Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg tenker å lage karameller, jødekaker, vaniljekringler (om noen har god oppskrift, rop ut!), horn og sånne kjeks med bringebærfyll :)

Vi feirer ikke jul hjemme hos oss siden vi bare er 2, så blir vel at vi gir vekk til folk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette burde bli en inspirerende, fristende bildetråd syns jeg. :spise:

• Liker 2
Skrevet

Pepperkaker, brune pinner, karameller (skal prøve meg på nytt i år, de jeg prøvde meg på i fjor stivnet aldri), havreflarn og kokosmakroner. Det blir nok noe mer, men det planlegger jeg når jeg drar hjem. :D

Anonymous poster hash: f72a5...fe2
Gjest mainbitch
Skrevet

Peppernøtter er tradisjon her i huset :biggrin::kalle:

Skrevet (endret)

Pistasjkjeks, sitronkjeks, biscotti, krumkaker, kransekake og pepperkaker. Ingen av oss er egentlig glad i pepperkaker, men ungene syns det er så moro å bake. :-)

Endret av Pysa
Gjest avocadoen
Skrevet

Pepperkaker, brune pinner, karameller (skal prøve meg på nytt i år, de jeg prøvde meg på i fjor stivnet aldri), havreflarn og kokosmakroner. Det blir nok noe mer, men det planlegger jeg når jeg drar hjem. :D Anonymous poster hash: f72a5...fe2

Ja, jeg trenger også oppskrift på karameller som faktisk stivner :)
Skrevet

Jeg skal bake loff, rundtstykker og julebrød iallefall! Har ikke bestemt meg for hvilke søte kaker jeg skal lage enda :hoppe:

Skrevet

Pistasjkjeks, sitronkjeks, biscotti, krumkaker, kransekake og pepperkaker. Ingen av oss er egentlig glad i pepperkaker, men ungene syns det er så moro å bake. :-)

Oppskrift på sitronkjeks? :)

Skrevet

Havreflarn og serinakaker. Resten kjøper jeg i år.

Skrevet

Jeg satte en pepperkakedeig i kjølen i dag, så det blir det i hvert fall. Tenkte jeg skulle lage en pepperkake adventskalender, derfor ble den laget såpass tidlig (plus at fløten i kjøleskapet hadde dårlig dato...)
Tenker jeg kommer til å lage litt konfekt, fløtekarameller og no småkaker i tillegg, men jeg har ikke bestemt hvilke ennå. Muliggens det blir julebrød som overaskelse for kjære mor også.

Skrevet

Delfiakake, krumkaker, pepperkaker og lyse kakemenn er standard. Så varierer jeg med 3-4 sorter. Vi er en gjeng som møtes en gang i desember der vi bytter på å ta med 4-5 deiger, så lager vi kaker og julegodterier og deler alt til slutt (det er her variasjonene kommer inn i bilde :) )

Må si at vi også lager tomtebrygg når venninnegjengen møtes, og som er innmari god til julemiddagen - litt på siden dog...

Skrevet

Kromkaker, pepperkaker, fruktake, marsipan, havrekjeks, hjemmelaget konfekt og julekake hvertfall :tree:

Skrevet (endret)

I år skal jeg lage mine faste julekaker: pepperkaker, serinakaker og kokosmakroner.

I tillegg skal jeg prøve meg på krumkaker, da jeg har arvet mormors krumkakejern. Disse blir en bonus hvis jeg får til:)

Jeg pleier også å lage karameller og brente mandler, fungerer som fine ekstragaver i tillegg til andre gaver.

Endret av Muffinsdilla
Skrevet

Måtte begynne å tenke litt da jeg så denne tråden. :ler:

Jeg tror det blir havremakroner, mandelkaker/amaretti (som kransekake, men i småkakeform), krumkaker og daddelkake. Kanskje biscotti også.

Anonymous poster hash: 934d5...b8d
Skrevet

Har så lyst til å lage smultringer jeg... Men jeg tørr ikke... Brann!!!

Skrevet

Pepperkaker, kakemenner, havremakroner og sikkert noe annet. Stas for ungene :-) har prøvd oss på brente mandler allerede, skal lage i bonusjulegave til mange. Har kjøpt inn glasskrukker som ungene skal male på :-)

Gjest Miss Selfridge
Skrevet

Suksessterte, marsipankuler, kakemenn, karameller. :) Sikkert noen andre kaker også.

Gjest avocadoen
Skrevet

Har så lyst til å lage smultringer jeg... Men jeg tørr ikke... Brann!!!

Ja, samme her!

Det er jo såå godt med hjemmelagde smultringer, men vil ikke risikere at alt tar fyr :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...