Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal på julebord med jobben om et par uker, og vet at jeg må betale egenandel. Hvor mye tror dere er vanlig? Hva er rimelig?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det rimelige er at bedriften betaler alt. Men jeg vet kollegaer som er uenig.

Jobbfester er ment å være frynsegode som skal bringe selskapet sammen, og da bør man jevne ut spillebrettet for den kvelden.

Det vanlige er skilt i statlig og resten.

Statlig har relativt strenge bestemmelser for alt som kan lukte frynsegode, så der ser man som regel en heftig egenandel. Privat ser man mer eller mindre egenbetaling avhengig av selskapets økonomi og utstrakt bruk av Bonger. Dette siste er mere for å sikre kontroll over alkoholkonsumet, men erfaringsmessig har jeg aldri sett noen gevinst av det. Men så er jeg ikke den typen leder som blir skremt av at noen ønsker å si meg ett sannhetsord på julebordet. Jeg regner det som nyttig. :-)

Skrevet

På julebordet til jobben min i fjor betalte vi 690,- per person i egenandel. I år er egenandelen satt til 250,- På julebordet til jobben til min kjære betaler vi aldri noe. Man kan vel forvente alt fra ingenting til utrolig mye. Har venner som har måttet ut med 900,-, det synes jeg blir for mye. Men dere burde jo få vite om dette på forhånd, sånn for å kunne ta stilling til om dere vil delta eller ikke.

Anonymous poster hash: 4f3cf...de8
  • Liker 1
Skrevet

Vi blir trekt 300 kroner i lønn mnd etter, julebuffet på et nytt hotell og 2 enheter drikker. Synes det virket greit jeg, første julebord i denne jobben.

Skrevet

Vi skal betale 450

Skrevet

Går sjeldent på julebord. Grunnen er at jeg er avholdsmenneske. Drikker ikke alkohol.

Nå trenger jeg ikke alkohol for å ha det hyggelig,men norske julebord er spesiell

Jeg sier nei takk til de fleste. Folk forandrer seg med alkohol. Jeg er vel den eneste som ikke drikker har jeg oppdaget

Jeg syns det er slitsomt med folk som drikker. Da mener jeg drikking som utover et glass til maten osv

Det er høyrøstede folk. Folk som sier ting de ellers ikke ville sagt osv.

Når jeg har vært der, har jeg sneket meg ut og hjem tidlig.

Har prøvd å sakt takk for meg, men nå skal jeg hjem litt tidlig. Ca midnatt, men da er det bla bla bla.

Nå må jeg gå på et til helgen, men har ikke lyst.

Er det andre som har det slik?

Via omveier fikk jeg høre: Hun kommer vel ikke som vanlig. Snerpete. Ingen har nevnt ordet alkohol

Jeg syns egentlig problemet går andre veien, at det er deres alkoholinntak som gjør dette.

Elelrs har jeg hørt at jeg er omgjengelig, blid,hyggelig osv.

Leste i en artikkel at det er 600.000 som har vært plaget av andres alkoholinntak på fester, så jeg kan da ikke være alene om dette.

Anonymous poster hash: da85e...c7e
  • Liker 1
Skrevet

Jeg betaler alltid for mine ansatte . Vi drar alltid på spa og spiser middag . De som vil , drar ut etterpå.

Jeg har vært borti alt fra 0 til 500 kroner i egenandel i forrige jobbene mine.

Gjest mainbitch
Skrevet (endret)

Går sjeldent på julebord. Grunnen er at jeg er avholdsmenneske. Drikker ikke alkohol.

Nå trenger jeg ikke alkohol for å ha det hyggelig,men norske julebord er spesiell

Jeg sier nei takk til de fleste. Folk forandrer seg med alkohol. Jeg er vel den eneste som ikke drikker har jeg oppdaget

Jeg syns det er slitsomt med folk som drikker. Da mener jeg drikking som utover et glass til maten osv

Det er høyrøstede folk. Folk som sier ting de ellers ikke ville sagt osv.

