Gå til innhold

Hvordan blir du lykkelig alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir man lykkelig alene?

Jeg klarer ikke slutte å tenke at jeg trenger the significant other for å bli lykkelig, selv om jeg vet at dette ikke stemmer. Jeg har aldri før vært i et forhold, eller opplevd ekte kjærlighet, og dette er kanskje grunnen til at jeg føler jeg alltid har vært på leting.

Jeg vil kunne være lykkelig og fornøyd med meg selv og mitt liv. Jeg vil at en evt kjæreste i tilfelle skal være en bonus.

Jeg har for øyeblikket ingen karriere å fokusere på. Jeg har mistet de fleste drømmene mine, og vet ikke helt hvor jeg er headed. Jeg er litt lost, kan du si.

Er det noen som har vært der? Som er der? Er du lykkelig alene? Hva kan man gjøre for å bli det? Hva gjorde du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du og hva vil du ha?

Skrevet (endret)

Jeg er alene og lykkelig.

Prøver å bare gjøre ting som jeg vil. Ikke holde meg selv tilbake.

Hører mye på musikk, ser på inspirerende fimer, reiser en del alene (selv om det bare er en times togtur til en annen by for å spise og se i butikker) og bare lærer meg å kose meg alene. Var litt "skummelt" å være sånn selvstendig i begynnelsen, men nå elsker jeg det. Elsker å gjøre ting alene.

Men noen ganger kan man jo føle seg ensom, på et nivå venner og familie ikke kan dekke. Så om jeg trenger å legge i en armkrok, drar jeg på date eller finner meg en "fling". Så blir også det behovet dekket :)

Elsker livet sånn det er nå, men vet ikke om jeg vil ha det sånn for alltid. Håper å ha funnet en mann å dele livet med om noen år. I hvert fall innen jeg har fylt 40, men håper jeg ikke har funnet han helt enda før jeg har fylt 30.

Men et tips, TS, du må finne noe å bruke alenetiden din på. Du vil hate det og kjede livet av deg om du bare spiser og se på tv. Dra på dates, ha fester, finn frem ambisjonene dine, få deg en hobby (kanskje du kan bli frivillig i en organisasjon?), reis... Nyt livet og gjør tingene som ikke er like morsomt når man er i et forhold :)

Edit: legger til dette:

...Og føl deg sexy! Ikke la deg se daff ut hver gang du er alene, bare fordi du er alene.

Man blir i godt humør av å føle seg bra! Ha på selv tan, kanskje litt pudder for å få en matt og fin hud og ha volum i håret. En komfortabel yogabukse og en singlet med utrigning...

Bare småting som dette gjør underverker på utséendet, og det er SÅ easy!

Endret av Tibbie
  • Liker 6
Skrevet

Å jeg har det så travelt med alt det kreative jeg skal lære, at jeg rekker ikke noe annet enn å være lykkelig. Er litt sprø da ☺️

Skrevet

Jeg er lykkelig alene nå, men det tok tid. En periode følte jeg meg selvstendig lost, for da det ble slutt med eksen stod jeg plutselig helt på bar bakke, uten jobb, mann eller noenting. Men så oppdaget jeg hvor fantastiske venner og familie jeg har. Nå elsker jeg å være alene, gjøre akkurat hva jeg vil når jeg vil, bruke penger på hva jeg vil. Jeg har en ny bedrift som er helt i startfasen. Tilbringer mye tid alene, er med venner når jeg vil. Hører på musikk, har noen hobbier. Bor i et lite hus helt alene med en katt og en hund som løper rundt i en stor hage på en øde øy i Karibien. Livet er fint.....

Skrevet

Jeg har det ganske greit, egentlig. Er 32, mann, singel, og føler ikke jeg mangler noe helt vesentlig. Lenge siden jeg gjorde noe mer med en jente enn å hilse på henne, men jeg klager ikke. Har en jobb jeg trives i, egen bolig, lager god mat til meg selv og har fått gode treningsvaner, noe jeg ikke hadde tidligere. Har stort sett innfunnet meg med at jeg kommer til å forbli singel resten av livet, så for meg gjelder det å gjøre det beste ut av det. Fokuserer på det jeg kan få gjort noe med enn å irritere meg over det jeg ikke får til.

Anonymous poster hash: 4e774...ded
Skrevet

Du drekker øl og ser på mummitrollet. Nå er mummitrollet på youtube :bolledeig:

Skrevet (endret)

Du må lære deg å trives i eget selskap. Sex på egenhånd f.eks, bare pass deg om du er student. HAHA

Innlegget er ryddet for reklame. Å lenke til egen blogg er greit så lenge det er relevant for tråden. Jeg kan ikke se at lenken er relevant i akkurat denne.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet

Om man er i forhold eller singel så tror jeg uansett livet svinger.

Noen ganger er man på topp, andre ganger når man bunnen.

Det eneste du kan gjøre er å gjøre det beste ut av situasjonen.

Prøv å bli en bedre utgave av deg selv, jobb med det i livet ditt du ikke er helt fornøyd med. (Det kan være alt fra å trene deg i bedre form, rydde opp i økonomien, til å bli flinkere i sosiale settinger e.l. )

Ta sjanser!

rett fokuset mot å ha det gøy. Dra med venner på nye opplevelser. (ikke nødvendigvis ferier til Himalaya i et år, men dagligdagse opplevelser.)

Ikke Vent på at du skal få en annen å dele livet med, mens du venter går livet fra deg.

Prøv heller å få så mye nye opplevelser og utfordringer du kan! (mens du enda er singel)

Og det beste tipset er vel bare å Leve i nuet, nyte øyeblikk. Og prøve å legge til rette for at flest mulig øyeblikk skal bli bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...