Gå til innhold

Redd for å be legen om henvisning for utredning fordi jeg også går til henne pga angst og depresjoner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste 4 årene gått til psykolog for å lære meg å leve med barndomstraumer og morssavn, har også til tider hatt hyppige legetimee i den forbindelse da jeg brukte medisiner mot angst en periode. Sluttet med denne for halvannet år siden.

Nå har jeg og samboeren min akkurat gått gjennom 13 pp uten å ha blitt gravide. Vi er begge i starten av 30 årene, og jeg har brukt fertilitetsmonitor og får maks på denne hver gang.

Har fått beskjed av en vennine at vi bør be om utredning nå, men jeg er så redd legen min vil nekte meg eller gi meg en formanende lekse om at jeg ikke egner meg som mor pga depresjonen jeg har jobbet med så lenge. Jeg vegrer meg sånn for å kontakte henne om utredning at jeg har bare latt det være.

Anonymous poster hash: 19e0f...d75

Videoannonse
Annonse
Gjest Papirfly
Skrevet

Tror du hun bryr seg?

Og hvis hun bryr seg, tror du ikke du kan bytte fastlege?

Du kan få mannen din til å be om utredning også. Få en henvisning via mannen din, og så vil dere begge ta resten ved sykehus. Bingo.

Leit å se at terapien mot konfliktskyhet og angst ikke har fungert supert.

Skrevet

Meningen med en fastlege er at hun skal se hele sykdomsbildet, og være en samtalepartner i tilfeller som dette. Hvis hun nekter eller formaner gjør hun ikke jobben sin.

I og med at du får maks på fertilitetsmonitor og har regelmessige sykluser vil jeg uansett anbefale å starte utredningen med mannen. Han kan ta kontakt med sin fastlege og be om henvisning til spermprøve, så ser dere i alle fall hvordan det ser ut der.