Gjest avocadoen Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Jeg tenker å lage karameller, jødekaker, vaniljekringler (om noen har god oppskrift, rop ut!), horn og sånne kjeks med bringebærfyll Vi feirer ikke jul hjemme hos oss siden vi bare er 2, så blir vel at vi gir vekk til folk
Hoppetaujenta Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Dette burde bli en inspirerende, fristende bildetråd syns jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Pepperkaker, brune pinner, karameller (skal prøve meg på nytt i år, de jeg prøvde meg på i fjor stivnet aldri), havreflarn og kokosmakroner. Det blir nok noe mer, men det planlegger jeg når jeg drar hjem. :D Anonymous poster hash: f72a5...fe2
Gjest mainbitch Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Peppernøtter er tradisjon her i huset
Pysa Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 (endret) Pistasjkjeks, sitronkjeks, biscotti, krumkaker, kransekake og pepperkaker. Ingen av oss er egentlig glad i pepperkaker, men ungene syns det er så moro å bake. :-) Endret 18. november 2014 av Pysa
Gjest avocadoen Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Pepperkaker, brune pinner, karameller (skal prøve meg på nytt i år, de jeg prøvde meg på i fjor stivnet aldri), havreflarn og kokosmakroner. Det blir nok noe mer, men det planlegger jeg når jeg drar hjem. :D Anonymous poster hash: f72a5...fe2 Ja, jeg trenger også oppskrift på karameller som faktisk stivner
missdior Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Jeg skal bake loff, rundtstykker og julebrød iallefall! Har ikke bestemt meg for hvilke søte kaker jeg skal lage enda
missdior Skrevet 18. november 2014 #8 Skrevet 18. november 2014 Pistasjkjeks, sitronkjeks, biscotti, krumkaker, kransekake og pepperkaker. Ingen av oss er egentlig glad i pepperkaker, men ungene syns det er så moro å bake. :-) Oppskrift på sitronkjeks?
Pysa Skrevet 18. november 2014 #9 Skrevet 18. november 2014 Oppskrift på sitronkjeks? http://www.cookingclassy.com/2013/01/glazed-lemon-cookies/ Har laget dem uten glasur - rågode. :-)
Fanteria Skrevet 18. november 2014 #10 Skrevet 18. november 2014 Havreflarn og serinakaker. Resten kjøper jeg i år.
Fiolinisten Skrevet 18. november 2014 #11 Skrevet 18. november 2014 Jeg satte en pepperkakedeig i kjølen i dag, så det blir det i hvert fall. Tenkte jeg skulle lage en pepperkake adventskalender, derfor ble den laget såpass tidlig (plus at fløten i kjøleskapet hadde dårlig dato...) Tenker jeg kommer til å lage litt konfekt, fløtekarameller og no småkaker i tillegg, men jeg har ikke bestemt hvilke ennå. Muliggens det blir julebrød som overaskelse for kjære mor også.
Ingeborg! Skrevet 18. november 2014 #12 Skrevet 18. november 2014 Delfiakake, krumkaker, pepperkaker og lyse kakemenn er standard. Så varierer jeg med 3-4 sorter. Vi er en gjeng som møtes en gang i desember der vi bytter på å ta med 4-5 deiger, så lager vi kaker og julegodterier og deler alt til slutt (det er her variasjonene kommer inn i bilde ) Må si at vi også lager tomtebrygg når venninnegjengen møtes, og som er innmari god til julemiddagen - litt på siden dog...
DobbyDepp Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 Kromkaker, pepperkaker, fruktake, marsipan, havrekjeks, hjemmelaget konfekt og julekake hvertfall
Muffinsdilla Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 (endret) I år skal jeg lage mine faste julekaker: pepperkaker, serinakaker og kokosmakroner. I tillegg skal jeg prøve meg på krumkaker, da jeg har arvet mormors krumkakejern. Disse blir en bonus hvis jeg får til:) Jeg pleier også å lage karameller og brente mandler, fungerer som fine ekstragaver i tillegg til andre gaver. Endret 18. november 2014 av Muffinsdilla
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 Måtte begynne å tenke litt da jeg så denne tråden. Jeg tror det blir havremakroner, mandelkaker/amaretti (som kransekake, men i småkakeform), krumkaker og daddelkake. Kanskje biscotti også. Anonymous poster hash: 934d5...b8d
Lizliz Skrevet 18. november 2014 #16 Skrevet 18. november 2014 Har så lyst til å lage smultringer jeg... Men jeg tørr ikke... Brann!!!
Lalunaa Skrevet 18. november 2014 #17 Skrevet 18. november 2014 Pepperkaker, kakemenner, havremakroner og sikkert noe annet. Stas for ungene :-) har prøvd oss på brente mandler allerede, skal lage i bonusjulegave til mange. Har kjøpt inn glasskrukker som ungene skal male på :-)
Gjest Miss Selfridge Skrevet 18. november 2014 #18 Skrevet 18. november 2014 Suksessterte, marsipankuler, kakemenn, karameller. Sikkert noen andre kaker også.
Gjest avocadoen Skrevet 18. november 2014 #19 Skrevet 18. november 2014 Har så lyst til å lage smultringer jeg... Men jeg tørr ikke... Brann!!! Ja, samme her! Det er jo såå godt med hjemmelagde smultringer, men vil ikke risikere at alt tar fyr
Gjest Lillia Skrevet 18. november 2014 #20 Skrevet 18. november 2014 Biscotti! Min mor har en helt nydelig oppskrift
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå