maipai Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 (endret) Skal ha noen venninner på middag til helgen. Har lyst til å servere en enkel, men veldig god velkomstdrink. Har brukt å servere musserende med bær eller punsj, men har lyst til å prøve noe annet denne gangen. Noen tips til drinker som ikke krever så alt for mye, men som er veldig god? Endret 17. november 2014 av maipai
Gjest RompeRusk Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 Sitronbrus og eplejuice, 50-50
maipai Skrevet 17. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2014 Sitronbrus og eplejuice, 50-50 Glemte å nevne at minst en av ingrediensene burde være alkohol 3
Kvist Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Aperol Spritz syns jeg fungerer veldig bra, den er frisk og god og ikke så alkoholsterk. Jeg er i hvertfall ikke glad i kraftige sprit-drinker før maten. Også ser spritz så fresh ut i fargen Ha aperol i glassene, tilsett noen isbiter og et par halve skiver appelsin, topp med prosecco.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 Gin Fizz? A Gin Fizz is the best-known cocktail in the Fizz family. A Gin Fizz contains gin, lemon juice, sugar, and carbonated water, served in a tumbler with two ice cubes Alternativ oppskrift: http://www.matoppskrift.no/artikkel/Gin-Fizz-frisk-og-udoedelig#axzz3JMBx33ao Anonymous poster hash: 04052...b6f
gohege Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Jeg synes at thebeautifulmess.com har en masse fine og innbydende oppskrifter på mange drinker. De har også andre tips til festen som interiør, invitasjoner, dekorasjoner, mat osv
maipai Skrevet 18. november 2014 Forfatter #9 Skrevet 18. november 2014 Hva har du i barskapet fra før? Ikke stort. Whisky, Morgan og prosecco.
Gjest Kim Skrevet 18. november 2014 #10 Skrevet 18. november 2014 Ikke stort. Whisky, Morgan og prosecco. Ok. Hvor mange er dere, hva liker du/liker du ikke smaken av mtp. alkohol og har du noen preferanser til smak, f.eks eple, ingefær eller chilli?
maipai Skrevet 18. november 2014 Forfatter #11 Skrevet 18. november 2014 Ok. Hvor mange er dere, hva liker du/liker du ikke smaken av mtp. alkohol og har du noen preferanser til smak, f.eks eple, ingefær eller chilli? Men vinmonopolet har nok det jeg eventuelt skulle mangle Vi blir åtte til ti jenter. Favorittdrinken min er noe så småharry som jack med cola. Det liker ingen av de andre da. Jordbær, eple og sitron er smaker jeg tror alle liker. Friskt er vel stikkordet.
Gjest Kim Skrevet 18. november 2014 #12 Skrevet 18. november 2014 Hva med noe så enkelt som en pasjonsfrukt margarita? Det er en av de drinkene jeg har pleid å lage , når jeg har lagd drinker i litt større volum. Oppskriften er enkel: (pr drink) 3cl reposado tequila (lysebryn tequila) 2cl Cointreau eller tripple sec (sitruslikør) 3cl limejuice Innmaten av en pasjonsfrukt. Synes du det fortsatt er litt for syrlig, så kan du tilsette bittelitt sukkerlake. Lager du større kvanta så trenger du ikke så mye som en pasjonsfrukt pr drink. Jeg regner med at 6 pasjonsfrukter holder til 10 drinker. Frister ikke det, så kan jeg komme med andre forslag.
maipai Skrevet 18. november 2014 Forfatter #13 Skrevet 18. november 2014 Hva med noe så enkelt som en pasjonsfrukt margarita? Det er en av de drinkene jeg har pleid å lage , når jeg har lagd drinker i litt større volum. Oppskriften er enkel: (pr drink) 3cl reposado tequila (lysebryn tequila) 2cl Cointreau eller tripple sec (sitruslikør) 3cl limejuice Innmaten av en pasjonsfrukt. Synes du det fortsatt er litt for syrlig, så kan du tilsette bittelitt sukkerlake. Lager du større kvanta så trenger du ikke så mye som en pasjonsfrukt pr drink. Jeg regner med at 6 pasjonsfrukter holder til 10 drinker. Frister ikke det, så kan jeg komme med andre forslag. Takk! Hadde vært supert hadde det ikke vært for at minst to av oss ikke tåler lukten av tequila. Vært uheldig en gang for mye :fnise:
Gjest Kim Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 Pom collins: 4cl gin. (Hendricks eller Bombay er god i denne.) 5cl sitronsaft 2-3cl sukkerlake (jeg lager min 2:1. 2 deler sukker, 1 del vann) 1,5cl granateple saft En dasj eggehvite. Topp med soda eller Champagne, cava eller prosecco om du vil være litt posh Det beste er å lage alt i en stor mugge, har du stavmikser så blander du alle ingrediensene kjapt med stavmikseren, hvis ikke, så bruk en visp. Husk å toppe med soda eller Champagne etter at du har helt drinken oppi gjestens drink.
maipai Skrevet 19. november 2014 Forfatter #15 Skrevet 19. november 2014 (endret) Pom collins: 4cl gin. (Hendricks eller Bombay er god i denne.) 5cl sitronsaft 2-3cl sukkerlake (jeg lager min 2:1. 2 deler sukker, 1 del vann) 1,5cl granateple saft En dasj eggehvite. Topp med soda eller Champagne, cava eller prosecco om du vil være litt posh Det beste er å lage alt i en stor mugge, har du stavmikser så blander du alle ingrediensene kjapt med stavmikseren, hvis ikke, så bruk en visp. Husk å toppe med soda eller Champagne etter at du har helt drinken oppi gjestens drink. Takk! Det blir denne. Nam. Gleder meg Endret 19. november 2014 av maipai
Miss Lucky Skrevet 19. november 2014 #16 Skrevet 19. november 2014 Amarerto Sour er fantastisk godt. Smaker som litt surt smågodt http://oppskrift.klikk.no/amaretto-sour/654/
Skogkløver Skrevet 19. november 2014 #17 Skrevet 19. november 2014 Jeg elsker bær/fruktpurre (jordbær, bringebær, bjørnebær, mango) blandet med sitronbrus. Tilsetter vodka alt etter hvor sterk gjestene liker drinkene sine Hvis du ikke vil ha den for søt kan du alltids bruke farris i stedet
Gjest Kim Skrevet 19. november 2014 #18 Skrevet 19. november 2014 Takk! Det blir denne. Nam. Gleder meg Så fint Alltid hyggelig å kunne hjelpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå