Soffe Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Jeg skal slutte på p-piller (6 piller igjen) Har gått på det siden jeg var 13/14 og er nå 23. Fikk vite at jeg har endometriose for 3 år siden, men ikke blitt operert. Alltid sliti mye med mensen i form av sterke smerter og kraftige blødninger. Vil derfor prøve å bli gravid så fort som mulig. Jeg er redd for at jeg ikke kan få barn, og for at jeg kan få mange SA på grunn av det. Er det noen her som har endometriose som lett har blitt gravide? Eller noen som har gått en liten evighet på p-piller? Kjenner jeg ikke klarer å tenke på stort annet enn at vi ikke kommer til å få noe solskinns historie. Noe jeg trenger å høre da vi har veldig lyst på barn 💕👪
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 Før du slutter på p piller bør du være i kontakt med den legen/gynekologen som har påvist endometriose hos deg. Alternativt kan du gå inn på endometriose.no og stille spørsmål om fremgangsmåte til Langebrekke. Det er bare en liten prosenandel av dem som har endometriose som forblir barnløse. Husker ikke prosentandelen i farte. Mener du ikke skal bruke NSAIDs mot smertene når du ønsker å bli gravid. Og minimalt med Paracetamol produkter. Når du slutter på p piller bør du være forberedt på at du kan få mer vondt. Den dagen endometriosegåten blir løst, blir jeg glad.Anonymous poster hash: eeea5...469
Soffe Skrevet 17. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2014 Jeg snakket en del med gynekologen min hu sa at den eneste måten man kunne finne ut om man kunne få barn var rett og slett å prøve.. går det ikke etter ett år så er det aktuelt å ta kikhull. Men å gå ett år eller mer med det helvete er ikke noe jeg ser frem til.. jeg fungerte ikke som ungdom med mensen men håper jeg takler smertene bedre nå.har ikke hatt blødninger på mange år på p-piller noe som har Vært en drøm. Minus smertene som konstant er der. Kjenner gruer meg da jeg ikke har noe spesiell følelse om at jeg faktisk kan få barn.. men det er jo kanskje normalt for noen helt til det faktisk skjer? 😛
Biloba Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Jeg snakket en del med gynekologen min hu sa at den eneste måten man kunne finne ut om man kunne få barn var rett og slett å prøve.. går det ikke etter ett år så er det aktuelt å ta kikhull. Men å gå ett år eller mer med det helvete er ikke noe jeg ser frem til.. jeg fungerte ikke som ungdom med mensen men håper jeg takler smertene bedre nå.har ikke hatt blødninger på mange år på p-piller noe som har Vært en drøm. Minus smertene som konstant er der. Kjenner gruer meg da jeg ikke har noe spesiell følelse om at jeg faktisk kan få barn.. men det er jo kanskje normalt for noen helt til det faktisk skjer? 😛 Man kan uansett ikke føle om man kan få barn eller ikke, slike tanker er bare psyken som spiller deg et puss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå