AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Pga jeg fikk jobb i midten av forrige mnd, fikk jeg kun lønn for en halv mnd. Med en del utgifter så er jeg nå nesten blakk, har 200kr på konto. Må fylle på busskort på fredag; 1100kr, noe jeg ikke har. Avhengig av dette for å komme meg til jobb. Mat er jo også en utfordring, får ny lønn 10.12. Det jeg lurer på er om dere har noen ideer for å tjene litt penger, ganske kjapt? Evt har erfaring med mikrolån på 2000 f.eks. Meget skeptisk til det, da jeg er redd det blir veldig dyrt! Har allerede lånt 600 av foreldrene denne mnd, vil helst slippe å spørre dem etter mer. Så, noen ideer? Anonymous poster hash: edb9c...f9b
Gjest Phoenix Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Pga jeg fikk jobb i midten av forrige mnd, fikk jeg kun lønn for en halv mnd. Med en del utgifter så er jeg nå nesten blakk, har 200kr på konto. Må fylle på busskort på fredag; 1100kr, noe jeg ikke har. Avhengig av dette for å komme meg til jobb. Mat er jo også en utfordring, får ny lønn 10.12. Det jeg lurer på er om dere har noen ideer for å tjene litt penger, ganske kjapt? Evt har erfaring med mikrolån på 2000 f.eks. Meget skeptisk til det, da jeg er redd det blir veldig dyrt! Har allerede lånt 600 av foreldrene denne mnd, vil helst slippe å spørre dem etter mer. Så, noen ideer? Anonymous poster hash: edb9c...f9b Jeg hadde krypet til korset og spurt mine foreldre. Mye bedre enn mikrolån, men forstår at det ikke frister å spørre dem igjen 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Jeg hadde igrunn heller spurt foreldre igjen, altså. Det spørs selvsagt litt på forholdet man har til sine foreldre, men her har du jo en veldig god grunn til hvorfor det er trangt økonomisk: Overgangen fra ledighet til jobb. Jeg forstår at det kan være ubehagelig å be om hjelp hjemmefra, men samtidig er det jo en greie de vet at er høyst midlertidig, siden du allerede har fått deg ny jobb. Ellers er det jo ikke så mange enkle måter å skaffe penger på, dessverre, annet enn små strøjobber for naboer og lignende. Det blir fort å selge eiendeler du ikke trenger, hvis du har noen. Anonymous poster hash: 09a34...a59
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Be om forskudd på lønn. Helt vanlig at folk gjør det når de akkurat har fått jobb.Anonymous poster hash: 202ed...e25
sweety pie Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 Skjønner ikke hvorfor det er vanskelig å spørre foreldrene dine? Du skal jo trossalt skylde tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Har du ikke kredittkort? Gratis å bruke det, så lenge man betaler tilbake inne 45 dager (på de aller fleste kort). Og alle får kredittkort med kreditgrense på 5000 kr, så lenge man ikke har betalingsanmerkninger. Anonymous poster hash: e9eb2...3ac
Tibbie Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Jeg er enig med brukeren over meg angående kredittkort. Da kan du låne penger uten fare (så lenge du betaler tilbake). Det er ganske lett å få det også. Er du sikker på at du ikke har et liggende et sted?
hurdugurdu Skrevet 19. november 2014 #8 Skrevet 19. november 2014 Har du mulighet til å ta noen småjobber via Finn? Det er jo ikke mange kronene man tjener pr oppdrag, men alle monner drar.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #9 Skrevet 19. november 2014 Pga jeg fikk jobb i midten av forrige mnd, fikk jeg kun lønn for en halv mnd. Med en del utgifter så er jeg nå nesten blakk, har 200kr på konto. Må fylle på busskort på fredag; 1100kr, noe jeg ikke har. Avhengig av dette for å komme meg til jobb. Mat er jo også en utfordring, får ny lønn 10.12. Det jeg lurer på er om dere har noen ideer for å tjene litt penger, ganske kjapt? Evt har erfaring med mikrolån på 2000 f.eks. Meget skeptisk til det, da jeg er redd det blir veldig dyrt! Har allerede lånt 600 av foreldrene denne mnd, vil helst slippe å spørre dem etter mer. Så, noen ideer?Anonymous poster hash: edb9c...f9b Mastercard? Forskudd på lønn? Ta på deg småoppdrag (annonser på oppslagstavler og/ eller i avisen) Noe du har som du kan selge? Anonymous poster hash: 150d1...6a0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #10 Skrevet 19. november 2014 Pga jeg fikk jobb i midten av forrige mnd, fikk jeg kun lønn for en halv mnd. Med en del utgifter så er jeg nå nesten blakk, har 200kr på konto. Må fylle på busskort på fredag; 1100kr, noe jeg ikke har. Avhengig av dette for å komme meg til jobb. Mat er jo også en utfordring, får ny lønn 10.12. Det jeg lurer på er om dere har noen ideer for å tjene litt penger, ganske kjapt? Evt har erfaring med mikrolån på 2000 f.eks. Meget skeptisk til det, da jeg er redd det blir veldig dyrt! Har allerede lånt 600 av foreldrene denne mnd, vil helst slippe å spørre dem etter mer. Så, noen ideer?Anonymous poster hash: edb9c...f9b Kan du få betalingsutsettelse på noen av regningene? Anonymous poster hash: 150d1...6a0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #11 Skrevet 19. november 2014 Hva heter det greiene i Oslo igjen? Det som han ene fra Tangerudbakken er med på, der de plukker søppel i Oslo, også får de lønn på dagen... Anonymous poster hash: 325d0...6b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå