AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Hei! Jeg regner med å skulle kjøpe bolig til sommeren. Ser at det står alle steder at banken da ønsker de to siste lønsslippene og selvangivelse. Jeg kommer til å få ca 70 000 kr i juni pluss ca 50 000 i feriepenger. Dvs at dette er jo ganske mye penger som tilskudd i EK som ikke kommer med på selvangivelsen, men som jeg kommer til å ha når jeg skal kjøpe. Er det KUN selvangivelsen som teller som EK eller kan jeg f.eks ha med kontoutskrift til banken bår jeg søker om lån og få dette med i beregningen av EK? Anonymous poster hash: 22144...ccd
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Jeg sa bare ifra hvor mye egenkapital jeg hadde, trengte ikke bevise det.. Anonymous poster hash: eafc1...422 1
listefyll Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Banken min ville bare ha skjermdump av kontoen med sparepenger i en annen bank + selvangivelsen. Det jeg hadde av penger i banken deres, så de med en gang
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 TS her Holdt det altså å bare SI det? Når var dette, og hvilken bank? Hvor mye ser bankene på andre forhold? Jeg har spart intenst siste året, og kan vise til årsbusjett som viser at jeg har svært lavt forbruk i forhold til inntekten min, f.eks. Er dermed svært betalingsvillig/dyktig selv om lønnen ikke er veldig høy. Jeg holder på med videreutdanning nå, og vil gå opp i lønn pga dette, i tillegg til at jeg går opp i ansenitet. Lønnen min vil dermed stige fra høsten av. Jeg føler selvangivelsen min ikke er verdt så mye fordi det er så mange økonomiske forhold som vil endre seg etter at den har kommer ut. Jeg forstår selvfølgelig at det beste er å snakke med banken min om dette, men jeg har lyst å forstå litt hvordan ting fungerer før jeg skal til banken... Anonymous poster hash: 22144...ccd
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 Tusen takk for svar, dere to! Det er vanskelig å orientere seg i jungelen av artikler på internett Anonymous poster hash: 22144...ccd
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 TS her Holdt det altså å bare SI det? Når var dette, og hvilken bank? Hvor mye ser bankene på andre forhold? Jeg har spart intenst siste året, og kan vise til årsbusjett som viser at jeg har svært lavt forbruk i forhold til inntekten min, f.eks. Er dermed svært betalingsvillig/dyktig selv om lønnen ikke er veldig høy. Jeg holder på med videreutdanning nå, og vil gå opp i lønn pga dette, i tillegg til at jeg går opp i ansenitet. Lønnen min vil dermed stige fra høsten av. Jeg føler selvangivelsen min ikke er verdt så mye fordi det er så mange økonomiske forhold som vil endre seg etter at den har kommer ut. Jeg forstår selvfølgelig at det beste er å snakke med banken min om dette, men jeg har lyst å forstå litt hvordan ting fungerer før jeg skal til banken...Anonymous poster hash: 22144...ccd Måten det fungerer på er at du må ta det med banken så vurderer de om de er villige til å ta sjansen på å gi deg lån. Viktig med detaljert budsjett og dokumentasjon på alt.Anonymous poster hash: ecf3a...773
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå