Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

I dag har jeg tatt bort "barten". En del lyse hår som jeg synes var skjemmende...

Var hos ei dame som brukte tråd. Atlt hår er borte og det er helt glatt.

Det beste av alt, det var jo ikke vondt, det svidde litt med en gang, men det ble fort bedøvd.

Tok ca. 5 min og var litt rød i 20 min etterpå.

Dette var absolutt verdt de 50 kr det kostet.

Nå gjenstår det bare å se hvor lenge det tar før hårene kommer tilbake.

Hun sa det varierte litt, avhengig av hvor fort hårene vokser, men min. tre uker ->

Har tidligere prøvd voks, noe som var helt grusomt, rød og sår i lang tid etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yepp..en veldig effektiv maate.

Fikk selv nappet for jeg kom til USA med traad..og har ogsaa gjort det her..med traad. Naa har ikke jeg bart..

Faar en kjempefin fassong paa oyenbrynene.

En del utenlandske frisorer utforer dette. Bak gunerius senter i Oslo..oppover gaten...husker ikke hva den kjente gaten heter...men der er det en eller to iranske frisorer. Tar 100 for oyenbryn. Regner med at de tar 50 for bart over alt.

Gjest Anonymous
Skrevet

I Tyrkia er det helt vanlig at frisører gjør dette både på menn og kvinner.

Skrevet

Det er vanlig i de fleste asiatiske land.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan noen forklare litt mere om dette? Jeg har aldri hørt om dette, og jeg er en av de som har fjernet barten med voks mange ganger. Men dette hørtes jo helt utrolig ut..dette må jeg prøve.

Skrevet

Nå skjønner jeg ingen ting. Fjerne hår med tråd?

Fortell, fortell!! :hoppe:

Skrevet

Vær litt obs, jeg fikk masse kviser da jeg prøvde dette og kommer nok ikke til å gjøre det igje.

Gjest Virvel
Skrevet

Du tar en bit sytråd, knyter den sammen i endene og tvinner den på midten, slik at du får en løkke i hver ende. Stikk tommel- og pekefinger i løkkene. Hvis du nå lager sånne saksebevegelser med fingrene på vekselvis høyre og venstre hånd, beveger den tvunne delen av tråden seg frem og tilbake. Hold tråden inntil huden mens du gjør dette, og hårene setter seg fast i tråden og blir nappet ut. Ikke så lett å få til i begynnelsen, men for de som har teknikken er det utrolig effektivt, og ikke minst billig. :wink:

Skrevet

Er det egentlig noen forskjell mellom tråd-teknikk, og det å gjøre dette med en vanlig øyenbrynspinsett? Det nappes jo ut, eller? Men det høres mye mer eksotisk ut enn å gjøre det på badet selv.

Catzy

Skrevet
Du tar en bit sytråd, knyter den sammen i endene og tvinner den på midten, slik at du får en løkke i hver ende. Stikk tommel- og pekefinger i løkkene. Hvis du nå lager sånne saksebevegelser med fingrene på vekselvis høyre og venstre hånd, beveger den tvunne delen av tråden seg frem og tilbake. Hold tråden inntil huden mens du gjør dette, og hårene setter seg fast i tråden og blir nappet ut. Ikke så lett å få til i begynnelsen, men for de som har teknikken er det utrolig effektivt, og ikke minst billig. :wink:

AUAUAUAUAUAUAUAUAU..................(tenkte jeg da jeg leste dette) Høres da vitterlig MYE vondere ut enn voks?

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

En liten tibakemld; det holdt seg glatt i ca. 14 dager, nå skal jeg tibake og gjøre det igjen. Det er ikke alt som har kommet ut så det er sikkert noe som er i hvilefase eller hva det nå heter...

Mye vondere med voks, synes jeg, og den må taes i flere omg. for å få med alt, dessuten får jeg sår og kviser av det.

Dette ga ikke bivirkninger i det hele tatt.

Et tips jeg fikk var å legge agurk over etter beh. for å slippe kviser -har ikke prøvd det så jeg vet ikke om det funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...