AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Begynner å bli litt irritert. Mannen jobber i et lite firma med 5 ansatte. Det er stadigvekk noe sosialt i forbindelse med jobben hans, uten følge. Torsdag som var var de ute å bowlet med tilhørende øl, fredag som kommer skal de ut på byen. Grunnene til at jeg blir irritert er at det alltid er uten følge, jeg går hjemme i permisjon, og har behov for litt voksenkontakt på kvelden (gjerne med mannen), han har jobbet en del overtid i det siste og sist men ikke minst taxi hjem fra byen koster 700 kr. Er jeg urimelig?Anonymous poster hash: de76c...635
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Glemte å ta med at de selvfølgelig også skal på julebord.Anonymous poster hash: de76c...635
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Hvor ofte er det i gjennomsnitt i måneden da. Ikke uvanlig at det skjer mye en måned og så er det lite en annen. Spørsmålet blir hvor mye det er over tid. Anonymous poster hash: 02701...73b 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Totalt fra sommeren til jul 6 ganger. Anonymous poster hash: de76c...635
Gjest Magdalene Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 Men han må ikke være med på alt. Skulle mannen min vært med på alt han ble invitert med på i forbindelse med jobben, så hadde han vært ute et par ganger i mnd. Han er, etter at vi fikk barn, kun med på det han "må" være med på.
Gjesten Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Jeg synes ikke det er urimelig at han er ute med jobben 6 ganger mellom august og desember. Det er gjennomsnittlig så vidt over én gang i måneden, det må være greit, synes jeg. 18
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Selvfølgelig må han ikke være med på alt. Men han er det likevel. Grunnen til at jeg ble så sykt irritert nå, har ikke blitt det tidligere, kan være at i helgen som var ble vi enige om at det var siste "hyttehelg" for i år fordi det er på tide å ta seg av rydding (har noen rom som skal klargjøre til annet bruk, er idag lager) baking, julegaver etc. Og han vet jeg hadde planlagt å bake med elste barnet på lørdag. Allikavel ringer han i dag med den kvalmeste sukkersøte stemmen å lurer på om vi har noen planer i helga, hvis ikke skal han ut med jobben.Anonymous poster hash: de76c...635 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #8 Skrevet 18. november 2014 Jeg synes ikke det er urimelig at han er ute med jobben 6 ganger mellom august og desember. Det er gjennomsnittlig så vidt over én gang i måneden, det må være greit, synes jeg. Men når det blir 3 ganger på 4 uker?Anonymous poster hash: de76c...635
Gjest tomasjj Skrevet 18. november 2014 #9 Skrevet 18. november 2014 Totalt fra sommeren til jul 6 ganger.Anonymous poster hash: de76c...635 Det er ikke mye. Med mindre dere aldri gjør noe da. 1
minister-mio Skrevet 18. november 2014 #10 Skrevet 18. november 2014 Med følge virker ikke til å være så vanlig lenger. Men syntes han må få lov å gå ut av og til
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #11 Skrevet 18. november 2014 Seks ganger mellom sommer og jul er ikke spesielt mye akkurat. Litt needy kanskje? Sikkert mulig å finne noen andre voksne å være sammen med og. Venner, kollegaer, familie etc.Anonymous poster hash: 66077...a07 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #12 Skrevet 18. november 2014 Det var da svært så kontrollerende du skal være... Anonymous poster hash: 1f5cf...3e1 6
Gjesten Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 Men når det blir 3 ganger på 4 uker?Anonymous poster hash: de76c...635 Tja, det høres litt mye ut, men hvis det fremdeles er totalt 6 ganger ,ellom sommer og jul, vil jo det si at han har tilbragt MYE tid hjemme hos deg i lengre strekk. Jeg synes fremdeles det er greit. 