Når jeg har vært der, har jeg sneket meg ut og hjem tidlig.

Har prøvd å sakt takk for meg, men nå skal jeg hjem litt tidlig. Ca midnatt, men da er det bla bla bla.

Nå må jeg gå på et til helgen, men har ikke lyst.

Er det andre som har det slik?

Via omveier fikk jeg høre: Hun kommer vel ikke som vanlig. Snerpete. Ingen har nevnt ordet alkohol

Jeg syns egentlig problemet går andre veien, at det er deres alkoholinntak som gjør dette.

Elelrs har jeg hørt at jeg er omgjengelig, blid,hyggelig osv.

Leste i en artikkel at det er 600.000 som har vært plaget av andres alkoholinntak på fester, så jeg kan da ikke være alene om dette.

Anonymous poster hash: da85e...c7e

Nå var det vel strengt tatt ikke din mening om andres alkoholinntak det ble spurt om her?

Vi får forsåvidt julebord dekt av bedriften :)

Endret av mainbitch
Skrevet

Enkelte jobber har spandert alt, men har også vært borti egenandeler fra 100-350 kr :)

Skrevet

Jeg hadde ikke meldt meg på hvis jeg ikke fikk vite prisen først. Men jeg er vant til at arbeidsgiver spanderer innenfor rimelighetens grenser.

Anonymous poster hash: c34dc...16d
Skrevet

Vi fikk gratis, med 6 bonger, men vi vant noen tusen tidligere i år som ble avsatt til julebordet. Har ikke hatt julebord på flere år. (privat)
I en tidligere jobb betalte vi rundt 350,-/pers. (kommunen)

Skrevet

Vi betaler i år 595 per person. Ingen frynsegoder i offentlig helsesektor :P

• Liker 1
Skrevet

Vi må betale alt selv. Årets julebord kommer på 600 kr.

Jobber i kommunen.

Mannen jobber i det private og de får dekket hele julebordet (bortsett fra drikke etter maten).

Anonymous poster hash: 68cdc...6d9
Skrevet

Vi skal ikke ha julebord, men julefrokost på Hurtigruten. Veldig greit og liten sjanse for flatfyll klokken 08.30 om morgenen.

Skrevet

Vi blir spandert, det er jeg veldig glad for.

Tror du må beregne ca 500 kr i egenandel, men det kommer selvsagt an på hvor dere skal være og hvor mange dere er :)

Skrevet (endret)

Jeg er overrasket over hvor vanlig det er å betale selv her. Trodde dette tilhørte sjeldenhetene, men det var kanskje naivt..

Jeg har aldri betalt en krone, og hadde blitt oppriktig overrasket om jeg måtte betale for deler selv. (Da tror jeg heller at jeg hadde droppet å være med, og heller brukt pengene på noe jeg selv bestemmer..)

Edit: Jobber kanskje ikke overraskende da privat.

Og samme gjelder mannen min.

Endret av Pip-pip
Skrevet

Både jeg og mannen jobber i privat næringsliv og får dekket alt på julebordene.

Anonymous poster hash: 5973d...178
Skrevet (endret)

Har fått alt dekket til ingenting dekket.

I år blir det en rimelig egenandel på 100 kr på jobb nr 1 - mot fri bar og buffet.

På jobb nr 2 får vi derimot ingenting dekket, og vi må betale 300 kr. Festkomiteen kommer til å handle inn litt snacks og lage velkomstdrinker for pengene -samt dekke leie av lokale. Resten av drikke må vi kjøpe selv, og sørge for å ikke være sultne når vi ankommer. Festkomiteen valgte å gjøre det sånn for å forhindre høy egenandel, og sannsynligvis færre ville kommet.

Endret av miaw
Skrevet

650 kr...Dvs. alt er egenfinansiert. Drikke kommer i tillegg...

Anonymous poster hash: 60b49...b22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...