Gå til innhold

Får jeg råd til ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg ønsker å utdanne meg som barnevernspedagog eller barnehagelærer,

Kan dere være så snille å fortelle meg?

* Hva gjør dere på jobb?

* Jobbmuligheter

* Månedslønn

Jeg ønsker å vite om dere tjener nok penger til å reise på ferie og ta med barn på reisen, en gang i året :) Dere har vell en partner og men om dere begge skulle ha lik lønn har dere råd til å reise en gang i året, hvert år?

Mat,klær, gaver og reiser har dere råd til det?

Jeg ønsker å muligheter åpen men dersom lønnen ikke strekker til ferie så blir det vanskelig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel veldig avhengig av hvor kostbar bolig du skaffer deg og om du sløser mye på annet eller er flink til å spare? Reiser koster jo svært mye mindre idag enn tidligere om man ikke kjøper i siste liten og skal ha det dyreste. Boliger derimot er langt dyrere idag enn tidligere både som leie og eie.

Skrevet

Jeg er enslig mor og student. Har 100 000 kr utbetalt i stipend og studielån. Men bruker 2000 kr i måneden på månedskort på toget, og det går fort 10 000 kr i året på skolebøker osv. Så har jeg overgangsstønad, har utbetalt 13 000 i måneden der. Jeg har 2 barn. Og vi reiser en del. I år har vi vært i Spania, reist rundt i Italia og Frankrike og reiser snart til Polen. I fjor var det Mallorca, Spania og Berlin.

Så det kommer nok helt an på hvordan man velger å leve, vi prioriterer reiser. Selv blir jeg sykepleier da jeg er ferdig, og med den lønningen kommer jeg til å klare meg bra. Rik blir jeg ikke. Men får rad til reiser og alt jeg trenger.

Anonymous poster hash: bb743...823
Skrevet

Hvilket liv du velger avgjør det. Drar du på deg masse gjeld, og sløser i hverdagen så stopper alt opp.

Uansett hvilke vei folk velger, så må man ha bufferkonto.

Anonymous poster hash: 8167b...125

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...