AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Hei. Lurer litt på hvordan det er med ekstrapoeng når man skal søke til høyere studier, f.eks. universitet. Si jeg har 4 akkuratt i snitt, bare for et eksempel, er født i 1992 og skal studere neste år. 4 i snitt blir 40,0 poeng. Så har jeg 2 realfag i tillegg, og har dermed 0,5 poeng x 2, altså 41,0 poeng da. Så har jeg 8 alderspoeng, så da blir det vel 49,0 studiepoeng. I tillegg, om jeg tar et årsstudium neste år, som gir 60 studiepoeng, kan jeg tilføye 2 nye poeng til poengene mine. Er dette rett? At jeg faktisk får 11 poeng for alder, realfag og årsstudiumet tilsammen, og søker da til en bachelor (etter årsstudiumet) med 51,0 poeng? Eller er det en grense for hvor mange poeng man kan legge til i tillegg til karakterene? Anonymous poster hash: 1af98...d67
Gjest Margit Spat Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 Det står ingen ting på Samordna opptak, så vidt jeg kan se, om maksimalt antall ekstrapoeng. Det de skriver er jo at en legger sammen karakterpoeng, realfagspoeng, språkpoeng (og eventuelle poeng for opptaksprøver), pluss tilleggspoeng og alderspoeng. Slik jeg forstår det kan man maksimalisere disse for å få flest mulig konkurransepoeng.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Det står ingen ting på Samordna opptak, så vidt jeg kan se, om maksimalt antall ekstrapoeng. Det de skriver er jo at en legger sammen karakterpoeng, realfagspoeng, språkpoeng (og eventuelle poeng for opptaksprøver), pluss tilleggspoeng og alderspoeng. Slik jeg forstår det kan man maksimalisere disse for å få flest mulig konkurransepoeng. Det er maks 14 ekstrapoeng. 4 realfags- eller språkpoeng, 8 alderspoeng og 2 poeng for høyskole/universitet/førstegangstjeneste. Anonymous poster hash: 4e90c...3fe 2
Shai Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 Det er maks 14 ekstrapoeng. 4 realfags- eller språkpoeng, 8 alderspoeng og 2 poeng for høyskole/universitet/førstegangstjeneste. Anonymous poster hash: 4e90c...3fe Trodde man bare fikk 1 poeng for høyskole/universitet/førstegangstjeneste? Er ikke så flink innen dette, men det trodde jeg
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Trodde man bare fikk 1 poeng for høyskole/universitet/førstegangstjeneste? Er ikke så flink innen dette, men det trodde jeg Nei. 2 poeng. Anonymous poster hash: 4e90c...3fe
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #6 Skrevet 19. november 2014 Trodde man bare fikk 1 poeng for høyskole/universitet/førstegangstjeneste? Er ikke så flink innen dette, men det trodde jeg Nei, det er riktig at det er to poeng. Ett poeng for 30-59 studiepoeng, to poeng for 60+ studiepoeng. AB...3fe har helt rett i resten også. Inntil åtte alderspoeng, inntil to poeng for studier eller førstegangstjeneste og inntil fire realfagspoeng. Anonymous poster hash: 12af3...301
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå