrevet 19. november 2014 #9 Skrevet 19. november 2014 Besteforeldrene mine feirer 80årsdag snart, og jeg kommer ikke på hva jeg kan gi dem. Blomster er uaktuelt. De har flere pyntegjenstander enn de har plass til. De drikker ikke alkohol. De tenner bare lys når strømmen går. De leser ikke så mye bøker. Jeg kan gi dem konfekt, men det virker som de ikke egentlig spiser så mye konfekt, for de pleier å være veldig ivrige på å sende rundt konfektesken når vi er på besøk, og jeg ser ofte flere uåpnede esker når vi er der i sommerferien. En mulighet er elektriske telys, men jeg har ikke funnet noen fine. Er det noen som kan hjelpe meg med ideer? Anonymous poster hash: 3baf3...239 Liker de musikk da? Finn musikk fra da de var unge,og gi dem en cd? Skriv noe personlig om dem,og ram det inn med bilde fks?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #10 Skrevet 19. november 2014 Besteforeldrene mine ble veldig glad for gavekort på fotpleie Det sa de at de ønska seg igjen. Anonymous poster hash: 082da...36e 1
Gjest Gurgemeie Skrevet 19. november 2014 #11 Skrevet 19. november 2014 Jeg har kjøpt pynteputer (du nevnte ingenting om det, for øvrig), sokker (til bestefaren min, uten strikk), lommetørkler, pynteting man henger i vinduet, øredobber, smykker osv. Vanskelig å kjøpe gaver til de eldre. Jeg føler de har alt fra før.
Asparges Skrevet 19. november 2014 #12 Skrevet 19. november 2014 Jeg synes du allerede har fått mange gode forslag. - Kjøpe ting - En opplevelse der du/ dere er sammen med dem (en utflukt/ picnic/ restaurant/ invitere hjem) En undersøkelse hvor eldre mennesker ble spurt: "Hva ville du gjort annerledes i livet" - her svarte de fleste at de skulle holdt fast ved sine venner. Hva med å gi dem et gavekort "Middag på xxx sammen med Nils og Mari onsdag 5. januar kl 12:00" - gjerne sammen med en bruksting, hjemmelaget syltetøy eller liknende? ...Nils og Mari bør være konferert før gavekortet blir gitt - og dere bør kanskje spandere på hele gjengen... ...du bør være sikker på at Nils og Mari er de rette å invitere dem med... Lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #13 Skrevet 20. november 2014 Besteforeldrene mine feirer 80årsdag snart, og jeg kommer ikke på hva jeg kan gi dem. Blomster er uaktuelt. De har flere pyntegjenstander enn de har plass til. De drikker ikke alkohol. De tenner bare lys når strømmen går. De leser ikke så mye bøker. Jeg kan gi dem konfekt, men det virker som de ikke egentlig spiser så mye konfekt, for de pleier å være veldig ivrige på å sende rundt konfektesken når vi er på besøk, og jeg ser ofte flere uåpnede esker når vi er der i sommerferien. En mulighet er elektriske telys, men jeg har ikke funnet noen fine. Er det noen som kan hjelpe meg med ideer? Anonymous poster hash: 3baf3...239 Hva med batteridrevet kubbelys istedetfor telys? Jeg har kjøpt disse: http://www.multitrend.no/LED-lys-Ivory-10x14cm-1stk-Luminara/cat-p/c1000096/p10503031 De er ganske dyre, men de ser ekte ut, batteriet varer veldig lenge, har timerfunksjon som gjør at lyset automatisk tennes f.eks kl 16 og lyser i 5 timer før det slår seg av. I tillegg til timerknappen er det en vanlig av/på knapp hvis man ikke ønsker å bruke timerfunksjonen som kun lyser 5 timer. Dette kan de få glede av hver eneste kveld. Anonymous poster hash: 71b40...e6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå