AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Det virker som at det er en del på forumet som har vært gjennom dette, så lurte på: 1. Er det noen som var student da dere søkte om visum og samtidig garantist? Hvis ja, fikk han/hun visum? 2. Står at behandling av søknad tar 15 dager, er det noen som har opplevd at det tok kortere tid? (Eller verre: lengre tid? ) 3. Pirket de på detaljer i søknaden, eller var alt i orden da han/hun leverte den i ambassaden? 4. Det holder å levere en søknad på ambassaden? Leste et sted om elektronisk søknad, men det gjelder kanskje ikke om det ikke står oppgitt på ambassadens nettside :bAnonymous poster hash: a2a55...932
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Jeg var student og søkte besøksvisum for in far og niese. Da hadde jeg en jobb som ga meg 8 000 kr i mnd og en sparekonto med 80 000 kr. Ingen lån. Så dette var nok for å garantere at jeg kan dekke oppholdet deres i Norge. Samtidig leide jeg en leilighet og hadde plass til besøkende. De søkte elektronisk, men kom for å levere papirene personlig senere. Det tok litt tid å samle alle papirene fra politiet, banken osv., men selve prosessen i ambassaden tok 3 uker etter dokumentene ble levert. Ingen spørsmål ble stilt. De fikk visum og har besøkt meg 5 ganger i etterkant. Siden man er frarådet å kjøpe flybilletter før man vet at man har et visum, så søkte jeg god tid i forkant, 3-4 mnd. Da hadde de ca 2 mnd til for å kjøpe billetter og pakke til reisen. Anonymous poster hash: 1691d...9fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå