Gå til innhold

Bytte glass på Marc Jacobs klokke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget nettopp at glasset på klokken min har fått et stort "skrubbsår", (ikke en liten ripe) som dessverre er ganske synlig, og lite pent. Er det noen som vet om det er håp? Evt. hvor kan man få byttet glass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det vel Fossil som lager klokkene for Marc Jacobs og en drøss med andre kjente og ukjente merker. Det er i stor grad masseproduksjon og ikke stort fokus på å etterlevere reservedeler da det ikke er lønnsomt. Er i stor hovedsak de mer eksklusive produsentene som gjør denslags. Er billigere for produsentene å levere ut en helt ny klokke hvis det skjer noe under garantitiden.

Sjekk om du har reiseforsikring?

Skrevet

Den går nok ikke på reiseforsikringen, da det er selvfoskyldt ;/

Klokken kostet en del, så det er ikke "bare å kjøpe ny" heller.. Men takk for svar uansett :-)

Skrevet

For sikkerhetsskyld kan du høre med en urmaker om det er noen som tar på seg reperasjoner og kan ha ha noe som passer. Mulig en kan slipe til og ettermontere hvis en er litt heldig. Men blir jo raskt en 500+ timen for en slik jobb vil jeg tro minst.

Skrevet

Jeg har jobbet flere år i en urmakerbutikk. Vi tar inn drøssevis av klokker som vår urmaker skifter glass på. Det er ganske vanlig og som oftest ikke noe problem, uavhengig av merke! Dersom det er tale om en klokke med vanlig, flatt og rundt glass vil det koste rundt 500 kr å få satt inn nytt. Regn med iallefall en ukes ventetid.

Anonymous poster hash: 55cad...4b1
  • Liker 1
Gjest Haaploes
Skrevet

Sjekk priser hos forskjellige urmakere. Et sted skulle de ha 100 kroner + 20 minutters ventetid for å få byttet et ledd på klokkeremmen - i sjappa ved siden av gjorde de det gratis og med en gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...