AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Jeg bruker Telenors mail, online.no.. kun webversjonen og ikke satt den opp på en enkelt pc. Jeg har fått en mail fra en yohoo mail og ønsker å finne IP adressen. Noen som vet hvordan ? Anonymous poster hash: 24cf0...48b
Gutt_Buskerud Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 Om det er Yahoo Mail du mener, så er IP adresse 68.142.230.88
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Takk for svar men ..er nok ikke helt det jeg mener... Jeg bruker Telenor sin mail.. men kun webversjonen. Jeg har fått mail fra en person som bruker Yahoo Mail. Jeg ønsker å finne ut hvor vedkommende har sendt mailen fra... men jeg vet ikke hvordan å finne ut av det.. dvs, å finne IP adressen :-) Anonymous poster hash: 24cf0...48b
Devilheart Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Du må vise fulle headeren for å få info om avsender. Høyreklikk på e-posten og velg "Display full header". Da får du avsenders IP-adresse.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 Får ikke opp noe som heter display full headers. Når jeg høyreklikker på mailen så får jeg opp valg som; åpne åpne i nytt vindu lagre kobling kopier URL. Og kom da tilbake til mailen. Velg tekst.Anonymous poster hash: 24cf0...48b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #6 Skrevet 17. november 2014 Ring dem og spør =) Anonymous poster hash: 40224...7d0
Lutetium 71 Skrevet 17. november 2014 #7 Skrevet 17. november 2014 (endret) Får ikke opp noe som heter display full headers. Når jeg høyreklikker på mailen så får jeg opp valg som; åpne åpne i nytt vindu lagre kobling kopier URL. Og kom da tilbake til mailen. Velg tekst.Anonymous poster hash: 24cf0...48b Høyreklikk funker dårlig til akkurat dette formålet. Prøv heller: https://help.yahoo.com/kb/view-header-sln3276.html ..og ser nå at det dreier seg om telenor sin webmail. Da vet jeg ikke helt, men det bør være noen lignende menyvalg et sted? Endret 17. november 2014 av Lutetium 71
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #8 Skrevet 17. november 2014 Du må prøve å finne meldingsdetaljer. Jeg har ikke online webmail, men en annen leverandør. Der finner jeg den ved å dobbeltklikke på meldingen så den åpnes i nytt bilde og deretter velge 'meldingsdetaljer' som jeg får opp som et ikon øverst. På en annen mailkonto (yahoo mailklienten) kan jeg velge 'hele brevhodet' for å få opp mer informasjon. Har du noen valg som likner på disse i din klient? Anonymous poster hash: 64408...269
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå