Gå til innhold

Aktiviteter til gymtime?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da bør du nesten si ifra at du ikke kan bruke tid på å planlegge timene, for når du lønnes blir du lønnet for planlegging.

Anonymous poster hash: aea51...bf3

Som sagt, dette har jeg gitt beskjed om. De spør meg likevel. Jeg har assistent-lærer (fast ansatt) i de fleste gymtimene mine så det er ikke som at ingen vet hva jeg driver med heller. Send heller en klagemail til skoleledelsen, ikke hakk på meg :P

Anonymous poster hash: e08a9...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjørnefotball var noe vi var svært ivrige på på barneskolen. Fire lag og benker i hvert hjørne. Når det ene laget hadde scoret byttet vi og så var det de neste to lagene som skulle spille mot hverandre. Ellers er det jo fint med sirkelløype. Ulike øvelser som de må gjøre i par, og så bytter de på etter 4 minutter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, dette har jeg gitt beskjed om. De spør meg likevel. Jeg har assistent-lærer (fast ansatt) i de fleste gymtimene mine så det er ikke som at ingen vet hva jeg driver med heller. Send heller en klagemail til skoleledelsen, ikke hakk på meg :P

Nå er det du som sitter og sier du ønsker å være lærer og ikke gidder å planlegge. Du ønsker ikke gi elevene dine skikkelig undervisning, og det er dem det går utover. Det tar ikke så lang tid å planlegge. Ingen leser til eksamen 24/7. Lurt å begynne å ta jobben sin seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på en tilkallingsvikar som er ufaglær man bruker i enkelttilfeller, man bruker ikke en ufaglært lærer over en lengre periode.

Da spørs det litt hva du definerer som en lengre periode, har vært vikar for kontaktlærer siden to uker etter skolestart i en 4. klasse. Underviser i alle fag bortsett fra to.

Desverre er det ikke mangen faglærte som søker på jobb som tilkallingsvikar da oppdragene enten er fra dag til dag eller sånn som med meg ca. 3 uker i slengen.

Anonymous poster hash: b096c...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har faktisk lov å si nei når de spør om du kan være vikar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud a meg, her var det mye ansvar på den stakkars tilkallingsvikaren:)

Jeg får vanligvis ferdig plan for timen og læringsmål i alle andre fag, men i gym får jeg ikke, noe jeg syns var merkelig da, men jeg gjør nå det beste ut av det. Jeg har fått beskjed om å "bare finne på noe/gjør det du vil". Har også en sjelden gang havnet i andre fag uten plan, og da har jeg bare fått beskjed om "de har lånt bok på biblioteket, de kan lese den.De kan tegne om *tema*/De skal ha dette kapitlet, du får nesten bare finne på noe. De forventer nok neppe at jeg skal kjøre på med et skikkelig bra, pedagogisk, ekstremt lærerikt opplegg da!

Jeg kan absolutt ikke serve en ball i volleyball, sprette ballen i basketball eller drible en fotball. Hvordan skal jeg lære elevene dette når jeg ikke kan det selv? Når jeg får noen dager/en ettermiddags forvarsel får jeg ikke tid til å lære meg dette. Og i tillegg til reglene som jeg ikke kan blir det jo bare ekstra mye.

Har hatt rompefotball, det er ikke noe problem. Men poenget mitt er at jeg går ikke mer avansert enn det når det gjelder en sport! Kan godt ha en eller annen enkel variant av basketball. Har tenkt på den som heter 21, har spilt den selv en gang for lenge siden, og den hadde vel ganske enkle regler? Men jeg husker de ikke, og finner ikke noe god forklaring på nettet.

Og jeg har hatt gode samarbeidsaktiviteter, reaksjon/tenke fort og mye mer som garantert er godt for noe:) Men nå har dere jo sjansen til å komme med gode forslag for å gjøre undervisningen bedre!
Jeg har som sagt ikke peiling, så jeg bøyer meg i støvet og spør etter hjelp!

Det må da finnes mange gode aktiviteter utenom kun basket, volleyball og håndball:) Å lære seg en helt ny sport på en ettermiddag er vel ikke en del av jobben til en gymlærer uansett, så det er ikke noe jeg føler forventes av meg som tilkallingsvikar som føler seg tryggere i andre fag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...