Gå til innhold

Fakturaavgift

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er dette en lovbestemt avgift. Jeg er litt pisst fordi mobiltelefonselskapet mitt har innført denne avgiften 1 år etter at jeg er blitt kunde :evil: . Er dette lovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, det er ikke en lovbestemt avgift.

Det er en avgift som er ganske vanlig i næringslivet, ikke så vanlig mot konsumenter. Unntatt på lån, hvor du gjerne betaler et "termingebyr" som egentlig er det samme.

Avgiften er ment å dekke kostnader relatert til administrasjon og utsendelse av fakturaen, enkelt og greit. Du betaler for vedkommende som skriver ut fakturaen din, putter den i en konvolutt, og sjekker at den er betalt til tiden.

I arbeidslivet er det rimelig greit å gjøre en avtale med et selskap om at man ikke aksepterer avgiften, spesielt dersom man er en vesentlig kunde. Det er nok litt vanskeligere for deg som enkeltperson. Men dersom du ikke på noe tidspunkt har blitt gjort oppmerksom på at denne avgiften tilkommer, kan du jo prøve å klage.

Avgiften ligger ofte rundt kr. 50,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: Joda, jeg har klaget både muntlig og skriftlig, men fikk bare arrogante svar i retur. Jeg oppfordrer alle som har Sense til å se om dere har en lignende avgift, hvis så ta og meld dere slik som jeg kommer til å gjøre nå. 8) Fakturaavgiften står i spesifikasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...