AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Hei og hå! Jeg ble singel for to måneder siden og har sittet inne for det meste og slikket mine sår. Nå kjenner jeg at jeg begynner å komme litt over bruddet, og mer klar for å begynne å date igjen. Ikke for å finne en kjæreste sånn med en gang, men for å være litt sosial, ha det gøy og muligens finne kjærligheten i tillegg. Så er jo saken at jeg har to bekjente av meg som har spurt meg ut. Jeg tviler vel egentlig sterkt på at noen av dem er noen jeg kunne tenkt meg å bli sammen med, så jeg har ikke sagt ja enda. Men så lurer jeg. Er det greit å gå på date med noen bare for å komme seg ut litt? Vi kan jo være venner? Må jeg da eventuelt si på forhånd at jeg bare vil være venn? Anonymous poster hash: d87ff...7e6
LittDiva Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 Jeg synes det er absolutt innafor og dra ut , med en hyggelig kveld i tankene. Og kun det. Alt trenger vel ikke være så seriøst? Dra ut og se det an. 2
Gjest Uhumskheter Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Kommer an på om du har tenkt at de skal betale for deg.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Kommer an på om du har tenkt at de skal betale for deg. Neida, jeg betaler selvsagt selv TS Anonymous poster hash: d87ff...7e6
Gjest Uhumskheter Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 Neida, jeg betaler selvsagt selv TS Anonymous poster hash: d87ff...7e6 Da tenker jeg at det ikke er noe galt i det.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #6 Skrevet 17. november 2014 Selvfølgelig er det ikke frekt! Det er jo mange som blir "langsomt forelska", altså det tar litt tid. Gå på date med dem, med åpent sinn, gi dem en sjanse. Hvis du ikke finner ut at de er interessante etter daten så kan du jo si at du bare vil være venner. Selv har jeg kjent en spesiell fyr i 5 år, men det er kun de to siste årene jeg har begynt å synes han var attraktiv. Før det tenkte jeg "hah, aldri". Av og til tar det litt tid. Anonymous poster hash: d495c...b03
Yme Skrevet 17. november 2014 #7 Skrevet 17. november 2014 Bare gjør det klart at det ikke blir noe på dem, og at du eventuelt ikke er interessert, så er det helt fint. Det kjipe i disse situasjonene er jo når en part blir såra, så om man kan unngå det, ved å være ærlig og åpen, er alt helt greit. 7
Gjest HeiHade Skrevet 17. november 2014 #8 Skrevet 17. november 2014 Nei, det synes jeg ikke. Er ikke poenget med date å finne ut om man liker hverandre? 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #9 Skrevet 17. november 2014 Jeg gjorde det jeg også. Etter bruddet med eksen hjalp det veldig å se at andre fant meg attraktiv, og ville på date med meg. Det var en selvtillitts boost jeg trengte, selv om jeg ikke var interessert i noen av dem...Anonymous poster hash: 8cc5b...c28
Okapi Skrevet 17. november 2014 #10 Skrevet 17. november 2014 Dersom du mener de er helt uaktuelle som kjærestemateriale, si fra før du drar ut med dem, om det er åpenbart at de er interesserte. 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #11 Skrevet 17. november 2014 Kommer an på om du har tenkt at de skal betale for deg. Bør være uaktuelt uansett i min bok. Anonymous poster hash: 20371...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #13 Skrevet 17. november 2014 Jeg synes absolutt at du i så fall skal si fra at det blir som venner. Det kan være ordentlig sårende om fyren tror at han er på date, men så er du bare "ute med en kompis". Anonymous poster hash: 68bca...0a9 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #14 Skrevet 17. november 2014 Nei, det synes jeg ikke. Er ikke poenget med date å finne ut om man liker hverandre? Jo, så hvorfor skulle hun ikke dra? Kanskje hun blir interessert? Og hvis ikke, hva taper hun på det? Da passer de ikke sammen og går videre Anonymous poster hash: 1e886...26c 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #15 Skrevet 17. november 2014 Takk gjerne ja, men si fra at det bare er som venner. Er jo ikke gøy for de, hvis de har følelser for deg, ber deg ut, og du sier ja, de blir kjempe glade og tror du liker de og. Da kan de bli såret den dagen de skjønner at du ikke vil noe mer. Anonymous poster hash: fcd36...6e8 3
majagirl Skrevet 17. november 2014 #16 Skrevet 17. november 2014 (endret) Hadde takket nei og heller prøvd å få en date med en jeg likte. Kan bli kleint å si ja "men bare som venner", hva skal fyren si da? At han ikke vil gå ut bare som venner? Hmmm... Hvis jeg hadde ønsket selskap så hadde jeg heller invitert han på middag hjemme og sagt at han gjerne måtte ta med en date. Hadde da invitert en 2-3 andre også. Endret 17. november 2014 av majagirl
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #17 Skrevet 17. november 2014 Kan jo hende de har følelser for deg, litt dårlig gjort å få opp forventningene deres da bare for å mette ditt eget oppmerksomhetsbehov. Anonymous poster hash: 3999e...fa5 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #18 Skrevet 17. november 2014 Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre. Det er forferdelig å være på date med noen som ikke er interessert. Anonymous poster hash: a0e75...697 1
Puny Skrevet 17. november 2014 #19 Skrevet 17. november 2014 (endret) Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre. Det er forferdelig å være på date med noen som ikke er interessert. Anonymous poster hash: a0e75...697 Men kjære! Det kan jo skje uansett, det finnes ingen garantier for at den du velger å gå på en date med blir interessert i deg. Hvis du karakteriserer det å være på en date med noen som ikke er interessert i deg som " forferdelig" så kan du ikke ha møtt mye motgang i livet.. Nei gå og kos deg TS, det kan være godt å bare hoppe ut i det, etter et brudd. Endret 17. november 2014 av Zereta
guttemann Skrevet 17. november 2014 #20 Skrevet 17. november 2014 Men kjære! Det kan jo skje uansett, det finnes ingen garantier for at den du velger å gå på en date med blir interessert i deg. Hvis du karakteriserer det å være på en date med noen som ikke er interessert i deg som " forferdelig" så kan du ikke ha møtt mye motgang i livet.. Nei gå og kos deg TS, det kan være godt å bare hoppe ut i det, etter et brudd. Det er jo forskjell på noen man kjenner fra før , som her, og en eller annen tilfeldig fyr som ber om en date. Selv om de er bekjente og ikke venner, er det greit med en liten disclaimer. "Jeg er egentlig ikke ute etter å date enda, men en vennskapelig lunsj/kaffe/øl/hva de nå enn har invitert på hadde vært hyggelig." Verre er det ikke. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå