Gå til innhold

Junior har oppdaget at vi har sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

12 åringen har oppdaget at vi har sex, og synes dette er kvalmt og ekkelt. Jeg har forklart at det er å vise kjærlighet, og at vi bare er gode med hverandre. Vi prøver å gjøre det på kveldstid når han sover, og på morgenen før han våkner, men noen ganger får han det med seg, og blir da både sur og lei seg.

Han mener at vi må slutte, fordi det er så ekkelt for han å tenke på.. Men det har jeg sagt at jeg ikke kan love. Hvordan forholde seg til dette på best mulig måte?

Anonymous poster hash: 09040...206

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette en trolletråd?

Selvfølgelig skal et barn slippe å få med seg at foreldre har sex!! "noen ganger får han det med seg"?

Da er dere faktisk nødt til å ta dere sammen. Om dere er høylytte eller hva det er som gjør at han får det med seg, men som foreldre er det vi som skal ta hensyn, særlig med så store barn. Stakkars!!

Lås døra, eller sørg for at han ikke våkner av det!

• Liker 23
Skrevet

Synes faktisk dere skal respektere han. Og hvordan får han det med seg? Har dere høylytt sex, mens han er våken. For det er unødvendig.

Jeg har en 13 åring, og tro meg barna prater om hvor ekkelt det er å høre på foreldrene som har sex. Og de får vite hvilke foreldre som er verst. Selvfølgelig er det skikkelig ekkelt for en 12 åring, og måtte høre at dere har sex.

Anonymous poster hash: 02aea...3f9
  • Liker 7
Skrevet

Enig, barn skal ikke trenge å "få det med seg"!!! Da får dere begrense dere, ihvertfall om morran hvis det er da det er størst sjanse for at han oppdager det! Skjønner godt at han vil at dere skal slutte. Stakkars unge.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ha sex når han sover, er ute eller er bortreist? Hvis det fører til at frekvensen blir urimelig lav, kan lønne seg å investere i en lås på døra også. Og kanskje rett og slett be ham om å ikke snoke rundt hvis dere for eksempel "legger dere nedpå litt" og vil være i fred. Og jeg tar det som en selvfølge at dere holder lydnivået nede? Noe annet blir litt respektløst, for selv om sex er aldri så fint og flott og i beste Trond-Viggo-stil dreier seg om å være snille med hverandre, er det ikke slik det oppfattes av barn som blir ufrivillig vitne til det.

Men nei, det er ikke lett. Jeg ble selv overrasket over hvor mye mindre plass det blir til "voksenting" (ikke bare sex, men definitivt sex også!) med store barn i hus- småbarnstiden var peanuts i forhold. Tenåringer går aldri og legger seg, og de hører alt, ser alt og skjønner alt. Jeg synes barn har rett til å slippe og forholde seg til de voksnes sexliv, men med tenåringer i hus er det ikke mange barnefrie soner igjen til mor og far. Og at dere skal slutte å ha sex kan han selvsagt ikke kreve- ikke vil han det heller, egentlig, siden det da antagelig betyr slutten på forholdet ;) Men at han skal slippe å vite hvordan det foregår, har han full rett til. Det gjelder å vise diskresjon og hensyn.

Endret av Mafalda
  • Liker 8
Skrevet

Håper dette er tull. Selvfølgelig tar dere hensyn! Å forklare att dere er gode med hverandre gjør det ikke mindre ekkelt for han. Høylydt sex må dere begrense til når dere har huset for dere selv

Anonymous poster hash: 4363b...a40

• Liker 4
Skrevet

"men noen ganger får han det med seg." ??? :sjokkert: Det vil si mer enn 1 gang?

nei vet dere hva, det er ikke greit. Vi er alle enig om at sex er noe fint mellom 2 personer, men å bevitne sine foreldre ha det er faktisk ikke greit.

Husker jeg stakk fingeren i halsen pga kvalme den gangen jeg hørte foreldrene mine sin seng knirke og jeg skjønte hva som skjedde der inne.

Anonymous poster hash: db222...bfc
  • Liker 6
Skrevet

Uff, å måtte høre sine foreldre ha sex er noe av det verste et barn i den alderen kan være vitne til...

Anonymous poster hash: ee085...1f3
  • Liker 6
Skrevet

Det første jeg tenkte da jeg leste tittelen var at du med junior mente penisen, som i at penisen endelig har fått med seg at noe foregår...

men (dårlig) spøk til side. At barnet kan våkne på natten og komme inn å ta en på fersk gjerning kan skje den beste, men når det skjer gjentatte ganger at barnet "får med seg" at mor og far har sex, da er det noe galt. Det skal bare ikke skje. Enten må dere ta det mens barnet ikke er hjemme, ellers får dere ta å gå dere en tur. Skjønner at det kan bli litt i kaldeste laget med utendørssex i denne temperaturen, men da gjelder det å være kreativ. Det bør uansett bli uaktellt at det foregår så han får det med seg. Det er klart at barn på et eller annet tidspunkt vil finne ut at gifte par/samboere har sex med hverandre, dette lærer de tross alt om på skolen etter hvert. Det de derimot skal slippe, er å vite hvor og når det foregår. Alle barn like å tro at foreldrene deres ikke har sex lengre, og jeg syns det er opp til foreldrene å være med å opprettholde den illusjonen, selv om den ikke egenltig lurer noen.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke en trolletråd.. Jeg er i villrede, har også voksne barn, og dette har ikke vært et tema før. Jeg forstår at det er kvalmt og ekkelt, men leiligheten er ikke så stor, og han er aldri bortreist annet enn på skolen og evt venner på ettermiddag.

Er ikke høylytt, men sengen knirker.. Må vel invistere i ny knirkefri seng da :)

Takk for innspill :)

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke en trolletråd.. Jeg er i villrede, har også voksne barn, og dette har ikke vært et tema før. Jeg forstår at det er kvalmt og ekkelt, men leiligheten er ikke så stor, og han er aldri bortreist annet enn på skolen og evt venner på ettermiddag.

Er ikke høylytt, men sengen knirker.. Må vel invistere i ny knirkefri seng da :)

Vet du hva, du skal ikke ha dårlig samvittighet. Sønnen din har foreldre som er glade i hverandre, og det kan han jo være glad for. Invester i knirkefri seng og forklar sønnen din at voksne har sex selv om de ikke ønsker å lage barn. Fordi det er godt og fordi man er glad i hverandre. Men skjønner at han syns det er kjipt å høre dere, så det må dere fixe

Det hender at barna våre på 9 og 10 år vil ha tak i oss når vi har sneket oss inn på soverommet et øyeblikk for en kjappis. Da forklarer vi etterpå at vi må få ha litt kjærestetid sammen i blant, og det syns det er helt greit. De vet jo at vi har sex, selv om de ikke hører oss, og godtar det uten videre. Det er en greie som voksne gjør, ferdig med den saken. For øvrig er de veldig glade og stolte over at vi har det fint og holder sammen, for alle de andre foreldrene er jo skilt. De har litt perspektiv på ting.

Anonymous poster hash: 1a519...7df

• Liker 9
Skrevet

Syns folk overreagerer litt her. Selvfølgelig skal dere slippe å slutte å ha sex, eller måtte ha sex ute (!) eller vente til ferien.

Men invester i ny seng, ja. Og frem til det får dere gjøre det på andre måter som ikke innebærer en knirkende seng. Han trenger sikkert litt tid på seg til å glemme tanken, så gi han litt tid.

• Liker 6
Skrevet

Forklar ungen at han må banke på døra deres før han går inn der. Dere må ikke slutte å ha sex fordi han ikke liker det. Ellers er det nok best å bare gjøre det når dere er sikre på at han sover vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 65e72...b65
  • Liker 2
Skrevet

ÆSJ. Seriøst, jeg hadde klikka om jeg måtte høre på foreldrene mine ha sex. Det er virkelig ikke noe man har lyst å forholde seg til, og ihvertfall ikke i den alderen der. Nei, her har dere vært egoistiske.

Anonymous poster hash: 1932c...cc0

• Liker 4
Skrevet

Om senga knirker, går det an å ha sex på andre steder enn i senga. Ta hensyn til andre i huset. Her man høylytte, enten på grunn av egen stemme eller møbler, bør man finne andre løsninger. Sex er viktig det, men det skal ikke skape ubehag for andre som skal forholde seg til at foreldrene har sex.

Her i huset løses det vet at man har sex på steder og tidspunkter hvor barna ikke hører det. Og det er slettes ikke vanskelig å få til. De aller fleste ønsker ikke å høre eller se foreldrene sine ha sex.

Anonymous poster hash: 0c1b1...e66
  • Liker 1
Skrevet

12 åringen har oppdaget at vi har sex, og synes dette er kvalmt og ekkelt. Jeg har forklart at det er å vise kjærlighet, og at vi bare er gode med hverandre. Vi prøver å gjøre det på kveldstid når han sover, og på morgenen før han våkner, men noen ganger får han det med seg, og blir da både sur og lei seg.

Han mener at vi må slutte, fordi det er så ekkelt for han å tenke på.. Men det har jeg sagt at jeg ikke kan love. Hvordan forholde seg til dette på best mulig måte?

Troll, tror jeg.

Skrevet

Husker selv når jeg var 11-13 år og min mor og hennes kjæreste hadde sex midt på dagen. De skulle bare "gå på rommet en tur" og så hørtes det masse stønning og knirking. Jeg var vel litt nysgjerrig en gang å gikk for å se hva som foregikk, og da hadde de ikke en gang lukket døra ordentlig, så den sto på gløtt og jeg kunne se hele akten. Etter det har jeg vært "scarred for life". Det er, helt seriøst, en ekkel følelse for en tenåring å ha.

Invester i en ny seng og ta det litt med ro. Dere får føye dere etter barnet, ikke omvendt. Dere skal jo ikke slutte å ha sex, men jeg er sikker på at han noen ganger er borte på ettermiddagene, så da får dere rett og slett ta en kjapp en da, eller vente til kvelden som folk flest.

Anonymous poster hash: 8d6f5...3ad
  • Liker 2
Skrevet

Syns folk overreagerer litt her. Selvfølgelig skal dere slippe å slutte å ha sex, eller måtte ha sex ute (!) eller vente til ferien.

Men invester i ny seng, ja. Og frem til det får dere gjøre det på andre måter som ikke innebærer en knirkende seng. Han trenger sikkert litt tid på seg til å glemme tanken, så gi han litt tid.

Tusen takk for et konstruktivt svar, synes også mange overreagerer. Hadde ikke forventet så mye æsj og oppgulp, jeg hørte selv mine foreldre, også med nye partnere. Synes ikke det var kvalmt og ekkelt i noen alder.

Selvsagt tar vi hensyn, men det er lite muligheter når han er våken lenge, og våkner tidlig. Det har skjedd to ganger bare, og vi var ganske sikre på at han sov.. Så da kan jeg jo ikke love at det aldri skjer igjen??!

Flere her får det til å høres helt sykt å vilt ut å ha et sexliv når man har barn, jeg føler meg absolutt ikke hensynsløs, men ønsket å høre andres tanker og evt opplevelser rundt dette.

• Liker 1
Skrevet

Vet du hva, du skal ikke ha dårlig samvittighet. Sønnen din har foreldre som er glade i hverandre, og det kan han jo være glad for. Invester i knirkefri seng og forklar sønnen din at voksne har sex selv om de ikke ønsker å lage barn. Fordi det er godt og fordi man er glad i hverandre. Men skjønner at han syns det er kjipt å høre dere, så det må dere fixe

Det hender at barna våre på 9 og 10 år vil ha tak i oss når vi har sneket oss inn på soverommet et øyeblikk for en kjappis. Da forklarer vi etterpå at vi må få ha litt kjærestetid sammen i blant, og det syns det er helt greit. De vet jo at vi har sex, selv om de ikke hører oss, og godtar det uten videre. Det er en greie som voksne gjør, ferdig med den saken. For øvrig er de veldig glade og stolte over at vi har det fint og holder sammen, for alle de andre foreldrene er jo skilt. De har litt perspektiv på ting.

Anonymous poster hash: 1a519...7df

Jeg overlede å høre litt knirking selv om det betydde att jeg ble litt kvalm og lå med fingrene i ørene. MEN hadde mamma kommet med en slik forklaring hadde jeg nok raskt flytta permanent til pappa. Barn er jo forskjellige men den forklaringen der hadde fått meg til å kaste opp.

Anonymous poster hash: 4363b...a40

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...