Gjest Carolinka Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Synes du personlig det er for mye for en 1-åring å være 3 dager i uken hos dagmamma? (Ammes ikke.) Jeg tenkte en gang i verden at jeg skulle være hjemme med barnet til det ble 2-3 år. Jeg er ikke i jobb, så jeg har full anledning til det. Men så ser jeg jo at barnet blir mer og mer sosialt, krever mer underholdning og synes kanskje det er litt kjedelig å henge bare i stua med med mammaen sin og de samme lekene hver dag. Vi er en del på besøk hos andre med barn og han elsker å være sosial. Så jeg har vurdert å ha han hos en dagmamma fast ons, tors og fre, fra 10-15. Da får han utviklet sosiale ferdigheter, og jeg får gjort unna husarbeid og ærender. Men når jeg nå skrev opp disse dagene på en kalender, synes jeg det så fryktelig mye ut.... 3 dager i uken, hver uke. Jeg er ikke overbeskyttende eller noe, og gutten er tillitsfull og elsker andre mennesker, men jeg fikk et lite stikk i meg om at det var dårlig gjort å sette han bort på denne måten. Sliter også litt med å finne riktig samvær med faren. Siden barnet er så smått så mener jeg overnatting er nok annenhver helg, og heller hyppige dagmøter. Mens han vil ha overnatting oftere. Det blir litt mye på kalenderen med både dette og dagmamma. Hva tenker dere om dette, og hvordan gjør dere dette selv?
Gjest Magdalene Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 Om du alikevel går hjemme, hva med å være dagmamma for et barn eller to ekstra?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 SELVFØLGELIG er ikke dette for mye... Norge er det landet i hele verden med mest generøse permisjonsordninger, og ungene i resten av verden klarer seg helt fint. slutt å krisemaksimer, det er kvalmt! Anonymous poster hash: 251d6...455
Millimani Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 En ettåring har det sikkert fint hos dagmamma. Men trenger du ha han hos dagmamma hvis du er hjemmeværende? Da kan jo du heller vurdere å bli dagmamma selv for en stund? Så får dere andre barn hjem til dere som han kan leke med. Eller så har du den varianten med "åpen barnehage" hvor dere kan dra for å treffe andre foreldre med småbarn. Der er det sang og lek og kos
Gjest Carolinka Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 SELVFØLGELIG er ikke dette for mye... Norge er det landet i hele verden med mest generøse permisjonsordninger, og ungene i resten av verden klarer seg helt fint. slutt å krisemaksimer, det er kvalmt! Anonymous poster hash: 251d6...455 Krisemaksimer, kvalmt! ? Pensjonsordninger? Handlet dette om penger for deg? Dere er tydeligvis for inngrodd av diskusjonsfora og ytringsfriheten her. Ville du svart en venninne slik om hun spurte deg? Kvalmt, spør du meg... Jeg spør fordi jeg vet ikke hva som er vanlig når barn er så unge, dette er min første. Jeg tenker at jeg ser etter barnets behov, men samtidig er det greit å vite at dette er normalt. Hva som er kvalmt og om jeg ikke selv kan være dagmamma istedet er bare usakelig. Men det siste var i alle fall et høflig forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå