Gå til innhold

Flaxlodd og vinnersjanse.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere. Lurte litt på om jeg skulle kjøpe flaxlodd som julekalender til meg og kjæresten. La oss si at jeg kjøper 12 flaxlodd (25kr) og 12 griseflax (10kr).

Hvor stor er vinnersjansene egentlig? La oss si på en hel flaxlodd-rull for eksempel. Er det bare helt tilfeldig, eller er det så og så mange vinnerlodd?

Anonymous poster hash: 6beb9...d23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vinnersannsynligheten på vanlig flaks og griseflax ligger vel på 1 pr ca 4,5 lodd!
Det står på baksiden av loddet! :)
Det finnes egne flaxkalendere (50 kroner stykk), med en "luke" til hver dag! Disse har vanligvis vinnersannsynlighet 1:2. Altså det er i gjennomsnitt gevinst på annenhver kalender! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes egne flaxkalendere (50 kroner stykk), med en "luke" til hver dag! Disse har vanligvis vinnersannsynlighet 1:2. Altså det er i gjennomsnitt gevinst på annenhver kalender! :)

Denne har sønnen min som kalender og jeg tror han har fått premie hvert år.

Bare småpenger da, men han er happy.

Har selv hatt den til 100kr noen ganger - aldri vunnet. Men flere av kollegaene mine vant på sine. (Sånn 50-200kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mainbitch

bortkastede penger

Anonymous poster hash: e3bfb...b0d

Jeg har hatt flaxkalender i flere år uten å vinne noe som helst men vil ikke si det er bortkastede penger fordi. Jeg synes (faktisk) det er kjempemorsomt å følge med på hvor mye jeg mangler for 1 million f.eks. hver dag i desember.

Kunne sikkert brukt pengene mer fornuftig, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...