Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå for tida virker huden min supertynn, tørr og irritert.

Andre som har det slik? :(

- Jeg får mange pittesmå, fine linjer i ansiktet når jeg smiler. Spesielt området nese/kinn og rundt øynene. Før har det pleid å forsvinne, nå blir de bare værende. Kan ikke bruke foundation lengre for det ser bare helt jævlig ut.
- Jeg blir rød i huden og kjempetørr etter at jeg har dusja.
- Har fått en flekk ved øyet som er KJEMPEtørr og veldig sår.
- Huden reagerer enormt hvis jeg innimellom ikke får nok søvn eller drikker for lite vann.
- Ser gusten ut, mangler glød.

Hva kan jeg gjøre?
Har alltid fått stygg hud på vinteren, men i år er den virkelig ille. Føler meg som ei gammel kjærring. Er bare 27.

Jeg bruker helt ok produkter, peeler og bruker fuktmaske. Men det nytter ikke - så jeg tror jeg må gjøre noe med kosthold, inneklima e.l? Men what to do??

Vurderer å skaffe en luftfukter til kontoret på jobben. Kan det hjelpe?

Lei av å se ut som om jeg er 100 år på vinteren. :\

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å ta omega 3 eller Udos choice? :-) Har hørt om flere som har fått bedre hud av dette.

Ser problemet, jeg får det samme selv, spesielt når jeg er syk ;/

Ellers ville jeg gått for en rik krem som gir huden fett, og ikke fukt. Hvis du er av den tørre hudtypen.

Kan jeg spør hva slags produkter du bruker? Merke?

Skrevet

Ah, skal prøve å ta omega 3 da. :)

Bruker rens og fuktighetskrem fra Vaseline Intensive Care.
Peeler fra MD Formulations
Fuktmaske fra Decleor

Har prøvd fukt og rens fra både MD Formulations og Decleor før, men det forbedrer ikke huden min på noe måte. Så bruker liksågreit et billigere merke. Ingen forskjell.
Men fuktmasken fra Decleor er genial.

Skrevet

Spis mer "fet" mat som fisk, oljer, chiafrø osv. Da er jeg klar for vinteren! :danse:

Jeg hadde en periode veldig lik hud som deg om vinteren, men etter en daglig smoothie med chiafrø så er det borte. Kanskje du skal gå til innkjøp av kokosolje og?

Jeg bruker å smøre inn hele kroppen med kokosolje etter dusjing, da unngår jeg tørr hud og sår. :blomst:

Skrevet

Udo's Choice og nattlysolje er tingen. Og så ville jeg byttet til en rens uten SLS, da det tørker hud huden.
Ville også lett videre i hudpleiejungelen etter produkter som er bedre enn Vaseline sine produkter. Kanskje Matis kunne vært noe? Deres delicate-serie er helt fantastisk for vanskelig hud!

Anonymous poster hash: 63d47...d33
Skrevet

Har du prøvd å bytte til en mildere rens? Det kan ha mye å si. Spesielt i vinterhalvåret, da er det lurt å bruke rensemelk og kun fjerne med bomull (og litt vann!).

Hvis det er den pumpeflasken med skum du mener.. Jeg mistenker nemlig at den kan være synderen her. Skal ikke si jeg vet det sikkert, men jeg bruke den for maaaange år siden, og den gav meg tørr hud.

Skrevet

Hvis du liker Decleor, så kan jeg svare at rensemelken er kjempefin :) Brukt den i 2 år.

Skrevet

Min hud klikker også på vinteren, den blir tørr og kvisete på en gang, kjempelekkert. Det som funker for meg er å pøse på med fukt + mild rens. Fuktserum er genialt, da kan jeg bruke samme krem + serumet de dagene det er kaldere ute. Bruker matis delicat serien og er veldig fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...