Gå til innhold

Hva heter dette bestikket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt gal..har søkt på alt jeg kan komme på. Hva heter dette bestikket og hvor kan jeg få tak i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det så ut som noe billig ræl fra østen.

Anonymous poster hash: 4154d...8e4
  • Liker 1
Skrevet

http://hardangerbestikk.no/produkter/bestikkserie.aspx

Bildet er for lite til å kunne se hva dette er. Se om det kan passe med hardanger bestikk, eller norsk stålpress, tror jeg de heter. Den tredje ståre som selges av bestikk er villeroy & boch. Fiskars er en fjerde....

Anonymous poster hash: 67642...fa1

Skrevet

http://hardangerbestikk.no/produkter/bestikkserie.aspx

Bildet er for lite til å kunne se hva dette er. Se om det kan passe med hardanger bestikk, eller norsk stålpress, tror jeg de heter. Den tredje ståre som selges av bestikk er villeroy & boch. Fiskars er en fjerde....

bildet blir veldig stort her hos meg om man trykker på det. Men uansett.

Ser ikke ut til at det kan være hverken hardanger bestikk eller norsk stålpress. Mistenker at dette er et bestikk som har gått ut av produksjon for en del år siden, men skulle gjerne likt å vite hva det heter fordet.

Eneste jeg har å gå ut i fra er det som står gravert inn på teskjeen " P.F 18-8 NORWAY" og det er jo ikke akkuratt all verden.

Skrevet

P F står sikkert for Porsgrunn Porselen. 18 - 8 er merket for stål.

Skrevet

Har ikke skjønt før nå at minibilder blir store og fine ved å peke på dem!

Da så jeg hva dette er og det er virkelig gammelt. Fra 60 - 70 tallet kanskje 50 tallet. Besteforeldrene mine hadde dette. Garantert ikke mulig å få kjøpt nytt idag. Om noen selger brukt ? ?

Tror ikke bestikkene hadde navn i gamle dager. Men send en mail til Porsgrunn Porselen og be om hjelp der.

Skrevet

Har ikke skjønt før nå at minibilder blir store og fine ved å peke på dem!

Da så jeg hva dette er og det er virkelig gammelt. Fra 60 - 70 tallet kanskje 50 tallet. Besteforeldrene mine hadde dette. Garantert ikke mulig å få kjøpt nytt idag. Om noen selger brukt ? ?

Tror ikke bestikkene hadde navn i gamle dager. Men send en mail til Porsgrunn Porselen og be om hjelp der.

Ja er nok veldig gammelt. Er mine besteforeldre som har dette men de vet ikke hva det heter og er veeeeldig glad i dette bestikket , også så jeg det i dag igjen på jobb og fikk en festlig julegaveide. Men takk for tips. Mail skal sendes.

Skrevet

Ja er nok veldig gammelt. Er mine besteforeldre som har dette men de vet ikke hva det heter og er veeeeldig glad i dette bestikket , også så jeg det i dag igjen på jobb og fikk en festlig julegaveide. Men takk for tips. Mail skal sendes.

Jobber du på brultbutikk? Siden du så dette igjen i dag? Eller har de startet ny produksjon?

Var hyggelig å se igjen.

Skrevet (endret)

Nei da, jobber på kontor :) men lå på kjøkkenet sammen med mange andre forskjellige teskjeer i dag. Jobbet der i tre mnd og ikke sett før nå ..

Endret av Lizliz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...