AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Vi skal arrangere julebord med venner i desember, og ønsker å gjøre det skikkelig. Derfor skal vi ha en "velkomstdrink" når alle er kommet, men før maten slik at man har noe å drikke på og snakke om til maten er klar. Jeg har tenkt litt på å ha en vanlig coctail av et slag, men det er litt mye arbeid når det kommer 20 stykk. Derfor har jeg vurdert det som kalles "mulled wine", som oversettes til norsk som gløgg. Det er jo egentlig bare rødvin med ulikt krydder, noe som gjør den god og fyldig. Den serveres varm, i fine glass med en kanelstang som rørepinne. Hadde dere vært fornøyd med dette som en velkomst, eller ville dere heller hatt noe som er kaldt? Da blir det gjerne whisky og ingefærøl, da det er enkelt å lage til mange. Andre forslag, eller innvendinger mot varm velkomstdrink? Anonymous poster hash: 3fa35...3f4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Jeg er veldig glad i gløgg, både med og uten alkohol. Så jeg hadde vært førnøyd med det. Gløgg er jo greit å kunne lage en alkoholfri variant av og, om du skulle trenge det. Punsj i en svær bolle er veldig kjekt til mange da. Finnes mange gode varisjoner der. Anonymous poster hash: 0bcd8...53b 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 På vinterstid synes jeg det passer bra med varm velkomst. Anonymous poster hash: c229d...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå