Gå til innhold

playstation 4 eller xbox one?

5 stemmer

1. 1. Hva bør jeg gå for?

• Xbox one
      1
    • Playstation 4
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jo sikkert blitt spurt om en haug av ganger, men spør alikevel :P

Skal kjøpe ny spillkonsoll til mannen. Han har playstation 3 fra før, og har bare hatt playstation tidligere. Husker han har ergret seg fælt over at han ikke gikk for xbox tidligere, når noen spill har hatt senere lansering på playstation. Derfor tenker jeg at kanskje xbox er tingen denne gangen.

Han liker de store "blockbusterne" som GTA, assasins creed og first-person-shooter spill. Ikke opptatt av touchskjerm og bevegelsessensor -ting (hater wii feks.) Tenker at det ikke er noe must med den nye kontrollen til PS4 da, men kjenner ikke til xbox-universet siden vi alltid har hatt playstation i hus. Grafikk teller selvsagt, men tenker at tilgjengeligheten for gode nye spill er avgjørende. Heller vel mest imot xbox one.

Vi bruker netflix og andre tv-abonnent tjenester, så fint om også dette virker på konsollen (per idag må vi bytte fra playstation til PC om vi skal se feks tv2sumo).

Anonymous poster hash: 604ec...2f9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS3 og Xbox one har begge svært mye større begrensninger i forhold til å fungere som mediesentral enn hva deres forgjengere hadde - meg bekjent. Hva som skjer i fremtiden med oppdateringer er vanskelig å si. Slik var det jo på 3 og 360 også i starten.

PS4 er definitivt råest grafikkmessig og de spillene hvor de ikke bare har portet basert på nivået til One har man sett denne forskjellen tydelig.

Hvilke spill som er eksklusive på hvilken plattform er ikke noe jeg skal uttale meg så mye om.

Skrevet

PS4 uten tvil.

Netflix og andre ting er det installerte apper på PS4 for, så det er bare og logge inn og kose seg.

Bruker selv netflix på min PS4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...