Gå til innhold

Blir brunt hår orange av bleking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta ombre hos frisør neste uke. Har brunt hår, og skal ha det veldig lyst nederst på håret. Har sett av flere av venninene mine har fått orange hår av bleking, noe jeg ikke vil få. Kan jeg slippe unna den orangs fargen, eller er det noe man MÅ regne med?

Anonymous poster hash: 1228d...2f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på om du har rødt pigment i håret. Har du ikke det, kan det gå bra, men kommer helt an på hvor flink frisøren er. Du kan ende opp med gulish hår. Og det er ikke penere enn orange.

Anonymous poster hash: 4b062...5a3
Skrevet

Ts her. Jeg vet ikke om jeg har røde pigmenter, jeg. Så enten blir det gult eller orange? :fnise: er det noe sjanse for at det bare kan bli blondt? Haha

Anonymous poster hash: 1228d...2f2

Skrevet

Ja, med en dyktig frisør.

Anonymous poster hash: 4b062...5a3
Skrevet

Alle med brunt hår har røde pigmenter i håret. Mye som spiller inn på om det blir gult/orange..Har du farget det før (hjemme eller hos frisør), her er det forskjell, hvor slitt er det (har noe å si for hvor hvor mye du kan lysne det)..Selvsagt har det også noe å si hvor dyktig frisøren din er. Du burde nevne din bekymring til frisøren, så bør hun ta hensyn til ditt utgangspunkt og eventuelt fraråde deg om det skulle være tilfelle.

Skrevet

Hvis du har farget håret rødt før, vil dette skinne gjennom om du bleker det og du vil få veldig orange hår. Har gjort det selv :fnise:

Skrevet

Jeg har ombre, men ikke blond ombre. Jeg har lmørk brunt, brunt, lysere brunt, lyst brunt.

Frisøren sa til meg at hvis jeg bleket det, så ble håret oransj. :fnise:

Skrevet

Orange er undertonen til brunt, altså den første fargen som kommer frem når man lysner hår som er brunt. Rød er undertonen til sort. Har man sort hår, vil det gå fra rødt til orange til gult og så hvitt. Brunt hår: orange til gult og så hvitt.

Hvor lyst håret ditt kan bli avhenger av om du har farget håret før, om fargen sitter godt (hvis du har kunstig farge i hårert) må du kanskje en runde til etter det første besøket for å få den fargen du ønsker. Uansett vil nok frisøren din anbefale en toner i vasken som vil motvirke det orange/gule slik at du får en fin kaldere farge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...