Gå til innhold

Vondt av a sitte!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Haper noen kan hjelpe meg!

Nar jeg sitter still over lengre perioder far jeg vondt i baken og nedover pa baksiden av lar og legger. Jeg spurte legen min om det en gang, han mente det kanskje kunne vaere en nerve som kom litt i klem eller noe og sa ikke noe mer om det... Det er forferdelig frustrende, for jeg kan ikke sitte rett opp og ned i mer en en time maks for det begynner a gjore vondt! Er det noen som har hat lignende problem? Og hva kan jeg gjore...

mhv

Johanne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt det problemet. Kanskje du kunne prøve noe alternativ behandling istedenfor legen som ikke kunne hjelpe deg.. Det kan jo være verdt ett forsøk :wink:

Skrevet

Jeg har hatt samme plagen i flere år, det kommer og går i perioder.

Eneste som du kan gjøre for deg selv, er å unngå å sitte slik at det gjør vondt. Prøv å kjenne etter hva slags underlag som gir smerter, samt hvordan du da sitter (foroverbøyd/bakoverlent).

I tillegg bør du være oppmerksom på hvordan du ligger om natten. En for hard eller for myk madrass kan likeså sette nerven i klem.

Å prøve alternativer til vanlig lege, for eksempel akupunktur, vet jeg at andre har prøvd med hell. (Selv har jeg ikke gjort det ennå, da jeg har et svært anstrengt forhold til nåler. :oops: )

Skrevet

Det var akupunktur jeg også tenkte på :wink: Det har jeg prøvd på det meste av mine små plager og heldigvis for meg så har det fungert. Jeg har også litt skrekk for nåler men etter den første gangen så gikk det greit. De fleste nålene kjenner jeg ikke likevel. Noen er litt vonde, men det får jeg heller tåle :wink:

Skrevet

Det kan høres ut som om du har et lite skiveprolaps i korsryggen som ligger og klemmer på noen nerver...

Betennelsesdempende medesiner kan hjelpe noe, ellers er det bare å passe på å trene/bevege seg mye!

Skrevet
Det kan høres ut som om du har et lite skiveprolaps i korsryggen som ligger og klemmer på noen nerver...

Betennelsesdempende medesiner kan hjelpe noe, ellers er det bare å passe på å trene/bevege seg mye!

Jeg har prolaps og det er det ingenting som hjelper mot. Jeg har aldri fått betennelsesdempende. Jeg kan få smertestillende når det er som verst. (Når jeg ikke kan gå, ikke kan kle meg selv ,bena svikter og det gjør vondt bare å prøve å ligge helt stille) Det eneste som hjelper er å ta tiden til hjelp :wink:

Akupunktur har lettet litt på smertene. Den eneste form for "trening" jeg kan gjøre er å gå tur. Heldigvis er det bare vondt i perioder .

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for tips!

Tror jeg kommer til a prove akupunktur. Ma man ha rekvisisjon fra lege for a fa time? Eller bare gar man til en akupunktor og forklarer problemet? Ellers skal jeg begynne a trene pa treningsstudio etter sommeren (aerobic og spinning..) sa jeg haper det hjelper!

Johanne

Skrevet
Takk for tips!

Tror jeg kommer til a prove akupunktur. Ma man ha rekvisisjon fra lege for a fa time? Eller bare gar man til en akupunktor og forklarer problemet? Ellers skal jeg begynne a trene pa treningsstudio etter sommeren (aerobic og spinning..) sa jeg haper det hjelper!

Johanne

Det er bare å ringe og bestille time, du trenger ikke rekvisisjon. Det er dumt det er såpass dyrt, men hvis det kan hjelpe deg så er det verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...