AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Jeg har en problem med taklampene jeg kjøpte på lørdag. De var så utrolig fine at jeg glemte helt å spørre espeditøren om disse lampene hadde ledning. Når jeg kommer hjem viser det seg at de ikke har det. Og nå vet jeg ikke hvordan det skal gjøres? Dro til Clas Olson for å kjøpe ledning, og ekspeditøren der sa ikke så veldig mye, de var tydeligvis veldig strenge med elektriske råd osv. Jeg har ikke så god råd til å betale en elektriker for den jobben :-( Noen andre her som kan præve å forklare meg ang taklamper uten ledning ? Anonymous poster hash: 6b1d5...3e7
Guybrush Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Saken er at bedrifter som selger materiell kan bli ansvarlige for feil kundene deres gjør hvis de forteller hvordan de skal gjøre ting. De er vel også nødt til å ha skilt som sier at all slik montasje skal gjøres av sertifiserte elektrikere. Er det ferdige koblinger i tak der lampene skal henge? Er det støpsel i nærheten?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Er det sukkerbit på dem? Ja,jeg vil tro det heter subberbiter siden det ser ut som sukkerbiter ? TS Anonymous poster hash: 6b1d5...3e7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 Saken er at bedrifter som selger materiell kan bli ansvarlige for feil kundene deres gjør hvis de forteller hvordan de skal gjøre ting. De er vel også nødt til å ha skilt som sier at all slik montasje skal gjøres av sertifiserte elektrikere. Er det ferdige koblinger i tak der lampene skal henge? Er det støpsel i nærheten? Åja, da forstår jeg litt bedre. :-) Ja, det ser sånn ut. Men det er kun 1 ledning som kommer ut derfira. Dette er tre taklamper som jeg ønsker å montere etter hverandre i en lang gang. Så det er jo ikke mulig å bruke 1 kobling til 3 taklamper? TS Anonymous poster hash: 6b1d5...3e7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Du kjøper lampettledning med støpsel og bryter. Så kobler du ledninga på lampa. Vi har ledning på alle våre taklamper. Ser ikke helt vitsen i å ødelegge takplatene, få inn elektriker for tusenvis for å lage skjult opplegg når en ledning koster under hundrelappen. Sørg for å få hjelp av noen som kan det, jeg er livredd alt av ledninger så her er det mannen som gjør det. Han kobler bare stumpen på lampa på lampettledninga. Lurt å kjøpe klips å feste ledninga med i taket og på veggen, da blir den mindre synlig. Prøv å legg ledninga i hjørnet eller rett under eller over lister så ser det bedre ut. Ser også bedre ut om den går i rett linje til stikkontakten istedet for på skrå og rundt overalt.Anonymous poster hash: e5500...618
Sheltay Retrac Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Ikea har monteringsveiledning for sukkerbiter. Det burde være ganske likt det du skal koble til. Noen sukkerbiter har skruer, slik at du må ha en bitteliten skrutrekker for å stramme til. http://www.ikea.com/no/no/assembly_instructions/ikea-brasa-taklampe__AA-317029-5_pub.pdf Husk å ta ut sikringen! Hvordan du kobler alle lampene på samme kurs aner jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå