Gå til innhold

Matbudsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren bruker ca 4000-5000 kr hver mnd på mat. Vi ønsker å redusere dette til 2000 kr, og trenger derfor tips. Vi spiser frokost: havregrøt med eple og kanel, har med niste på skolen, spiser middag og noe til kveldsmat. Vi må kutte ut godteri og brus i ukedagene, men utover det vet vi ikke hva vi skal gjøre. Trenger tips til billig og sunn mat. Vi planlegger grønnsakssuppe en dag i uka, 1 dag med pasta..

Anonymous poster hash: d6dd2...16d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2000 blir vanskelig, men tror det skal være mulig, jeg og min samboer spiser for ca. 3000, og jeg vil si vi lever godt, men vi er jo ikke ofte ute å spiser, ikke kaffe på narvesen, boller på esso osv.

Havregrøt er i alle fall billig frokost!:)

Ellers er mitt råd å kjøpe billige råvarer i store kvanta(ris, pasta, bønner, linser osv), samme med kjøtt og fisk, og heller fryse ned. Spis opp rester! Sånne oste-skalker som man ikke får til å skjære mer av kan deles i terninger, fryses og has på pizza, lasagne, enchiladas osv. Bak brød/knekkebrød selv.

Vet forøvrig om studenter som har kjøpt et helt dyr og delt det mellom seg. Hva med dumpsterdiving?:P

Anonymous poster hash: a243f...853
Skrevet

Planlegg middagene for uka:) Lettere å bruke opp alt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...