Gå til innhold

Magen min er så liten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er like langt som min venninne men hennes mage er så mye større enn min! Blir jo nesten urolig for om babyen min ikke vokser normalt. Min er mye mindre enn hennes lissom

Anonymous poster hash: 06cfb...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er du på vei? Går du til jordmor kan du høre om du kan få en vekstkontroll, det fikk jeg når jeg hadde en liten gravidmage. Min mage var liten den også, den vokste veldig sakte! Når jeg var høygravid spurte folk fortsatt om jeg var 4-5mnd på vei. Men babyen min vokste akkurat som hun skulle og kom en uke før termin og veide 3500gram:) jordmor mente at det var høyden og kroppsfasongen som skjulte magen min, kanskje det er det samme hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om en ekstra ultralyd. Min mage var også liten, og det var fordi baby ikke vokste som den skulle. Slike tilfeller er viktige å oppdage, fordi det kan være aktuelt med igangsatt fødsel på et tidligere tidspunkt enn termin.

Anonymous poster hash: 1d657...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå akkurat på streken hvor det grønne feltet starter/under det grønne feltet hele svangerskapet. Er 163cm høy og veide 52kg før jeg ble gravid. Ble mye bekymringer pga mange kommentarer og jordmor var også usikker. Fødte en frisk jente 4 dager før termin, 3300g og 49cm. Helt normalt altså. Så det behøver ikke å være noe galt selv om magen er liten 😊

Anonymous poster hash: 481ab...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 31 og man kan nesten ikke se at jeg er gravid. Da må jeg gå med åletrange topper i såfall.

Men ligger helt på streken på symfysemålene, så både lege og jordmor er fornøyd med veksten.

Er høy så jeg bærer magen mer inni kroppen enn utenpå :)

Men be om en ekstra lege/jordmortime om du er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 31 og man kan nesten ikke se at jeg er gravid. Da må jeg gå med åletrange topper i såfall.

Men ligger helt på streken på symfysemålene, så både lege og jordmor er fornøyd med veksten.

Er høy så jeg bærer magen mer inni kroppen enn utenpå :)

Men be om en ekstra lege/jordmortime om du er bekymret.

Hvor høy da? Min slanke venninne på 184 har gigamage -- mye større enn min, enda vi er omtrent like langt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ul for noen uker side - altså den ordinære - da var alt normalt. Venninnen min er to uker lenger enn meg. Ja hun er mye lavere enn meg og lite generelt. Jeg er i utgangspunktet ganske tynn og høy. Er 19+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ul for noen uker side - altså den ordinære - da var alt normalt. Venninnen min er to uker lenger enn meg. Ja hun er mye lavere enn meg og lite generelt. Jeg er i utgangspunktet ganske tynn og høy. Er 19+3

Da er alt helt sikkert som det skal. Veksten begynner som regel ikke å avta før senere i svangerskapet (om den skulle gjøre det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge symfysemålet følger sin egen kurve så tror jeg ikke du skal bekymre deg. Vi er alle forskjellige og mye kan skje på to uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magemålet er ganske individuelt. :) Hos meg er magen skikkelig treg å poppe ut. Selv som andregangs la jeg merke til at jeg hadde mindre mage enn mange andre som var både førstegangs og kortere på vei. Nå er jeg snart 27 uker og tydelig gravid. Ligger akkurat på gjennomsnittet på symfysemålet, men selve magen ser muligens litt liten ut til å nærme seg tredje trimester.

Du er nok helt normal, og dersom det skulle være avvik så kommer du til å bli sendt på en ekstra kontroll. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen! Jeg hadde også liten mage!!! Hadde mange bekymringer pga det, men det var totalt grunnløst!

Jeg lå alltid under den røde streken på symfysemålene, men lå inne i det grønne feltet.

Fødte en frisk og rask gutt på 3200g, en uke etter termin:-)

Anonymous poster hash: e7239...233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor høy da? Min slanke venninne på 184 har gigamage -- mye større enn min, enda vi er omtrent like langt på vei.

Er 180, men husk at alle er forskjellig, og ingen mager er like ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lav, litt over 160, alltid vært slank. og har liten mage, er i uke 30 nå, men folk gjetter på kanskje uke 25 eller mindre. Både mitt symfysemål ligger på streken og har gjort det hele tiden, og målene til h*n i magen ligger også på strekene h*n skal og har gjort det hele tiden.

Jordmor og lege er fornøyde og sier at jeg ikke kan forvente noen gigamage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 165cm høy og slank, min mage var ikke synlig i uke 20, gikk i tøyer jeg brukte før graviditet. Magen kom sent og ble ikke kjempesvær. Symfysemålene lå på den grønne streken. Fødselsvekt 4300g

Er vel ikke så mye å gjøre med magestørrelse. Tror ikke man kan ikke se på magen hvor stor baby er.

Anonymous poster hash: a4077...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 165cm høy og slank, min mage var ikke synlig i uke 20, gikk i tøyer jeg brukte før graviditet. Magen kom sent og ble ikke kjempesvær. Symfysemålene lå på den grønne streken. Fødselsvekt 4300g

Er vel ikke så mye å gjøre med magestørrelse. Tror ikke man kan ikke se på magen hvor stor baby er.

Anonymous poster hash: a4077...841

Jeg hadde stor mage hele veien, jeg fikk en på 4 kg. Synes ikke det var spesielt mye egentlig..

Mens min venninne som er spinkel og tynn og hadde helt normal størrelse på magen fikk et barn som var et par hundre gram større enn mitt. Så det var spesielt..

Anonymous poster hash: 0ca39...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stor mage hele veien, jeg fikk en på 4 kg. Synes ikke det var spesielt mye egentlig..

Mens min venninne som er spinkel og tynn og hadde helt normal størrelse på magen fikk et barn som var et par hundre gram større enn mitt. Så det var spesielt..

Anonymous poster hash: 0ca39...9d7

Hvorfor var det spesielt? Alle mager er forskjellige, mage og kroppsstørrelse har da ingenting å si. Magen min var også veldig liten, alle kommenterte det, men babyen min kom to uker tidlig og veide 3600gram. Andre gravide som var 3-4mnd på vei hadde større mage enn jeg hadde på slutten liksom.

Anonymous poster hash: ba277...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...