AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Eggløsning er alltid 14. dager før første dag i mensen, sies det, men jeg har EL bare en uke før mensen, hvordan kan det ha seg? er det egentlig mulig? Og betyr det at jeg ikke kan bli gravid fordi egget ikke rekker å sette seg før mensen kommer og "skyller ut" alt? Anonymous poster hash: bd36e...278
Biloba Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Kort tid mellom eggløsning og mens kan gi for liten tid for embryo til å lage graviditetshormon. Disse hormonene skal omjustere kroppens hormonproduksjonen til å støtte livmorslimhinnen og hindre mens. Man kan få hjelp med hormonbehandling. Søk på kort lutealfase.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Alle er forskjellige. Har selv EL 9 dager før mens. Et egg fester seg ikke med mindre det er befruktet. Jeg har nå 3 barn, så det er fullt mulig Anonymous poster hash: f4ae3...321
Gjest Ciegus Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Eggløsning er alltid 14. dager før første dag i mensen, sies det, men jeg har EL bare en uke før mensen, hvordan kan det ha seg? er det egentlig mulig? Og betyr det at jeg ikke kan bli gravid fordi egget ikke rekker å sette seg før mensen kommer og "skyller ut" alt?Anonymous poster hash: bd36e...278 Jepp. Men ta kontakt med lege hvis du vil bli gravid, så ordner det seg nok.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 Men hvorfor sies det da at EL ALLTID er 14 dager før mensen? Anonymous poster hash: bd36e...278
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Huff, nå ble jeg skikkelig deppa Anonymous poster hash: bd36e...278
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Men hvorfor sies det da at EL ALLTID er 14 dager før mensen? Anonymous poster hash: bd36e...278 Det er bare svada. Ingen er like, det finnes ingen fasit... Menneskekroppen fungerer ikke slik Anonymous poster hash: f4ae3...321
Biloba Skrevet 18. november 2014 #8 Skrevet 18. november 2014 Men hvorfor sies det da at EL ALLTID er 14 dager før mensen?Anonymous poster hash: bd36e...278 Fordi det i dagligtale gjøres forenklinger, og ikke alle er klar over de store individuelle variasjonene. Det er jo bare på disse forumene folk synes det er ok å legge ut om hva slags slim de observerer fra skjeden og andre lugubre detaljer. Folk flest kartlegger ikke eggløsningene sine. 1
Gjest Ciegus Skrevet 18. november 2014 #9 Skrevet 18. november 2014 Huff, nå ble jeg skikkelig deppa Anonymous poster hash: bd36e...278 Føler med deg, fikk samme "sjokket" (også her på KG) for noen år siden, ante ikke at det kunne være et problem. Men en samtale med gynekolog beroliget meg veldig hun sa det var null problem, måtte bare få noe medisin når jeg en gang blir klar for å prøve. Så ikke bekymre deg, og vil du ha barn nå kontakter du gynekolog (fastlegen kan gjerne ingenting om dette).
lillemeg90 Skrevet 18. november 2014 #10 Skrevet 18. november 2014 Det sies vel at har man lutealfase som er kortere enn 10 dager så KAN det være et problem. Et egg bruker vel 6-10 dager på å feste seg el noe slik:) Prøver du å bli gravid nå?
kaospåtobein Skrevet 19. november 2014 #11 Skrevet 19. november 2014 Jeg hadde 7-8 dager mellom eggløsning og mens. Jeg har vært gravid 3 ganger på et halvt år. Noe som sikkert vil si at jeg blir lett gravid. Mistet desverre de 2 første gangene, men er nå i uke 19 Så det er nok godt mulig å bli gravid selvom det ikke er 14 dager fra eggløsning til mens.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #12 Skrevet 19. november 2014 Føler med deg, fikk samme "sjokket" (også her på KG) for noen år siden, ante ikke at det kunne være et problem. Men en samtale med gynekolog beroliget meg veldig hun sa det var null problem, måtte bare få noe medisin når jeg en gang blir klar for å prøve. Så ikke bekymre deg, og vil du ha barn nå kontakter du gynekolog (fastlegen kan gjerne ingenting om dette). Må da være bedre å gå via fastlege for henvisning og slippe å blakke seg på privat gynekolog? Anonymous poster hash: c473c...f02
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #13 Skrevet 19. november 2014 Men hvorfor sies det da at EL ALLTID er 14 dager før mensen? Anonymous poster hash: bd36e...278 Det sies ikke. Det sies at det er standarden. Jeg har ikke en slik syklusAnonymous poster hash: 83529...f3d 1
Gjest Ciegus Skrevet 19. november 2014 #14 Skrevet 19. november 2014 Må da være bedre å gå via fastlege for henvisning og slippe å blakke seg på privat gynekolog?Anonymous poster hash: c473c...f02 Ja selvfølgelig, var ikke ment sånn, bare at man ikke burde stole på fastlegen uten å gå til gynekolog. Min fastlege sa bare "nei dette forstår jeg ikke hvorfor skal være et problem", akkurat som alle de andre legene mine har sagt. Var først da jeg leste her at det er problematisk med kort lutealfase at jeg krevde videre henvisning.
Athene Skrevet 19. november 2014 #15 Skrevet 19. november 2014 Hvordan vet du når du har eggløsning? Husk at både eggløsningstester og alle symptomer er veldig upresise. Selv temping kan være upresis med +/- en dag, og en blodprøve gir kun en indikasjon på når eggløsning var. Veldig mange kvinner gjetter på feil eggløsningsdag. Mange missforstår også når første dag i mens er, de teller for eksempel fra de begynner å spotte. Første dag er den dagen man opplever friskt blod i en viss mengde. Eggløsning er for 95% av alle kvinner 11-17 dager før første dag med friskt blod. 14 dager er et snitt. Dersom lutealfasen er kortere enn 10 dager kan man ha problem med å bli gravid. Dette fordi egget fester seg 7-11 dager etter eggløsning. Ved kort lutealfase kan man få hjelp ved progesteronstøtte, så det ordner seg for de fleste.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #16 Skrevet 19. november 2014 Hvordan vet du når du har eggløsning? Husk at både eggløsningstester og alle symptomer er veldig upresise. Selv temping kan være upresis med +/- en dag, og en blodprøve gir kun en indikasjon på når eggløsning var. Veldig mange kvinner gjetter på feil eggløsningsdag. Mange missforstår også når første dag i mens er, de teller for eksempel fra de begynner å spotte. Første dag er den dagen man opplever friskt blod i en viss mengde. Eggløsning er for 95% av alle kvinner 11-17 dager før første dag med friskt blod. 14 dager er et snitt. Dersom lutealfasen er kortere enn 10 dager kan man ha problem med å bli gravid. Dette fordi egget fester seg 7-11 dager etter eggløsning. Ved kort lutealfase kan man få hjelp ved progesteronstøtte, så det ordner seg for de fleste. Er det ikke slik at eggløsninger er den dagen eggløsningslimet opphører? At eggløsningen er etter dette slimet? Det er i vertfall slik jeg har beregnet det. Anonymous poster hash: bd36e...278
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå