Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mening er at julen er helt nydelig og alltid så koselig. Jeg begynner å ordne til to månder før og hele desember går ut på å bare slappe av og jobbe <3

Hvordan planlegger dere julen? og hvor lang tid

Anonymous poster hash: ab5a1...756
Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Jeg planlegger julepresanger som regel fra sommeren av (sånn seriøst). Stort sett begynner jeg også med innkjøp da hovedsakelig på grunn av det økonomiske.

Ellers summerer jeg som regel ting opp for meg selv etter endt julefeiring hva som kan bli bedre neste jul, hvilken julemat vi vil lage i romjula, og hvilken julepynt jeg ønsker å kjøpe mer av. :tree:

Jeg har også funnet ut at jeg MÅ begynne å lage en liste i en egen bok der jeg skriver ned hva de enkelte får i bursdags- og julepresanger hvert år slik at jeg får en oversikt over det.

Ellers så er jeg for å lage minst mulig stress av det. Jeg kjøper inn det meste av julekaker. Lager bare et eller to slag selv. Pakkekalender til poden har jeg sluttet å lage selv på grunn av stresset. Kjøper inn ferdige adventskalendere fra og med i år. :gave:

Endret av Spirrevirrevipp
Skrevet

Jeg er ikke så veldig opptatt av juleforberedelser. Synes det er koselig med juletre og pynt, men alt styret før jul styrer jeg unna. Kjøper gaver gjennom året, stort sett når jeg er på reise. Pynter huset lille julaften og maten er stort sett det samme hvert år - den tradisjonelle julematen. Hvis jeg gidder så baker jeg et par sorter. Har et meget avslappet forhold til hele greia og er glad for det.

Anonymous poster hash: c816f...0c3
  • Liker 1
Skrevet

Jeg planlegger julepresanger som regel fra sommeren av (sånn seriøst). Stort sett begynner jeg også med innkjøp da hovedsakelig på grunn av det økonomiske.

Ellers summerer jeg som regel ting opp for meg selv etter endt julefeiring hva som kan bli bedre neste jul, hvilken julemat vi vil lage i romjula, og hvilken julepynt jeg ønsker å kjøpe mer av. :tree:

Jeg har også funnet ut at jeg MÅ begynne å lage en liste i en egen bok der jeg skriver ned hva de enkelte får i bursdags- og julepresanger hvert år slik at jeg får en oversikt over det.

Ellers så er jeg for å lage minst mulig stress av det. Jeg kjøper inn det meste av julekaker. Lager bare et eller to slag selv. Pakkekalender til poden har jeg sluttet å lage selv på grunn av stresset. Kjøper inn ferdige adventskalendere fra og med i år. :gave:

HVA er greia med å kalle barnet sitt for poden?

Anonymous poster hash: 4fd24...e05

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

HVA er greia med å kalle barnet sitt for poden?

Samme greia som å kalle barnet sitt for ungen sin. Synonymer! ;) Kjært barn har mange navn.

Skrevet

Elsker julen, men hater stresset rundt den - jula skal nytes!

Da jeg så de første julevarene i butikken allerede to uker før september var omme gikk jeg nesten i bakken. For meg skal jula være spesiell, noe den ikke blir hvis den varer et halvt år.

Gleder meg veldig på fri, familietid, kos, mat, godteri og lange filmkvelder :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingenting til overs for julen lenger. Mamma døde i fjor, og etter det har hele familien sklidd alle veier, så det er ingenting jeg bryr meg om lenger. Jeg ble i tillegg påkjørt og alvorlig skadd i 2008, så jeg prioriterer heller hverdagen, fremfor jul, påske, 17. Mai o.l. Er bare 23 år, og skulle virkelig ønske jeg ikke hadde dette synet på julen, men en oppfører seg vel etter hva man opplever. Jeg har lyst til å reise bort, ikke se eller minnes hva jul en gang var og betydde. Men skulle dog ønske det var noen som ville invitert meg inn, tatt vare på meg og gitt meg en god jul :) Ellers har jeg bare pappa og kjæresten min, og vi kunne sammenlagt ikke brydd oss mindre om jul. God mat, and that´s about it :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingenting til overs for julen lenger. Mamma døde i fjor, og etter det har hele familien sklidd alle veier, så det er ingenting jeg bryr meg om lenger. Jeg ble i tillegg påkjørt og alvorlig skadd i 2008, så jeg prioriterer heller hverdagen, fremfor jul, påske, 17. Mai o.l. Er bare 23 år, og skulle virkelig ønske jeg ikke hadde dette synet på julen, men en oppfører seg vel etter hva man opplever. Jeg har lyst til å reise bort, ikke se eller minnes hva jul en gang var og betydde. Men skulle dog ønske det var noen som ville invitert meg inn, tatt vare på meg og gitt meg en god jul :) Ellers har jeg bare pappa og kjæresten min, og vi kunne sammenlagt ikke brydd oss mindre om jul. God mat, and that´s about it :)

Så trist.

• Liker 1
Skrevet

Koselig,men for mye styr

Glad den er over hver gang. Jeg står mest på kjøkkenet av ulike årsaker.

Anonymous poster hash: abe84...baa
Skrevet

Elsker julen, men hater stresset rundt den - jula skal nytes!

Da jeg så de første julevarene i butikken allerede to uker før september var omme gikk jeg nesten i bakken. For meg skal jula være spesiell, noe den ikke blir hvis den varer et halvt år.

Gleder meg veldig på fri, familietid, kos, mat, godteri og lange filmkvelder :)

Jeg har kjøpt inn alle gaver en mnd før jul og da nyter jeg bare å vakse rydde, bake og se film <3 Det er koselig å handle julegaver og <3

Skrevet

Et nødvendig onde, men deilig med noen fridager.

Anonymous poster hash: cdc86...b69
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Julen betyr veldig mye for meg. Den er helt fantastisk og jeg gjør meg alltid klar en mnd før med å skrive notater over hvem jeg skal kjøpe til og hva + ønskelisten min :)

Nå er jeg ferdig med å handle julegavene og ser fram til alt koset. For meg er er julen en magisk tid. Det er mye som må gjøres men det er det som er gøy og lange film kvelder med julefilmer og godteri<3 Baking, rydding og mye mer

Endret av Mørksjokolade
Skrevet

Et nødvendig onde, men deilig med noen fridager.

Hva mener du med det? nødvendig onde

Skrevet

Hva mener du med det? nødvendig onde

Man slipper ikke unna, så jeg gjør det beste utav det. Men hvis det var mer sosialt akseptert å ikke feire jul hadde jeg gjort det.

Skrevet

Man slipper ikke unna, så jeg gjør det beste utav det. Men hvis det var mer sosialt akseptert å ikke feire jul hadde jeg gjort det.

Du kan jo bare slutte om du vil :) ingen kan bestemme over deg, men om du har barn så er jo det lurt å feire jula, de elsker vell jula <3

Skrevet

Jeg synes det er et helvetes spetakkel og mas, julen er ikke dugende til noe bare unødvendig fjas.

Anonymous poster hash: 66191...58f

Skrevet

Jul er helt greit, synes det er mye pes i denne tiden.

Kjøpehysteri!

Men koselig når familien og venner er samlet, men gaver og alt styret skulle jeg ha vært uten.

Jeg har nokk greier og ting :ler: gi heller til gaver til barna i huset og familien...

Skrevet

Jula er min favoritthøytid! Elsker å pynte til jul, å komme i skikkelig julestemning. Lytter til egen juleliste på spotify og legger mandarinskall på varm peisovn mens jeg trakter kaffe med kanel i <3 De siste årene har jeg manglet litt julestemning siden vi har hatt så lite snø og vi ikke har fått i gang egne tradisjoner siden vi flyttet sammen, men pepperkakebaking med Hans Rotmo i bakgrunnen, pakke inn julegaver og se tre nøtter til Askepott på julemorgenen gir 100% topp stemning. I fjor hadde jeg dog en ganske annerledes julemorgen hvor dagen startet på jobb i stallen, men det var sinnsykt koselig å kose ordentlig med hestene før sjefen ba oss med inn på julefrokost.

Elsker jul. Gleder meg sånn!

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor dere som syns jula bare er mas, nødvendig onde m.m. gjør inne på et forum om jula? Liker man ikke jula så holder man seg vel unna sånt?

Anonymous poster hash: 89f9c...b69
  • Liker 1
Skrevet

Jula er min favoritthøytid! Elsker å pynte til jul, å komme i skikkelig julestemning. Lytter til egen juleliste på spotify og legger mandarinskall på varm peisovn mens jeg trakter kaffe med kanel i <3 De siste årene har jeg manglet litt julestemning siden vi har hatt så lite snø og vi ikke har fått i gang egne tradisjoner siden vi flyttet sammen, men pepperkakebaking med Hans Rotmo i bakgrunnen, pakke inn julegaver og se tre nøtter til Askepott på julemorgenen gir 100% topp stemning. I fjor hadde jeg dog en ganske annerledes julemorgen hvor dagen startet på jobb i stallen, men det var sinnsykt koselig å kose ordentlig med hestene før sjefen ba oss med inn på julefrokost.

Elsker jul. Gleder meg sånn!

Å så flott høre deg si det :)

Anonymous poster hash: ab5a1...756

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...