Gå til innhold

Første utbetaling aap?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk innvilliget aap på fredag 14 november. Hos nav sa de at nav lokalt skal se over og sende til nav forvaltning.

Hvor lang tid tok det før du fikk første utbetaling? Og evt etterbetaling? Jeg søkte på aap midten av februar i år.

Anonymous poster hash: 5e964...69c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha etterbetalt for hele året nesten? :O

Anonymous poster hash: d0038...4d3
Skrevet

Jepp! Fikk hele 3 avslag. Til tross for 3 legeerklæringer som sa jeg har mer enn 50% nedsatt arbeidsevne og går til behandling. Som er kravene. Nå når jeg anket fikk jeg endelig godkjent.

Skrevet

så du har ikke fått noen penger i mellomtiden?

Skrevet

Du skal ha etterbetalt for hele året nesten? :O

Jeg fikk over 40 000kr etterbetalt når jeg fikk innvilget aap. Så etterbetalt får man :)

Anonymous poster hash: 7d7d4...153

Skrevet

Hos meg tok det bare et par dager etter at aap ble innvilget til jeg fikk utbetalt pengene. Tror jeg fikk etterbetalingen samtidig, men er ikke helt sikker.

Anonymous poster hash: 62fa2...2bc
Skrevet

Hvis du har mottatt penger i fra nav i mellomtiden fra du søkte i februar, så vil dette bli trukket i fra etterbetalingen.

Anonymous poster hash: 2147d...d8a
Skrevet

Tusen takk for svar:) jeg har ikke mottatt noe i mellomtiden. Vi har levd på min samboers lønn. Håper ikke det tar så lang tid før pengene kommer!

Skrevet

Jeg søkte i januar og fikk i november. De sa det var maks å få penger for 3 mnd tilbake, så fikk 3x summen den første gangen.

Anonymous poster hash: 4361b...560
Skrevet

Jeg søkte i januar og fikk i november. De sa det var maks å få penger for 3 mnd tilbake, så fikk 3x summen den første gangen.

Det stemmer ikke. Man skal ha fra den dagen man søker.

Tremåneders regelen gjelder utbetaling før man søker. Enkelte ytelservkan utbetales inntil tre måneder før man søker, om det er en god grunn til at man ikke har søkt før.

Anonymous poster hash: acc32...df8

Skrevet

Det stemmer ikke. Man skal ha fra den dagen man søker.

Tremåneders regelen gjelder utbetaling før man søker. Enkelte ytelservkan utbetales inntil tre måneder før man søker, om det er en god grunn til at man ikke har søkt før.

Anonymous poster hash: acc32...df8

Hvorfor fikk jeg bare for 3 måneder da? Er det nye regler? Dette var i 2011. Er vel uansett alt for sent å gjøre noe med. Faen så irriterende, har jo en uendelig gjeld til de jeg lånte penger av før jeg fikk det innvilget! :(

Skrevet (endret)

Hvorfor fikk jeg bare for 3 måneder da? Er det nye regler? Dette var i 2011. Er vel uansett alt for sent å gjøre noe med. Faen så irriterende, har jo en uendelig gjeld til de jeg lånte penger av før jeg fikk det innvilget! :(

Det må du spørre NAV om. Det er vanskelig å svare konkret uten å vite noe om saken. Gikk sykepengerettighetene dine ut på sommeren 2011? Det kan jo være en grunn.

Det er korrekt, det som AB sier. Og, nei, det er ikke noe som er nytt.

Kjenner jeg rynker litt på øyenbrynene når de sier at det er 6-8 uker fra søknadstidspunktet til vedtaket.

Endret av Phoenix
Skrevet

Det må du spørre NAV om. Det er vanskelig å svare konkret uten å vite noe om saken. Gikk sykepengerettighetene dine ut på sommeren 2011? Det kan jo være en grunn.

Det er korrekt, det som AB sier. Og, nei, det er ikke noe som er nytt.

Kjenner jeg rynker litt på øyenbrynene når de sier at det er 6-8 uker fra søknadstidspunktet til vedtaket.

Nei, har aldri hatt sykepenger. Har aldri vært i arbeid pga sykdom.

Skrevet

Ts her. Idag ringte nav lokalt å sa at saken er lagt over til nav forvaltning som skal regne ut og betale ut. Håper på pengene neste uke! Men hun på nav lokalt har sendt aktivitetsplan til meg også sa hun. Trodde dette var noe som skulle skrives på et evt møte med meg:s men blir spennende å se uansett.

Skrevet

Er dette kvarg?

Anonymous poster hash: 6ebdb...af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...