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 Selvfølgelig må han ikke være med på alt. Men han er det likevel. Grunnen til at jeg ble så sykt irritert nå, har ikke blitt det tidligere, kan være at i helgen som var ble vi enige om at det var siste "hyttehelg" for i år fordi det er på tide å ta seg av rydding (har noen rom som skal klargjøre til annet bruk, er idag lager) baking, julegaver etc. Og han vet jeg hadde planlagt å bake med elste barnet på lørdag. Allikavel ringer han i dag med den kvalmeste sukkersøte stemmen å lurer på om vi har noen planer i helga, hvis ikke skal han ut med jobben.Anonymous poster hash: de76c...635 Da sier du bare: Ja, vi har mange planer, og det vet du så du må si nei. Anonymous poster hash: 02701...73b 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 Det er ikke mye. Med mindre dere aldri gjør noe da. Nei vi har ikke vært ute siden i desember i fjor. Ikke har jeg vært alene heller. Grunnen er at vi har baby på nå seks mnd så det har ikke vært mulig. Jeg har vært ute alene 2 timer siden baby kom, fordi han har fått helt panikk ved tanken på at baby skal våkne. Selv om jeg er tre minutter unna å kan komme hvis det er behov for mat!Anonymous poster hash: de76c...635
belle_ Skrevet 18. november 2014 #16 Skrevet 18. november 2014 I all verden, 6 ganger på et halvt år nesten er da så og si ingenting. Kanskje det er på tide at du kommer deg ut litt også? Hadde samboer vært hjemme hver eneste helg tror jeg at jeg hadde gått på veggen, jeg nyter de gangene han er ute, kunne godt vært litt oftere
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #17 Skrevet 18. november 2014 Selvfølgelig må han ikke være med på alt. Men han er det likevel. Grunnen til at jeg ble så sykt irritert nå, har ikke blitt det tidligere, kan være at i helgen som var ble vi enige om at det var siste "hyttehelg" for i år fordi det er på tide å ta seg av rydding (har noen rom som skal klargjøre til annet bruk, er idag lager) baking, julegaver etc. Og han vet jeg hadde planlagt å bake med elste barnet på lørdag. Allikavel ringer han i dag med den kvalmeste sukkersøte stemmen å lurer på om vi har noen planer i helga, hvis ikke skal han ut med jobben.Anonymous poster hash: de76c...635 Dette er noe av det jeg frykter mest med ekteskap. At mannen min blir barnet og jeg blir mammaen hans. Han vet at dere har planer, og likevel prøver han å smiske seg om lov som en liten gutt. og nå er du den kjipe slemme kjæresten som må sette foten ned. ekteskap frister altså..! Anonymous poster hash: 3a00d...578 1
Mafalda Skrevet 18. november 2014 #18 Skrevet 18. november 2014 Og han vet jeg hadde planlagt å bake med elste barnet på lørdag. Allikavel ringer han i dag med den kvalmeste sukkersøte stemmen å lurer på om vi har noen planer i helga, hvis ikke skal han ut med jobben.Anonymous poster hash: de76c...635 Denne skjønte jeg ikke, hvorfor kan du ikke bake likevel? Jeg skjønner på en måte at du synes det blir mye. Men min mann er som din, har mye obligatoriske jobbreiser og ganske mye sosialt i tillegg. Denne uka skal han på første julebord- av flere-, og neste uke er det planleggingstur med avdelingen i tre dager. Jeg selv har ikke vært ute siden... julebordet for fire år siden, eller noe sånt. Men, det må jeg faktisk ta på min egen kappe, og det må du også. Akkurat når man har liten baby blir det en skjevfordeling mellom mor og far, men det er ikke så mye å gjøre med. Hvis det virkelig plager deg mye må du snakke med mannen og finne en løsning, så du også får luftet deg litt. Ellers så er det jo ikke så lenge før alt blir mye lettere for deg også. Jeg er glad for at mannen min av og til sier nei, men ellers sier jeg god tur og ha det gøy Og seks ganger på et halvt år er langt innafor- etter min mening. 7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #19 Skrevet 18. november 2014 Kanskje du skal komme deg litt ut du også? Ikke bare sitte hjemme. Anonymous poster hash: ecd69...606
Mafalda Skrevet 18. november 2014 #20 Skrevet 18. november 2014 (endret) Åh, nå skjønner jeg. "Hyttehelg" som at DERE hadde planlagt å dra på hytta, og så vil han droppe det i siste liten for en bytur med jobben? Nei, da hadde jeg også blitt irritert. Han får ha litt respekt for familieplanene også. Og det kommer vel nok av sjanser til å gå ut med jobben senere uansett, så her synes jeg han prioriterer dårlig. En avtale er en avtale, med mindre det dukker opp noe helt spesielt. Endret 18. november 2014 av Mafalda 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå